The Witcher 2 Manual - Polish.pdf

(1112 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Spis treści
3.3 Wiedźmińska magia. . . . . . . . . . . 14
1. Zanim rozpoczniesz grę ..........2
3.3.1 Znaki .................14
1.1 Instalacja gry i sterowników .....2
3.4 Petardy, sztylety i pułapki ......15
1.2 Samouczek ...................2
3.5 Efekty czasowe ..............15
1.3 Arena .......................2
3.5.1 Eliksiry i oleje ..........16
1.4 Nowa gra ....................2
3.5.2 Miejsca mocy ..........16
1.5 Zapis i odczyt gry ..............3
3.5.3 Efekty krytyczne ........16
1.6 Opcje .......................3
3.6 Ciosy kończące i adrenalina .....17
1.7 Dodatki .....................4
1.8 Wyjdź z gry ..................4
4. Rozwój postaci ................18
4.1 Doświadczenie ...............18
2. Rozpoczęcie gry i samouczek ......4
4.2 Zdolności ...................18
2.1 Interfejs gry ..................4
4.3 Ścieżki rozwoju ..............18
2.1.1 Główny ekran rozgrywki ...4
4.3.1 Zestawienie zdolności ....19
2.1.2 Medalion ...............4
4.4 Mutageny ...................23
2.1.3 Menu szybkiego wyboru ...6
2.1.4 Panel ekwipunku .........7
5. Alchemia ....................24
2.1.5 Panel dziennika ..........8
5.1 Rodzaje mikstur alchemicznych ..24
2.1.6 Panel mapy .............9
5.2 Zdobywanie receptur ..........25
2.1.7 Tryb medytacji ..........9
5.3 Składniki ...................25
2.1.8 Cechy postaci ..........10
5.4 Przyrządzanie mikstur i petard ..25
2.2 Poruszanie się po świecie gry ....10
2.3 Minimapa i znaczniki. . . . . . . . . . 11
6. Ekwipunek ...................28
2.4 Interakcje ...................11
6.1 Ulepszanie mieczy i zbroi ......28
2.5 Dialogi .....................11
6.2 Tworzenie przedmiotów ........28
2.6 Dialogi rozgrywki .............12
2.7 Quick Time Event .............12
7. Minigry .....................29
7.1 Kościany poker ...............29
3. Walka .......................13
7.2 Walki na pięści ...............30
3.1 Poruszanie się ...............13
7.3 Siłowanie się na rękę ..........30
3.2 Walka wręcz ................13
3.2.1 Wyprowadzanie ciosów. . . 13
8. Domyślne skróty klawiszowe .....31
3.2.2 Blokowanie i kontry .....14
1
882769688.017.png
1. Zanim rozpoczniesz grę
1.1 Instalacja gry i sterowników
Włóż płytę z grą Wiedźmin 2 Zabójcy Królów Edycja Rozszerzona do napędu DVD.
Ekran początkowy instalacji pojawi się automatycznie, jeżeli włączone jest autood-
twarzanie. W przeciwnym wypadku uruchom plik Setup.exe ze stacji dysków DVD.
Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Wybierz opcję instalacji szybkiej, aby
zainstalować grę w domyślnym katalogu, lub instalacji niestandardowej, aby samo-
dzielnie wskazać katalog do instalacji.
Po zainstalowaniu gry będziesz mógł ją uruchomić.
Gra Wiedźmin 2 Zabójcy Królów Edycja Rozszerzona wymaga sterowników
DirectX® w wersji 9.0c lub wyższej. Jeżeli nie posiadasz DirectX®, instalator poprosi
Cię o zaakceptowanie umowy licencyjnej i zainstaluje najnowszą wersję DirectX®.
1.2 Samouczek
Wybierz tę opcję, aby rozpocząć samouczek, który wprowadzi Cię w podstawowe
mechanizmy rozgrywki. Ukończenie samouczka nie jest wymagane, aby rozpocząć
nową grę.
1.3 Arena
Tryb zarówno dla graczy niedoświadczonych, jak i zaznajomionych z grą. W tym
trybie możesz zmierzyć się z nieskończoną liczbą fal przeciwników, by poćwiczyć
różne taktyki walki. Po każdej zwycięskiej fali Geralt zdobywa nowy poziom oraz
nagrody, a uzyskane w ten sposób pieniądze można wydać na ulepszenia w sklepi-
ku lub na wynajęcie kompana. Za każdą pokonaną falę przeciwników zdobywasz
punkty – po śmierci istnieje możliwość wysłania wyniku na oicjalne forum gry
Wiedźmin 2 Zabójcy Królów Edycja Rozszerzona.
Uwaga! Aby móc wysłać wynik, musisz zalogować się poprzez launcher gry na
swoje konto na forum.
1.4 Nowa gra
Wybierz tę opcję, aby rozpocząć nową grę. Do wyboru są cztery poziomy trudności:
Łatwy – dla niedoświadczonych graczy. Geralt ma do czynienia ze słabszymi prze-
ciwnikami i otrzymuje mniejsze obrażenia, jednocześnie zadaje więcej punktów
obrażeń. Większość walk można wygrać, używając tylko miecza.
2
882769688.018.png
Normalny – dla graczy średnio zaawansowanych. Przeciwnicy są na normalnym
poziomie, zaś rozgrywka jest zrównoważona. Większość walk można wygrać za
pomocą miecza i magicznych Znaków.
Trudny – dla graczy doświadczonych. Przeciwnicy zadają duże obrażenia, trudniej
zdobywa się przedmioty. Wiele walk wymaga użycia zarówno miecza, magii, jak i
alchemii.
Nagła śmierć – poziom dla graczy niezwykle wprawionych i oczekujących trud-
ności wyśrubowanej do maksimum. Przeciwnicy zadają bardzo duże obrażenia, a
stanu gry nie można wczytać po śmierci Geralta.
Mroczny – poziom dla graczy bardzo doświadczonych. W tym trybie możliwe jest
zdobycie mrocznych przedmiotów oraz wykonanie zadań niedostępnych na innych
poziomach trudności.
Uwaga! Zmiana poziomów trudności Nagła śmierć oraz Mroczny w trakcie roz-
grywki uniemożliwia późniejszy powrót do tych poziomów trudności. Po rozpoczę-
ciu rozgrywki na innym, niższym poziomie nie można później zmienić poziomu na
Nagła śmierć i Mroczny.
1.5 Zapis i odczyt gry
W ważnych momentach rozgrywka jest zapisywana automatycznie. Sam również
powinieneś zapisywać grę w miejscach, które uznasz za istotne. Służy do tego kla-
wisz F5. Zapis gry wczytujesz, wybierając opcję Wczytaj grę w menu, gdzie znaj-
dziesz listę zapisów gry. Będąc w grze, możesz wczytać ostatni zapis za pomocą
klawisza szybkiego wczytania gry.
1.6 Opcje
Wybierz tę pozycję, aby ustawić interesujące Cię opcje gry.
Muzyka i dźwięk – w tym panelu skonigurujesz: głośność muzyki, dźwięków tła
i dialogów.
Rozgrywka – w tym panelu możesz zmienić takie ustawienia gry, jak: wyświetlanie
napisów, trudność QTE, wyświetlanie kart samouczków oraz okna statusu walki.
Opcje sterowania – w tym panelu możesz przełączyć sterowanie klawiaturą i my-
szą/kontrolerem, zmienić czułość myszy, a także ustawić inwersję osi X i Y.
Graika – w tym panelu zmienisz ustawienia wyświetlania: jasność oraz gammę.
3
882769688.019.png
Uwaga! Inne opcje gry, w tym: rozdzielczość, format obrazu, zaawansowane opcje
graiczne i ustawienia klawiszy zmienisz, klikając Opcje z poziomu launchera gry.
1.7 Dodatki
Wybierając tę opcję, możesz obejrzeć napisy końcowe gry oraz animowane retro-
spekcje odblokowane w trakcie rozgrywki.
1.8 Wyjdź z gry
Wybierz tę opcję, aby wyjść z gry.
2. Rozpoczęcie gry i samouczek
W grze wcielasz się w Geralta z Rivii. Zaczynasz rozgrywkę, będąc przesłuchiwa-
nym przez Vernona Roche’a w lochach La Valette’ów. Twoim pierwszym zadaniem
jest przekonanie go, że nie ma prawa Cię przetrzymywać.
Za każdym razem, gdy będziesz miał możliwość wykonać nową czynność (niewystę-
pującą w samouczku z pkt 1.2), poznać mechanizmy rozgrywki i interfejs, na ekra-
nie pojawi się samouczek, który przeprowadzi Cię przez podstawowe elementy gry.
2.1 Interfejs gry
Dzięki interfejsowi będziesz mógł zapoznać się ze wszystkimi informacjami doty-
czącymi gry i fabuły.
2.1.1 Główny ekran rozgrywki
Główny ekran rozgrywki przedstawia świat gry.
Stan gracza
Minimapa
Wskaźnik
czasu
Medalion
Śledzone
zadanie
Wskaźnik znaku i kieszeni
4
882769688.020.png 882769688.001.png 882769688.002.png 882769688.003.png 882769688.004.png 882769688.005.png 882769688.006.png 882769688.007.png 882769688.008.png 882769688.009.png 882769688.010.png
 
Minimapa – wskazuje Twoją pozycję w świecie gry. Wyświetla znaczniki dotyczące
ważnych miejsc i zadań, wskazuje kierunek, w którym musisz się udać, by wykonać
aktualnie śledzone zadanie.
Wskaźnik czasu – wyświetla aktualną porę dnia.
Śledzone zadanie – wyświetla aktualnie śledzone zadanie i jego krótki opis.
Wskaźnik Znaku i kieszeni – wyświetla aktualnie wybrany Znak i przedmiot
z kieszeni.
Na ekranie głównym pojawiają się również informacje, które wyświetlają się jedy-
nie przez określony czas, są to:
Aktualizacje zadań – wyświetlają się, gdy wykonywane zadanie wchodzi w nową
fazę lub jest ukończone.
Samouczek – krótkie informacje pomocne w rozgrywce.
Zegary efektów czasowych – zegary odliczające czas działania eliksiru, oleju,
Znaku Quen, miejsca mocy czy efektu krytycznego.
Wskaźnik interakcji – wyświetla się, gdy możliwa jest interakcja z jakąś postacią
lub przedmiotem.
Okienko łupów – wyświetla się, gdy możesz podnieść jakieś przedmioty. Wyświe-
tla cztery najdroższe rzeczy znajdujące się w danym pojemniku.
Zapis walki – wyświetla się w trakcie walki i informuje o zadawanych i otrzymy-
wanych obrażeniach.
Pasek adrenaliny – wyświetla się poniżej stanu gracza, gdy masz możliwość łado-
wania adrenaliny ciosami, Znakami lub pod wpływem zatrucia.
2.1.2 Medalion
Wigor
Żywotność
Medalion
Toksyczność
5
882769688.011.png 882769688.012.png 882769688.013.png 882769688.014.png 882769688.015.png 882769688.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin