Pompa paliwa - odłączenie [F].pdf

(2497 KB) Pobierz
Pompa paliwa - odłączenie [F]
Autor: paties
Inspirację wziąłem z manuala kolegi RobertV664, ale postanowiłem wprowadzić drobne zmiany.
Zależało mi, żeby w razie potrzeby szybko móc przywrócić oryginalny kształt instalacji.
W schemacie wygląda to tak:
No to do dzieła!
Potrzebne będą:
- przekaźnik samochodowy zwierno-rozwierny, 40A (5PLN)
- podstawka na bezpiecznik płytkowy (3PLN)
- dowolny bezpiecznik płytkowy (aczkolwiek niekoniecznie)
- przewód 1,5mm2 - ok.3m
- konektory, peszle, koszulki termokurczliwe itp.
- blachowkręt do przykręcenia przekaźnika
Niezbędne narzędzia:
- lutownica
- szczypce do zarabiania konektorów
- multimetr lub coś, czym sprawdzimy ciągłość połączeń
reszta wg możliwości i potrzeb...
420751477.022.png 420751477.023.png 420751477.024.png 420751477.025.png 420751477.001.png
 
Zacząłem od zrobienia wtyczki, którą wepniemy zamiast bezpiecznika.
W tym celu z bezpiecznika płytkowego wydłubałem topik...
...potem odsłoniłem styki (plastik wytopiłem lutownicą, potem doczyściłem pilnikiem iglakiem),
420751477.002.png 420751477.003.png 420751477.004.png 420751477.005.png 420751477.006.png
 
następnie przylutowałem przewody 1,5 mm 2 ...
... i zgrabnie zaizolowałem taśmą PCV
420751477.007.png 420751477.008.png 420751477.009.png 420751477.010.png 420751477.011.png
 
Zamiast tego można użyć zwykłych konektorów męskich 6,3 mm - ja miałem pomysł z wtyczką i tak postanowiłem to zrobić.
Teraz zajmiemy się przekaźnikiem.
Na początek masa do cewki przekaźnika (zacisk 86) - postanowiłem ją wziąć bezpośrednio z blachowkrętu,
którym przekaźnik będzie przykręcony do karoserii... W tym celu robimy coś takiego:
A tak to wygląda próbnie zamontowane
420751477.012.png 420751477.013.png 420751477.014.png 420751477.015.png 420751477.016.png
 
Co do miejsca montażu przekaźnika, to obok mapsensora jest taka przetłoczka na blasze, która idealnie nadaje się do naszych
potrzeb - ja użyłem blachowkrętu samonawiercającego...
Teraz zasilenie cewki przekaźnika - trzeba włączyć się do plusa na cewce elektrozaworu gazowego (niebieski przewód zaznaczony
strzałką na zdjęciu powyżej). Po przełączeniu na LPG pojawia się tu +12V które zasili cewkę naszego przekaźnika, co spowoduje
odłączenie pompy paliwa. Na elektrozaworze wyraźnie jest opisane, który to (+) a który (-)
Tu już nasz przewodzik włączony do elektrozaworu...
i podłączony do przekaźnika (zacisk 85)
420751477.017.png 420751477.018.png 420751477.019.png 420751477.020.png 420751477.021.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin