pejeden.docx

(684 KB) Pobierz



Akademia Pedagogiki Specjalnej

im. Marii Grzegorzewskiej

Warszawa

Wydział Nauk Pedagogicznych

 

 

 

 

 

 

PROGRAM KSZTAŁCENIA

 

 

Kierunek: PEDAGOGIKA (PE)

Studia pierwszego stopnia 2013/2014


 

Spis treści

PROGRAM KSZTAŁCENIA              6

1.              Ogólna charakterystyka prowadzonych studiów              6

2.              Efekty kształcenia              8

2.1. Tabela odniesień efektów kierunkowych do efektów obszarowych              8

2.2. Tabela pokrycia obszarowych efektów kształcenia przez kierunkowe efekty kształcenia              11

2.2.1 Efekty kształcenia w obszarze nauk humanistycznych              11

2.2.2. Efekty kształcenia w obszarze nauk społecznych              13

3.              Program studiów              16

3.1. Ogólna charakterystyka koncepcji kształcenia              16

3.2. Ogólny opis modularyzacji programu studiów              16

3.3. Moduł Podstawowy              17

3.4. Moduł Umiejętności Ogólnych              17

3.5. Moduły specjalnościowe              18

3.6. Matryca efektów kształcenia              19

3.6.1 Moduł podstawowy              19

3.6.2.Moduł umiejętności ogólnych              19

3.6.3. Moduły specjalnościowe              20

3.7. Ogólny opis sposobu sprawdzania efektów kształcenia (opis szczegółowy w ramach sylabusów załączonych do opisu modułów)              20

4.              Opis Modułu Podstawowego              22

4.1. Charakterystyka ogólna              22

4.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              22

MP1: Teoretyczne podstawy pedagogiki i wychowania              24

MP2: Podstawowe przygotowanie metodologiczne              28

MP3: Historia praktyk i idei pedagogicznych              30

MP4: Teoretyczne podstawy kształcenia              33

MP5: Wychowanie w perspektywie pedagogiki społecznej              36

MP6: Podstawy pedagogiki specjalnej              39

MP7: Podstawowe przygotowanie filozoficzne              42

MP8: Podstawowe przygotowanie psychologiczne              46

MP9: Podstawowe przygotowanie biomedyczne              50

MP10: Podstawowe przygotowanie socjologiczne              53

MP11: Podstawowe przygotowanie prawne              57

MP12: Podstawowe przygotowanie pedeutologiczne              59

MP13: Podstawowe przygotowanie w zakresie kultury języka ojczystego              63

MP 14: Współczesne problemy Europy – wybór zagadnień              66

5. Opis Modułu Umiejętności Ogólnych (MUO)              68

5.1. Charakterystyka ogólna              68

5.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              68

6. Opis Modułów Specjalnościowych (MSG) – studia stacjonarne              69

6.1. Animacja społeczno-kulturowa (ASK)              69

6.1.1. Charakterystyka ogólna              69

6.1.3. Charakterystyka M-ASKn-2              73

6.1.4. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych należących do modułu poszerzającego (ASKn-2)              93

6.3. Moduł: Edukacja medialna              101

6.3.1. Charakterystyka ogólna              101

6.3.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              102

6.3.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych              103

6.4 Moduł: Edukacja dorosłych i bhp – specjalność nauczycielska (MSG EDB)              118

6.4.1 Charakterystyka ogólna – studia stacjonarne              118

6.4.2. Moduły przedmiotowe specjalnościowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS (Edukacja dorosłych i BHP – specj. nauczycielska)              120

6.4.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych              121

6.4.4. Charakterystyka ogólna – studia niestacjonarne              135

6.4.5 Moduły przedmiotowe specjalnościowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS (Edukacja dorosłych i BHP – specj. nauczycielska)              137

6.4.6. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych              138

6.5. Moduł Doradztwo Zawodowe              153

6.5.1. Charakterystyka ogólna – studia stacjonarne              153

6.5.2. Moduły przedmiotowe specjalnościowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              154

6.5.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych specjalnościowych              155

6.5.4. Charakterystyka ogólna – studia niestacjonarne              182

6.5.5. Moduły przedmiotowe specjalnościowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              184

6.5.6. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych specjalnościowych              185

6.6. Pedagogika informatyki i pedagogika zdolności (PZI)              211

6.6.1. Charakterystyka ogólna              211

6.6.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS – studia stacjonarne              212

6.6.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych              213

6.7. Moduł Psychopedagogika kreatywności              255

6.7.1. Charakterystyka ogólna              255

6.7.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              256

6.7.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych              257

6.8. Moduł Wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną              277

6.8.1. Charakterystyka ogólna              277

6.8.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              278

6.8.3. Szczegółowa charakterystyka modułów przedmiotowych              284

6.9. Moduł wczesnoszkolna i korekcyjna              313

6.9.1. Charakterystyka ogólna              313

6.9.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              315

6.9.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych              317

6.9.4. Moduł Edukacja wczesnoszkolna – studia niestacjonarne              333

6.10. Moduł Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza              354

6.10.1 Charakterystyka ogólna              354

6.10.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS              356

6.10.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych              358


PROGRAM KSZTAŁCENIA

Kierunek: PEDAGOGIKA

Poziom kształcenia: STUDIA I STOPNIA

 

1.      Ogólna charakterystyka prowadzonych studiów

 

Nazwa kierunku studiów

Pedagogika

Poziom kształcenia

Studia I stopnia

Profil kształcenia

Profil ogólnoakademicki

Forma studiów

Studia stacjonarne/ studia niestacjonarne

Liczba semestrów

i punktów ECTS

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin