Polityka produktu.doc

(32 KB) Pobierz

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

Strategia Produktu

 

Produkt - product - produktem może być idea, usługa, towar lub ich kombinacja; wszystko, co jesteśmy w stanie zaoferować na rynku w celu zwrócenia uwagi, nabycia, użytkowania oraz konsumpcji, co może zaspokoić potrzebę lub pragnienie.

 

Strategia produktu - proces dostosowywania produktu nowego lub istniejącego do obecnych oraz przyszłych potrzeb i wymagań nabywców.

 

1.Generalna Strategia Konkurencyjności oferty:

Konkurencyjność poprzez:

-poprawie jakości

-innowacje

-marketing ( promocje i reklamę)

 

Podstawa działań jest analiza i ocena percepcji cech produktu przez nabywców, oczekiwań klientów dotyczących usprawnień i sposobu przyjmowania tych usprawnień przez nabywców.

 

2. Strategia przywódcy polega na lansowaniu nowych produktów inwestowaniu w badania marketingowe i rozwój nowych produktów.

 

Strategia następcy wykorzystywanie sprzyjających okoliczności. Oparta na inwestowaniu w funkcje techniczne produktu. Następca może być następcą -asekuratorem

 

3.Strategia uzupełniania linii – jest odpowiedzią na spadek sprzedaży niektórych dotychczasowych produktów.

 

4.Strategia oczyszczania linii- z produktów nie przynoszących zysków lub, na które nie ma zapotrzebowania.

Trudności podjęcia decyzji o oczyszczeniu linii;

-koszty wycofania produktu mogą być wysokie

uczynienie zawodu stałym klientom

-utrudnienie generowania zysków ze sprzedaży innych produktów

 

5.Strategia pełnego lub ograniczonego asortymentu.

Pełny asortyment-oferowanie wszystkich, calej gamy produktów zapewniających, zaspokajających określony rodzaj zapotrzebowania

Ograniczony asortyment- oferowanie wybranych produktów zaspokajających określony rodzaj zapotrzebowania.

 

6.Strategia naciągania linii -poszerzanie linii by była pelną ( o nowe marki)

Naciąganie szerokości i głębokości linii musi być poparte szczegółową analiza sytuacji.

 

7.Strategia rozwoju nowego produktu.

Podejmowana, gdy jest stwierdzona nisza rynkowa ( obszar niezaspokojonego zapotrzebowania),gdy szacunek przewidywanej opłacalności jest obiecujący, pozytywny,

Gdy są możliwości tech.-ekonom. Firmy, odpowiednie kwalifikacje personelu.

 

-          produkt absolutnie nowy

-          produkt pozornie nowy

-          produkt pochodny nowym produktom

 

 

 

 

 

 

 

 

Cykl Życia produktu

 

 







 

 





 

 

 

 



        A                         B                    C                        D                     E

            



                                                                 CZAS

 

 

 

A – Pionierzy 

B – Wcześni naśladowcy

C – Wczesna większość

D – Późna większość

E – Maruderzy, konserwatyści.

 

Innowatorzy są liderami opinii tj. Oddziałują na decyzje innych, dotyczące nabywania nowych produktów. Przeciętne przedsiębiorstwo wprowadza 5 produktów na 5 lat.

10% produktów to absolutne nowości, a 20% to nowe linie produkcyjne.

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin