Akademia Pedagogiki Specjalnej
im. Marii Grzegorzewskiej
Warszawa
Wydział Nauk Pedagogicznych
PROGRAM KSZTAŁCENIA
Kierunek: PEDAGOGIKA (PE)
Studia pierwszego stopnia 2013/2014
Spis treści
PROGRAM KSZTAŁCENIA 6
1. Ogólna charakterystyka prowadzonych studiów 6
2. Efekty kształcenia 8
2.1. Tabela odniesień efektów kierunkowych do efektów obszarowych 8
2.2. Tabela pokrycia obszarowych efektów kształcenia przez kierunkowe efekty kształcenia 11
2.2.1 Efekty kształcenia w obszarze nauk humanistycznych 11
2.2.2. Efekty kształcenia w obszarze nauk społecznych 13
3. Program studiów 16
3.1. Ogólna charakterystyka koncepcji kształcenia 16
3.2. Ogólny opis modularyzacji programu studiów 16
3.3. Moduł Podstawowy 17
3.4. Moduł Umiejętności Ogólnych 17
3.5. Moduły specjalnościowe 18
3.6. Matryca efektów kształcenia 19
3.6.1 Moduł podstawowy 19
3.6.2.Moduł umiejętności ogólnych 19
3.6.3. Moduły specjalnościowe 20
3.7. Ogólny opis sposobu sprawdzania efektów kształcenia (opis szczegółowy w ramach sylabusów załączonych do opisu modułów) 20
4. Opis Modułu Podstawowego 22
4.1. Charakterystyka ogólna 22
4.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 22
MP1: Teoretyczne podstawy pedagogiki i wychowania 24
MP2: Podstawowe przygotowanie metodologiczne 28
MP3: Historia praktyk i idei pedagogicznych 30
MP4: Teoretyczne podstawy kształcenia 33
MP5: Wychowanie w perspektywie pedagogiki społecznej 36
MP6: Podstawy pedagogiki specjalnej 39
MP7: Podstawowe przygotowanie filozoficzne 42
MP8: Podstawowe przygotowanie psychologiczne 46
MP9: Podstawowe przygotowanie biomedyczne 50
MP10: Podstawowe przygotowanie socjologiczne 53
MP11: Podstawowe przygotowanie prawne 57
MP12: Podstawowe przygotowanie pedeutologiczne 59
MP13: Podstawowe przygotowanie w zakresie kultury języka ojczystego 63
MP 14: Współczesne problemy Europy – wybór zagadnień 66
5. Opis Modułu Umiejętności Ogólnych (MUO) 68
5.1. Charakterystyka ogólna 68
5.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 68
6. Opis Modułów Specjalnościowych (MSG) – studia stacjonarne 69
6.1. Animacja społeczno-kulturowa (ASK) 69
6.1.1. Charakterystyka ogólna 69
6.1.3. Charakterystyka M-ASKn-2 73
6.1.4. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych należących do modułu poszerzającego (ASKn-2) 93
6.3. Moduł: Edukacja medialna 101
6.3.1. Charakterystyka ogólna 101
6.3.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 102
6.3.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych 103
6.4 Moduł: Edukacja dorosłych i bhp – specjalność nauczycielska (MSG EDB) 118
6.4.1 Charakterystyka ogólna – studia stacjonarne 118
6.4.2. Moduły przedmiotowe specjalnościowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS (Edukacja dorosłych i BHP – specj. nauczycielska) 120
6.4.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych 121
6.4.4. Charakterystyka ogólna – studia niestacjonarne 135
6.4.5 Moduły przedmiotowe specjalnościowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS (Edukacja dorosłych i BHP – specj. nauczycielska) 137
6.4.6. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych 138
6.5. Moduł Doradztwo Zawodowe 153
6.5.1. Charakterystyka ogólna – studia stacjonarne 153
6.5.2. Moduły przedmiotowe specjalnościowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 154
6.5.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych specjalnościowych 155
6.5.4. Charakterystyka ogólna – studia niestacjonarne 182
6.5.5. Moduły przedmiotowe specjalnościowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 184
6.5.6. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych specjalnościowych 185
6.6. Pedagogika informatyki i pedagogika zdolności (PZI) 211
6.6.1. Charakterystyka ogólna 211
6.6.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS – studia stacjonarne 212
6.6.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych 213
6.7. Moduł Psychopedagogika kreatywności 255
6.7.1. Charakterystyka ogólna 255
6.7.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 256
6.7.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych 257
6.8. Moduł Wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną 277
6.8.1. Charakterystyka ogólna 277
6.8.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 278
6.8.3. Szczegółowa charakterystyka modułów przedmiotowych 284
6.9. Moduł wczesnoszkolna i korekcyjna 313
6.9.1. Charakterystyka ogólna 313
6.9.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 315
6.9.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych 317
6.9.4. Moduł Edukacja wczesnoszkolna – studia niestacjonarne 333
6.10. Moduł Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza 354
6.10.1 Charakterystyka ogólna 354
6.10.2. Moduły przedmiotowe, przedmioty, wymiar godzinowy i ECTS 356
6.10.3. Charakterystyka szczegółowa modułów przedmiotowych 358
Kierunek: PEDAGOGIKA
Poziom kształcenia: STUDIA I STOPNIA
Nazwa kierunku studiów
Pedagogika
Poziom kształcenia
Studia I stopnia
Profil kształcenia
Profil ogólnoakademicki
Forma studiów
Studia stacjonarne/ studia niestacjonarne
Liczba semestrów
i punktów ECTS
kot_teofil