Percepcja wzrokowa
· Zbieranie kasztanów wśród liści (bądź innych rzeczy)
· Segregowanie liści (bądź figur) według kształtu, grzyby według gatunku lub guziki według kształtu, wielkości albo koloru;
· Wyszukać wokół przedmioty w kształcie koła, trójkąta, kwadratu, krzyża itp.
· Zbierać grzyby, jagody, muszelki, kamienie;
· Rozpoznawać marki samochodów;
· Układać puzzle lub pociętą pocztówkę;
· Układać klocki według wzoru
· Gry: domino, loteryjki, dobieranki (dobierać obrazki według wzoru lub w pary);
· Wyrywać w ogródku (na działce) tylko chwasty;
· Wyszukiwać różnice między obrazkami lub jednakowe, powtarzające się przedmioty na kilku obrazkach;
· Rozpoznawać przedmioty tylko przez dotyk (z zawiązanymi oczami)
· Układać figury lub układy figur wg wzoru
· Bawić się w „Dyrygenta” – jedno dziecko wychodzi z Sali, reszta ustala, kto będzie dyrygentem. Dyrygent podaje jakiś ruch np. tupie nogą, reszta dzieci w kółku musi naśladować ruchy dyrygenta. Dyrygent zmienia ruch, reszta czyni tak samo jak on. Osoba wracająca zza drzwi musi odgadnąć, kto jest dyrygentem);
· Rozpoznać z czyich części składa się zwierze na obrazku (kita lisa, grzebień koguta, nogi konia, uszy słonia, grzywa lwa).
· Gry: figur ix, tutti frutti, Piotruś (karty)
kordistoska