Analiza producenta kawy.doc

(253 KB) Pobierz

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

I.                  Kim jesteśmy

 

1.     Prezentacja przedsiębiorstwa

 

Prima S.A. jest producentem kawy mielonej i rozpuszczalnej. Firma działa na rynku od 1988 roku. Jeszcze kilka lat temu zajmowała czwartą, piątą pozycję na rynku. Obecnie jest drugim pod względem sprzedaży kawy producentem w Polsce.

Kawę parzy się i podaje na wiele różnych sposobów. O jej smaku i aromacie decyduje jednak przede wszystkim dobór ziaren do mieszanki oraz technologia procesu palenia. Przedsiębiorstwo „Prima S.A.” samodzielnie kupuje ziarna kawy z Ameryki Południowej, Ameryki Środkowej, Afryki, Azji, Australii i Oceanii. Ich mieszanki sporządzane są według sprawdzonych receptur.

Palarnia kawy „Prima” w Sułaszewie wyposażona jest w urządzenia najnowszej generacji, pozwalające uprażyć 5 ton kawy na godzinę. Proces sporządzania mieszanek przygotowany został z najwyższą starannością, jego przebieg poddaje się wielokrotnym kontrolom. Zaawansowany poziom technologiczny pozwolił na otrzymanie certyfikatu jakości ISO 9002.

 

 

2.     Domena i pole działania

 

Prima jest dzisiaj drugim pod względem sprzedaży producentem kawy w Polsce. Obecnie jej udział w rynku wynosi 18 % (lider firma Tchibo posiada 23 % udział). Stało się to za sprawą wyboru strategii, którą firma stara się konsekwentnie realizować. Najsilniejszy produkt Prima „Niebieska” idealnie wpisał się w zapotrzebowanie dużej grupy konsumentów na kawę o solidnej, stałej jakości za rozsądną cenę. W ostatnim roku sprzedano 11200 ton tego produktu, co daje 6,5 mln opakowań w miesiącu. Firma przewiduje, że w tym roku sprzedaż Primy „Niebieskiej” wzrośnie do 16000 ton, a udział w rynku powiększy się do 20,5 %.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.     Podstawowe cele i misja przedsiębiorstwa

 

Misją firmy, jako przedsiębiorstwa dobrze analizującego otoczenie i umiejącego działać w ramach gospodarki rynkowej, jest dostarczanie produktów o solidnej, stałej jakości za rozsądną cenę w celu zdobycia zaufania i lojalności klientów.

CEL STRATEGICZNY

·         Wzrost udziału w rynku z 18% do 23% w okresie dwóch lat.

 



 



 

 

 

 

CELE POMOCNICZE

·         Intensywna kampania promocyjna

·         Wzbogacenie asortymentu produktów

·         Przejęcie nowych nabywców od konkurencji



 

 

 

 

 

 

 

 

 





CELE MARKETINGOWE

 















 

PROMOCJI:

- wzmożenie reklamy radiowej prasowej i telewizyjnej

- zastosowanie reklamy pocztowej

- organizacja konkursów, degustacji połączonej z rozdawaniem gadżetów

- sponsoring

DYSTRYBUCJI:

- stworzenie samodzielnego oddziału, zajmującego się dostawami dla placówek gastronomicznych

- podtrzymywanie dotychczasowych kanałów dystrybucji





CENY:

- dalsze obniżanie cen poprzez zmniejszanie kosztów dystrybucji

- kupno ziaren w okresach zniżkowych

- stosowanie wydajnych technologii uzyskania ekstraktu

PRODUKTU:

- wprowadzenie kaw cappuccino oraz nisko drażniących

- wprowadzenie kaw wzbogaconych

- opakowania o nietypowej gramaturze

- wprowadzenie kakao, czekolady na gorąco i śmietanki do kawy





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.     Przedsiębiorstwo jako zwierzę

 

 

„Prima” jako PAJĄK

 

 



 

 

 

 

·         Pająk uchodzi za symbol szczęścia

·         Pająk tka swoja sieć bardzo starannie i systematycznie, podobnie jak „Prima” która jest niesłychanie wytrwała i konsekwentna w tworzeniu kanałów dystrybucji

·         W pajęczą sieć złapie się zarówno pospolita mucha, jak i piękny motyl. „Prima” stara się dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów

·         Pająk może nasuwać skojarzenia związane z egzotyką (np. Tarantula). Ziarna kawy również pochodzą z odległych i egzotycznych zakątków świata

·         Pająk regularnie sprawdza czy jego pajęczyna jest cala i w razie potrzeby potrafi ją błyskawicznie naprawić

·         Pająk tkając swoją sieć kieruje się „kryterium efektywności”: jego pajęczyna nie jest zbyt gęsta, aby nie zmarnować cennej energii, ani też zbyt rzadka, aby nie stracić wartościowej zdobyczy

·         Pająka spotkać można wszędzie: na starym, zapomnianym strychu i w często odwiedzanym parku w centrum miasta

 

5.     Zasoby materialne i niematerialne firmy (ocena w skali 1 – 5)

 

Wyszczególnienie

Oceny

1

2

3

4

5

Marketing / Sprzedaż / Dystrybucja

·         Jakość produktów

·         Asortyment

·         Wizerunek produktów

·         Cykl życia produktów

·         Poziom cen

·         Warunki cenowe

·         Wahania cen

·         Marże

·         Kanały dystrybucyjne

·         Zasięg geograficzny

·         Transport

·         Koszty dystrybucji

·         Zewnętrzny przepływ informacji

·         Znajomość rynku

·         Promocja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

 

*

*

 

 

 

 

 

 

*

 

*

 

*

*

 

 

 

 

*

 

*

 

*

 

 

 

 

 

 

*

 

 

*

 

*

 

*

 

 

Produkcja / Logistyka

·         Lokalizacja

·         Możliwość rozbudowy

·         Połączenia transportowe

·         Jakość sprzętu

·         Jakość przygotowania produkcji

·         Technologia

·         Zdolności produkcyjne

·         Koszty produkcji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin