Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl
PLAN MARKETINGOWY BIURA PODRÓŻY
ORBIS TRAVEL W ZAKOPANEM
Biuro Podróży ORBIS TRAVEL sp. zoo jest największym przedsiębiorstwem w Zakopanem, oferującym usługi turystyczne dla swoich klientów. Założyciele Polskiego Biura Podróży Orbis swój rynkowy wizerunek kształtowali przez dziesięciolecia. Dlatego teraz nie ma problemów ze współpracą z najważniejszymi firmami turystycznymi z całego świata. W chwili obecnej Orbis jest właścicielem 53 hoteli, 3 ośrodków informacyjnych za granicą oraz udziałowcem w 12 spółkach krajowych i 9 zagranicznych.
MISJA I CELE BIURA PODRÓŻY ORBIS W ZAKOPANEM
Orbis ma bardzo dobrą pozycję na rynku. Klient jest bardziej przekonany co do jakości usług niż co do wartości biura podróży zaczynającego swą działalność na rynku. Na przestrzeni tych 75 lat, biuro podróży stworzyło sobie opinię „czego po placówce Orbisu w Zakopanem można się spodziewać”, ponieważ marna reputacja społeczna obniża efektywność działania przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo zna swoje własne możliwości i potrzeby konsumentów, służy przez to otoczeniu, świadcząc na jego rzecz określone usługi i posiadając krąg swych stałych odbiorców. Aby zachęcić klientów do korzystania z usług biur podróży zostało utworzone tzw. Orbis Travel Club. Członkostwo w Klubie zapewnia możliwości korzystania z szerokiego systemu zniżek i przywilejów oferowanych przez PBP Orbis i ich partnerów.
Wszystkie imprezy zagranicznej turystyki wyjazdowej organizowane przez PBP Orbis objęte zostały od 1993r. specjalnym systemem punktowym. Punkty przyznawane są w zależności od ceny wycieczki wg. przelicznika ustalonego raz na 12 miesięcy i gromadzenie na kontach klientów korzystających z usług biura. Po osiągnięciu poziomu 200 punktów klient otrzymuje pisemną propozycję przystąpienia do Orbisu Travel Club po wyrażeniu zgody, otrzymuje również specjalną imienną kartę uprawniającą do wielu zniżek. Wśród posiadaczy kart corocznie są rozlosowywane atrakcyjne wycieczki zagraniczne, wczasy krajowe oraz pobyty weekendowe w różnych miejscach na terenie kraju.
Biuro podróży nawiązuje i utrzymuje dobre kontakty z mediami, sprzedaje organizowane przez centralne biuro imprezy, działa na zlecenie klienta zawierając w jego imieniu umowy.
Cele Biura Podróży w Zakopanem:
1. Roczne
- prowadzenie systematycznego szkolenie,
- zwiększenie zainteresowania klientem indywidualnym , opracowywanie różnorodnych wycieczek i pozyskiwanie bazy dla nich,
- udoskonalenie obsługi recepcyjnej grup własnych, zagranicznych oraz turystów indywidualnych,
- rozszerzenie wynajmu samochodów osobowych dla grup indywidualnych,
- opracowywanie nowych atrakcyjnych form imprez turystycznych,
- zwiększenie nakładów reklamowych w zakresie turystyki krajowej, oraz uruchomienie nowych środków reklamy,
- zwiększenie kontroli nad prawidłową i bezbłędną informacją o aktualnych możliwościach komunikacyjnych, wybranych przez klienta środkiem lokomocji,
- zwiększenie sprzedaży imprez własnych,
- celami biura umożliwiające sprostanie konkurencji są:
tworzenie dobrego wizerunku wobec klientów, komplementarność oferty
- modyfikacja usług,
- nabieżąca reklama każdej imprezy będącej w sprzedaży.
2. Dwuletnie
- podstawowym celem biura podróży jest osiąganie długotrwałego sukcesu i umacnianie własnej pozycji, przez co biuro uzyska korzystny wynik finansowy,
- zwiększenie udziału na rynku, a zwłaszcza rynku zagranicznego: po drugiej stronie Tatr Słowacji,
- pozyskiwanie coraz nowocześniejszej i tańszej bazy noclegowej,
- aktywniejsza współpraca z kierownikami i pracownikami domów wczasowych, pensjonatów i kwater prywatnych w celu uzyskania miejsc i sprzedaży imprez lokalnych,
- zwiększenie nakładów reklamowych,
- zwiększenie nakładów na turystykę zagraniczną przyjazdową i wyjazdową (sporządzanie i wysyłanie imprez pobytowych),
- owocniejsza współpraca z lokalnymi dyrekcjami przewoźników,
- zwiększenie akwizycji na wycieczki zagraniczne zbiorowe i indywidualne.
szanse (+) zagrożenia (-)
Polityka starania do Unii Europejskiej 3
reforma walutowa 3
zniesienie wiz do innych państw 3
Prawo ustawa z 20 lipca 1990 r. o wliczaniu
okresów pracy w indywidualnym 3
gospodarstwie rolnym do pracowni –
- czego stażu pracy
ustawa z 2 lutego 1996 r.
Kodeks Pracy – o zmianie niektórych 3
ustaw, przepisy o działalności
gospodarczej
Ekonomia inflacja 1 3
bezrobocie 1 2
polityka gospodarcza, monetarna,
finansowa 3
poziom i tempo rozwoju gospodarki 2
Ekologia powstanie kilku parków w ciągu
kilku lat 3
ochrona środowiska 3
powstanie ruchów ekologicznych 3
powstanie światowego dnia sprzątania 3
Demografia liczebność mieszkańców 3
spadek przyrostu ludności 2
Technologia poziom techniki 3
stopień opanowania technologii 3
Kultura państwo historyczne 3
bogate w kulturę zwyczaje 3
Religia kraj chrześcijański, tradycyjny 3
zwyczaje, obrzędy religijne 3
Świadomość stopień wyższy wykształcenia 3
społeczna zwyczaje
normy etyczne 3
Położenie zróżnicowane ukształtowanie
geograficzne powierzchni 3
klimat dogodny, umiarkowany 3
ΙΙ
image Х Х
zróżnicowanie ofert Х Х
cena ofert Х Х
jakość obsługi Х Х
nakłady na promocje Х Х
kwalifikacje personelu Х Х
turystyka krajowa Х Х
zagraniczna turystyka
przyjazdowa Х Х
wyjazdowa Х Х
...
stary_hipis