13. Gry i zabawy na materacach- kształtowanie cech motorycznych.doc

(32 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI DLA KL I

 

KONSPEKT LEKCJI 

 

TEMAT: Gry i zabawy z wykorzystaniem  materacy – kształtowanie cech motorycznych.

Cele lekcji: Uczeń – potrafi organizować gry i zabawy zwinnościowe

        - kształtuje siłę, skoczność, zwinność, celność i  szybkość

        - zna wpływ zabaw na kształtowanie prawidłowej postawy ciała                                   - kształtuje różnorodne cechy osobowości (odwaga, odpowiedzialność)

Klasa:

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna                                  

Pomoce: piłki: lekarskie, do koszykówki, materace

Prowadzący:

 

TOK LEKCJI

TREŚĆ I PRZEBIEG ĆWICZEŃ

UWAGI

 

Cz. I  wstępno – przygotowawcza

część organizacyjna

 

 

 

rozgrzewka

 

ćw. RR

 

ćw. T w pł. strzałkowej

 

ćw. NN

 

 

 

ćw. T w pł. czołowej

 

ćw. mm grzbietu

 

ćw. mm brzucha

 

ćw. w przysiadzie

ćw. skocznościowe

-          zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć

-          podanie tematu lekcji i zadań głównych, zachęta do ćw.

-          postawa bokiem do materaca, po dwie osoby przy dłuższych bokach, chwyt za PR z współćw. z naprzeciwka i próba wciągnięcia na materac

-          przodem do materaca, skłon T  w przód, próba uniesienia materaca

-          materac postawiony na dłuższym boku, siad ugięty tyłem do materaca (dwie osoby  po dwóch  str. ) na sygnał wyprost NN do stania i powrót do pw.

-          siad rozkroczny w rzędzie, materac trzymany nad głowami, skłony boczne T

-          leżenie przodem na materacu, na sygnał uniesienie NN i RR w górę

-          siad prosty podparty przed krótszym bokiem materaca, przenoszenie NN nad  materacem

-          „walka kogutów”

-          dowolne przeskoki przez materac

ustawienie w dwuszeregu

 

 

 

zmiana ręki

 

 

 

ćw. wykonywane jest równocześnie

należy mocno oprzeć się o materac

 

 

skłony w tą samą str.

 

leżenie na szerokości materaca

 

 

 

 

ćw. to wykonuje jednocześnie dwie osoby, po 10 # następuje  zmiana

Cz. II główna

zab. bieżna

 

 

 

 

 

zab. zwinnościowa

 

 

 

zab. z mocowaniem

 

zab. skoczna

 

 

zab. rzutna

 

 

zakończenie zab.

-          siad skrzyżny w rzędzie na mat., pierwszy trzyma piłkę lek. na sygnał biegnie do wyznaczonej  linii zostawia piłkę i wraca na koniec rzędu, kolejna osoba biegnie po piłkę i ją przynosi itd. Kto szybciej wykona zad. zdobywa 3 pkt.

-          siad skrzyżny przed mat., przewrót w przód z piłką między NN, podanie piłki i przejście na koniec rzędu

-          taczki dookoła materaca – drugi prowadzi pierwszego, trzeci – drugiego, itd. pierwszy ostatniego

-          skok obunóż przez mat. następnie skoki na PN do wyznaczonej linii, powrót skokami na LN, skok przez mat jw. i przejście na koniec rzędu

-          kozłowanie piłki dookoła mat. i w str. kosza, zatrzymanie zakończone rzutem do kosza, powrót kozłowaniem

-          podsumowanie punktów i wyłonienie zwycięzców

kształt. szybkości, I m – 3pkt., II m – 2 pkt., III m – 1 pkt.

 

 

 

 

kształt. zwinności

zachować  bezpieczeństwo

 

każdy musi „być taczką” i pchać taczkę

 

skok przez dł. mat.

 

 

rzuty oddawane są do momentu, aż wpadnie piłka do kosza

 

posprzątanie miejsca ćw.

Cz. III końcowa

ćw. oddechowe

ćw. korekcyjno – uspokajające

 

 

 

zakończenie lekcji

-          siad skrzyżny, RR oparte na kolanach, T w lekkim skłonie, wdech ze wznosem RR przodem w górę i wyprostem T, wydech z opuszczeniem RR i powrót tą samą drogą

-          leżenie tyłem – uwypuklanie kl. pierś.

-          „Minutka” – zab. znana

-          podsumowanie lek., ocenienie najaktywniejszych uczniów na lekcji, motywacja do samodzielnej pracy

-      pożegnanie sportowe

wdech – nosem, wydech - ustami

 

 

 

leżenie tyłem, po ok. 1min przejście do siadu prostego

zbiórka w dwuszeregu

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin