Percepcja wzrokowa.doc

(28 KB) Pobierz

Percepcja wzrokowa

·         Zbieranie kasztanów wśród liści (bądź innych rzeczy)

·         Segregowanie liści (bądź figur) według kształtu, grzyby według gatunku lub guziki według kształtu, wielkości albo koloru;

·         Wyszukać wokół przedmioty w kształcie koła, trójkąta, kwadratu, krzyża itp.

·         Zbierać grzyby, jagody, muszelki, kamienie;

·         Rozpoznawać marki samochodów;

·         Układać puzzle lub pociętą pocztówkę;

·         Układać klocki według wzoru

·         Gry: domino, loteryjki, dobieranki (dobierać obrazki według wzoru lub w pary);

·         Wyrywać w ogródku (na działce) tylko chwasty;

·         Wyszukiwać różnice między obrazkami lub jednakowe, powtarzające się przedmioty na kilku obrazkach;

·         Rozpoznawać przedmioty tylko przez dotyk (z zawiązanymi oczami)

·         Układać figury lub układy figur wg wzoru

·         Bawić się w „Dyrygenta” – jedno dziecko wychodzi z Sali, reszta ustala, kto będzie dyrygentem. Dyrygent podaje jakiś ruch np. tupie nogą, reszta dzieci w kółku musi naśladować ruchy dyrygenta. Dyrygent zmienia ruch, reszta czyni tak samo jak on. Osoba wracająca zza drzwi musi odgadnąć, kto jest dyrygentem);

·         Rozpoznać z czyich części składa się zwierze na obrazku (kita lisa, grzebień koguta, nogi konia, uszy słonia, grzywa lwa).

·         Gry: figur ix, tutti frutti, Piotruś (karty)

Zgłoś jeśli naruszono regulamin