Plan marketingowy biura podróży.doc

(101 KB) Pobierz

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN MARKETINGOWY  BIURA  PODRÓŻY

 

ORBIS  TRAVEL  W  ZAKOPANEM

 

 

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro Podróży ORBIS TRAVEL sp. zoo jest największym przedsiębiorstwem w Zakopanem, oferującym usługi turystyczne dla swoich klientów. Założyciele Polskiego Biura Podróży Orbis swój rynkowy wizerunek kształtowali przez dziesięciolecia. Dlatego teraz nie ma problemów ze współpracą z najważniejszymi firmami turystycznymi z całego świata. W chwili obecnej Orbis jest właścicielem 53 hoteli, 3 ośrodków informacyjnych za granicą oraz udziałowcem w 12 spółkach krajowych i 9 zagranicznych.

 

MISJA I CELE BIURA PODRÓŻY ORBIS W ZAKOPANEM

 

            Orbis ma bardzo dobrą pozycję na rynku. Klient jest bardziej przekonany co do jakości usług niż co do wartości biura podróży zaczynającego swą działalność na rynku. Na przestrzeni tych 75 lat, biuro podróży stworzyło sobie opinię „czego po placówce Orbisu w Zakopanem można się spodziewać”, ponieważ marna reputacja społeczna obniża efektywność działania przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo zna swoje własne możliwości i potrzeby konsumentów, służy przez to otoczeniu, świadcząc na jego rzecz określone usługi i posiadając krąg swych stałych odbiorców. Aby zachęcić klientów do korzystania z usług biur podróży zostało utworzone tzw. Orbis Travel Club. Członkostwo w Klubie zapewnia możliwości korzystania z szerokiego systemu zniżek i przywilejów oferowanych przez PBP  Orbis i ich partnerów.

Wszystkie imprezy zagranicznej turystyki wyjazdowej organizowane przez PBP Orbis objęte zostały od 1993r. specjalnym systemem punktowym. Punkty przyznawane są w zależności od ceny wycieczki wg. przelicznika ustalonego raz na 12 miesięcy i gromadzenie na kontach klientów korzystających z usług biura. Po osiągnięciu poziomu 200 punktów klient otrzymuje pisemną propozycję przystąpienia do Orbisu Travel Club po wyrażeniu zgody, otrzymuje również specjalną imienną kartę uprawniającą do wielu zniżek. Wśród posiadaczy kart corocznie są rozlosowywane atrakcyjne wycieczki zagraniczne, wczasy krajowe oraz pobyty weekendowe w różnych miejscach na terenie kraju.

Biuro podróży nawiązuje i utrzymuje dobre kontakty z mediami, sprzedaje organizowane przez centralne biuro imprezy, działa na zlecenie klienta zawierając w jego imieniu umowy.

 

Cele Biura Podróży w Zakopanem:

1.    Roczne

-         prowadzenie systematycznego szkolenie,

-         zwiększenie zainteresowania klientem indywidualnym , opracowywanie różnorodnych wycieczek i pozyskiwanie bazy dla nich,

-         udoskonalenie obsługi recepcyjnej grup własnych, zagranicznych oraz turystów indywidualnych,

-         rozszerzenie wynajmu samochodów osobowych dla grup indywidualnych,

-         opracowywanie nowych atrakcyjnych form imprez turystycznych,

-         zwiększenie nakładów reklamowych w zakresie turystyki krajowej, oraz uruchomienie nowych środków reklamy,

-         zwiększenie kontroli nad prawidłową i bezbłędną informacją o aktualnych możliwościach komunikacyjnych, wybranych przez klienta środkiem lokomocji,

-         zwiększenie sprzedaży imprez własnych,

-         celami biura umożliwiające sprostanie konkurencji są:

tworzenie dobrego wizerunku wobec klientów, komplementarność oferty

-         modyfikacja usług,

-         nabieżąca reklama każdej imprezy będącej w sprzedaży.

 

 

2.  Dwuletnie

-         podstawowym celem biura podróży jest osiąganie długotrwałego sukcesu i umacnianie własnej pozycji, przez co biuro uzyska korzystny wynik finansowy,

-         zwiększenie udziału na rynku, a zwłaszcza  rynku zagranicznego: po drugiej stronie Tatr Słowacji,

-         pozyskiwanie coraz nowocześniejszej i tańszej bazy noclegowej,

-         aktywniejsza współpraca z kierownikami i pracownikami domów wczasowych, pensjonatów i kwater prywatnych w celu uzyskania miejsc i sprzedaży imprez lokalnych,

-         zwiększenie nakładów reklamowych,

-         zwiększenie nakładów na turystykę zagraniczną przyjazdową i wyjazdową (sporządzanie i wysyłanie imprez pobytowych),

-         owocniejsza współpraca z lokalnymi dyrekcjami przewoźników,

-         zwiększenie akwizycji na wycieczki zagraniczne zbiorowe i indywidualne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ι

 

ARKUSZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ELEMENTY OTOCZENIA OGÓLNEGO

 

 

Szanse i zagrożenia BIURA PODRÓŻY ORBIS TRAVEL

 

 

















                                                                                                        

                                                                                                         Wpływ zjawisk i trendów

Elementy                               Opis zjawisk i trendów                     na sytuacje  przedsię-

otoczenia ogólnego                                                                           -biorstwa

                                                                                                          szanse (+)    zagrożenia (-)



 

Polityka                           starania do Unii Europejskiej                      3

                                         reforma walutowa                                       3

                                         zniesienie wiz do innych państw                3

 

Prawo                               ustawa z 20 lipca 1990 r. o wliczaniu

                                         okresów pracy w indywidualnym               3

                                         gospodarstwie rolnym do pracowni –

                                         - czego stażu pracy

                                         ustawa z 2 lutego 1996 r.

                                         Kodeks Pracy – o zmianie niektórych         3

                                         ustaw, przepisy o działalności

                                         gospodarczej

 

Ekonomia                         inflacja                                                         1                     3

                                         bezrobocie                                                    1                     2

                                         polityka gospodarcza, monetarna,

                                         finansowa                                                     3

                                         poziom i tempo rozwoju gospodarki           2

                    

Ekologia                           powstanie kilku parków w ciągu

                                         kilku lat                                                         3

                                         ochrona środowiska                                      3

                                         powstanie ruchów ekologicznych                 3

                                         powstanie światowego dnia sprzątania         3

 

Demografia                      liczebność mieszkańców                               3

                                         spadek przyrostu ludności                                                  2

 

Technologia                      poziom techniki                                            3

                                          stopień opanowania technologii                   3 

 

Kultura                              państwo historyczne                                     3

                                          bogate w kulturę zwyczaje                           3

 

Religia                              kraj chrześcijański, tradycyjny                      3



                                          zwyczaje, obrzędy religijne                          3 

 

 

 









Świadomość                        stopień wyższy wykształcenia                    3

społeczna                             zwyczaje

                                             normy etyczne                                            3

 

Położenie                              zróżnicowane ukształtowanie

geograficzne                         powierzchni                                               3



                                              klimat dogodny, umiarkowany                 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΙΙ

 

ARKUSZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANALIZA  MOCNYCH  I  SŁABYCH  STRON  FIRMY

 





Kryteria oceny                       Ocena kryteriów                       Waga kryterium

                                          1   2   3   4   5   6   7   8   9                      1    2    3



image                                                             Х                                       Х

 

zróżnicowanie ofert                                             Х                                       Х

 

cena ofert                                              Х                                                Х

 

jakość obsługi                                                           Х                                  Х

 

nakłady na promocje                                 Х                                           Х

 

kwalifikacje  personelu                                       Х                                       Х                                                            

 

turystyka krajowa                                Х                                                 Х

 

zagraniczna turystyka

przyjazdowa                                                        Х                                       Х

 

zagraniczna turystyka

wyjazdowa                                           Х                                                Х

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin