Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl
Produkt - product - produktem może być idea, usługa, towar lub ich kombinacja; wszystko, co jesteśmy w stanie zaoferować na rynku w celu zwrócenia uwagi, nabycia, użytkowania oraz konsumpcji, co może zaspokoić potrzebę lub pragnienie.
Strategia produktu - proces dostosowywania produktu nowego lub istniejącego do obecnych oraz przyszłych potrzeb i wymagań nabywców.
1.Generalna Strategia Konkurencyjności oferty:
Konkurencyjność poprzez:
-poprawie jakości
-innowacje
-marketing ( promocje i reklamę)
Podstawa działań jest analiza i ocena percepcji cech produktu przez nabywców, oczekiwań klientów dotyczących usprawnień i sposobu przyjmowania tych usprawnień przez nabywców.
2. Strategia przywódcy polega na lansowaniu nowych produktów inwestowaniu w badania marketingowe i rozwój nowych produktów.
Strategia następcy wykorzystywanie sprzyjających okoliczności. Oparta na inwestowaniu w funkcje techniczne produktu. Następca może być następcą -asekuratorem
3.Strategia uzupełniania linii – jest odpowiedzią na spadek sprzedaży niektórych dotychczasowych produktów.
4.Strategia oczyszczania linii- z produktów nie przynoszących zysków lub, na które nie ma zapotrzebowania.
Trudności podjęcia decyzji o oczyszczeniu linii;
-koszty wycofania produktu mogą być wysokie
uczynienie zawodu stałym klientom
-utrudnienie generowania zysków ze sprzedaży innych produktów
5.Strategia pełnego lub ograniczonego asortymentu.
Pełny asortyment-oferowanie wszystkich, calej gamy produktów zapewniających, zaspokajających określony rodzaj zapotrzebowania
Ograniczony asortyment- oferowanie wybranych produktów zaspokajających określony rodzaj zapotrzebowania.
6.Strategia naciągania linii -poszerzanie linii by była pelną ( o nowe marki)
Naciąganie szerokości i głębokości linii musi być poparte szczegółową analiza sytuacji.
7.Strategia rozwoju nowego produktu.
Podejmowana, gdy jest stwierdzona nisza rynkowa ( obszar niezaspokojonego zapotrzebowania),gdy szacunek przewidywanej opłacalności jest obiecujący, pozytywny,
Gdy są możliwości tech.-ekonom. Firmy, odpowiednie kwalifikacje personelu.
- produkt absolutnie nowy
- produkt pozornie nowy
- produkt pochodny nowym produktom
Cykl Życia produktu
A B C D E
CZAS
A – Pionierzy
B – Wcześni naśladowcy
C – Wczesna większość
D – Późna większość
E – Maruderzy, konserwatyści.
Innowatorzy są liderami opinii tj. Oddziałują na decyzje innych, dotyczące nabywania nowych produktów. Przeciętne przedsiębiorstwo wprowadza 5 produktów na 5 lat.
10% produktów to absolutne nowości, a 20% to nowe linie produkcyjne.
stary_hipis