Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jaworznie
ARKUSZ MONITOROWANIA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ,
I ETAP EDUKACYJNY – JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY
Imię i nazwisko nauczyciela
Klasa
Rok szkolny
Treści nauczania / wymagania edukacji wczesnoszkolnej na koniec klasy I
Treści kształcenia
Realizacja treści
zrealizowano
nie zrealizowano
UCZEŃ KOŃCZĄCY KLASĘ PIERWSZĄ:
rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje
nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu
recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego
rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami
stopniowo buduje swoją świadomość językową w zakresie języka obcego i ojczystego
UCZEŃ KOŃCZĄCY KLASĘ TRZECIĄ:
wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka (motywacja do nauki języka obcego)
reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela
rozumie wypowiedzi ze słuchu:
a) rozróżnia dźwięki, także w wyrazach
o podobnym brzmieniu,
b) rozpoznaje zwroty stosowane na co dzień,
c) rozumie sens krótkich opowiadań i baśni
(także w postaci obrazów, gestów),
d) rozumie sens prostych dialogów
w historyjkach obrazkowych (także
w nagraniach audio i wideo)
czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania
zadaje pytania i udziela odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki, nazywa obiekty z otoczenia i opisuje je, bierze udział w miniprzedstawieniach
teatralnych;
przepisuje wyrazy i zdania
potrafi korzystać w nauce języka obcego ze
słowniczków obrazkowych, książeczek, środków multimedialnych
współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki
……………………………………………………
(data i podpis nauczyciela)
ania_banasik