KONSPEKT LEKCJI NR11 – Gimnastyka
Temat: Nauka układu ćwiczeń równoważnych
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności(równowaga, zwinność, gibkość, skoczność)
b) umiejętności (doskonalenie przejścia po równoważni, i nauka podskoków na równoważni, tworzenie własnych układów z ćwiczeniami równoważnymi)
c) wiadomości (historia gimnastyki)
d) działań wychowawczych (nauka postawy koleżeńskiej)
e) zdrowotnym (higiena po zajęciach wychowania fizycznego)
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: 6 – ta, dziewczęta
Przybory, przyrządy: równoważnia, ławeczki gimnastyczne, dwie piłki siatkowe, laski gimnastyczne, piłki
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Czas, dozowa -nie
Uwagi organizacyjno - metodyczne
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
3-4 min.
Ustawienie w półkolu
Zabawa ożywiająca
Uczniów dzielimy na dwa rzędy. Z każdego rzędu wyznaczamy jedną osobę. Osoba ta staje w odległości 8 m od rzędu i będzie dorzucać piłkę. Uczniowie z rzędów maja za zadanie kręcąc się wokół własnej osi dojść do osoby dorzucającej, łapiąc i odrzucając piłkę (najmniej 3 razy). Po każdym złapaniu i odrzuceniu piłki trzeba zmienić kierunek obracania się. Po dojściu do dorzucającego należy wrócić do swego rzędu i klepnąć kolejną osobę, aby ta mogła zacząć.
Wygrywa rząd, który jako pierwszy wykona zadanie
Rzędy musza być od siebie oddalone o ~ 5 metry aby przy wracaniu do swojego rzędu nie doszło d zderzenia.
Ćwiczenia kształtujące
Uczniowie nie musza podchodzić do każdego ćwiczenia
Ćw. stosowane
Uczniowie mają 10 min na przygotowanie własnego układy równoważnego, a następnie każdy 30 sek. na zaprezentowanie układu.
20 min.
Uczniowie mogą pracować w grupach.
Najlepszy układ jest nagradzany oceną.
Ćw. korektywne
Zabawa uspokajająca
Kto najdłużej ustoi na jednej nodze z tułowiem i nogami ustawionymi poziomo, rękami prostymi, rozłożonymi na boki i poziomo ustawionymi do podłoża("jaskółka")
Zabawę powtarzamy na drugiej nodze.
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) uporządkowanie przyrządów i przyborów
Podać daty zawodów gimnastycznych i na jakich stacjach można obejrzeć z nich relację.
2-4 min.
Zbiórka w p. w. siad płaski
Zadanie domowe
Ułożyć własny układ ćwiczeń równoważnych
Inny niż na zajęciach
kasperpl