Zakończenie.docx

(11 KB) Pobierz

Podsumowanie

Motywacja pracowników jest zbiorem procedur stosowanych przez pracodawcę w celu zapewnienia sobie zmaksymalizowania efektów pracy załogi zarówno pod względem ilościowym jak i jakościowym. Działania te w efekcie służą osiągnięciu celów, jakie firma chce osiągnąć na rynku.

W celu dobrania odpowiednich systemów motywacyjnych konieczne jest przeprowadzenie analizy potrzeb zarówno pracodawcy jak i pracowników. Służy temu analiza SWOT określająca mocne strony i szanse przedsiębiorstwa oraz słabe strony i istniejące zagrożenia. Na potrzeby niniejszej pracy dokonano analizy SWOT w zakresie Human Resources ukierunkowanego głównie na dobór odpowiednich procedur motywacyjnych.

W konstruowaniu odpowiedniej strategii motywacyjnej firma powinna zwrócić uwagę na wiele elementów: wiek załogi, wykształcenie, sytuację rodzinna pracowników, ich potrzeby, strategię firmy w zakresie korzystania z określonych zasobów ludzkich.

Poza tym strategia motywacyjna wymaga od pracodawcy ciągłego monitorowania sytuacji i modernizowania sposobów motywacji wraz ze zmieniającymi się potrzebami rynku, firmy i pracowników. Jest to bardzo ważne, gdyż metody motywacyjne dezaktualizują się i przestają być skuteczne. Spowodowane jest to zmieniającymi się potrzebami rynku, wzrastającymi wymaganiami klientów oraz oczekiwaniami pracowników. Inne metody będą stosowane w stosunku do młodej, dopiero kształtowanej załogi składającej się głównie z ludzi młodych, a inne w przypadku ustabilizowanej kadry, mającej już pewien status materialny i oczekującej oprócz satysfakcjonujących warunków finansowych także możliwości rozwoju, poczucia stabilizacji i pewności zatrudnienia oraz awansu zawodowego.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin