Konspekt zajęć opiekuńczo – wychowawczych
(indywidualne zajęcia wyrównawcze)
Temat: Bohaterowie różnych epok.
1. Uczeń wraz z prowadzącą przypominają znane mu epoki literackie (antyk, średniowiecze, renesans, barok, oświecenie, romantyzm, pozytywizm, młoda polska, XX-lecie międzywojenne, literatura wojny i okupacji, literatura współczesna) wrazz datami granicznymi każdej z nich.
2. Następnie prowadząca daje uczniowie listę lektur (po jednej do każdej epoki). Zadaniem ucznia jest przyporządkowanie autora i tytułu do danej epoki.
Antyk – Mit o Syzyfie
Średniowiecze – Legenda i Świętym Aleksym
Renesans – Kochanowski „Treny”
Barok – Molier „Skąpiec”
Oświecenie – Krasicki „Bajki”
Romantyzm – Fredro „Zemsta”
Pozytywizm – Prus ”Kamizelka”
Młoda Polska – Żeromski „Syzyfowe prace”
XX-lecie międzywojenne – Herbert cykl „Pan Cogito”
Lit. wojny i okupacji – Kamiński „Kamienie na szaniec”
Lit. współczesna – Hemingway „Stary człowiek i morze”
3. Następnie uczeń przygotowuje krótką wypowiedź dotyczącą problematyki utworówi przedstawia ją prowadzącej, wspólnie korygują ewentualne błędy i uzupełniają brakujące informacje.
4. Uczeń pod kierunkiem prowadzącej tworzy własną galerię bohaterów literackich na przestrzeni epok.
Kaacha91