gry i zabawy kształtujące skocczność.doc

(41 KB) Pobierz
Konspekt lekcji gier i zabaw ruchowych nr 3

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

TEMAT: GRY I ZABAWY KSZTAŁTUJĄCE SKOCZNOŚĆ

 

 

Cele główne lekcji w zakresie:                                                                                                                                                              1.motoryczności: kształtowanie skoczności, siły, szybkości, koordynacji ruchowej                                                                                                                                  2.umiejętności: prawidłowe odbicie i lądowanie                                                                                                                              3. wiadomości:rodzaje skoków w dal

4. działania wychowawcze:nauczanie współzawodnictwa, samooceny

5. zdrowia:higiena osobista związana z uczestnictwem na zajęciach wychowania fizycznego

Miejsce lekcji:   sala gimnastyczna

Przybory / przyrządy:  woreczki, piłki, skakanki, szarfy, różnego rodzaju przeszkody

Czas lekcji:  45 minut

Liczba  ćwiczących:  21

Metody realizacji zadań ruchowych:  zabawowo-klasyczna, naśladowczo-ścisła

Formy prowadzenia zajęć:  indywidualna, zajęć w zespołach

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe lekcji

Czas  , dozowanie

Uwagi

Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe

1). Zbiórka, powitanie klasy, sprawdzenie obecności, stanu zdrowia, podanie tematu, celu i zadań lekcji.

2). Motywacja do aktywnego uczestnictwa w lekcji - osoby najlepiej wykonujące ćwiczenia otrzymają bardzo dobre oceny.

4 - 5 min.

Ustawienie w kole.

Zabawa ze śpiewem

,,Ojciec Wergiliusz ‘’ – dzieci w kole śpiewając poruszają się w lewo lub prawo, w środku staje Wergiliusz, na słowo ‘’ róbcie to co ja ‘’ wykonuje różne skoki, podskoki, wyskoki – dzieci go naśladują, kto źle wykona ćwiczenie zajmuje miejsce ojca Wergiliusza.

5 - 6 min.

Przygotowanie słów piosenki na kartce, zwrócenie uwagi na lądowanie i odbicie.

Zabawa orientacyjno-porządkowa

,,Mruczek’’ – wszyscy siedzą skrzyżnie, tworząc koło, w którego środku siedzi mruczek,. Mruczek przywołuje do siebie na migi kogoś z koła. Wezwany podnosi się jak najciszej i stara się bezszelestnie dostać do mruczka. Jeśli wezwany dotrze do mruczka bez szmeru zajmuje jego miejsce, jeśli nie wraca na miejsce.

4  min.

Zabawa musi być przeprowadzana konsekwentnie, bawiący się muszą zachować bezwzględną ciszę.

Ćwiczenia               kształtujące

Ćwiczenia w biegu:

-          krążenia ramion oburącz do przodu

-          jw. do tyłu

-          krążenia ramion naprzemianstronne do przodu

-          jw. do tyłu

-          krok odstawno-dostawny do wewnątrz

-          jw. na zewnątrz

-          skoki dosiężne

-          skłon T w lewo i w prawo z dotknięciem dłońmi parkietu

W miejscu:

-          w rozkroku skłony T do lewej i prawej nogi

-          w siadzie prostym skłony T do lewej i prawej nogi

-          jw. w siadzie płotkarskim

-          w podporze przodem wyrzuty nóg naprzemianstronne

-          jw. wyrzuty obunóż

-          indywidualne ćwiczenia rozciągające

5  min.

Ustawienie na obwodzie sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w rozsypce w bezpiecznej odległości.

Zabawa                              na czworakach

,,Koty i myszka’’ – na mecie na czworakach koty, w norce myszka, gdy myszka zasłania oczy koty idą w stronę myszki, gdy odsłania koty stają w bezruchu kto się rusza wraca na start.

3 - 4min.

W pierwszym okresie poznawania zabawy myszką może być prowadzący.

Zabawa bieżna

,,Natarcie’’ – dwie grupy stają naprzeciw siebie, na sygnał zmieniają miejsca biegnąc lub skacząc.

4 - 5 min.

Zwracamy uwagę na prawidłowe mijanie.

Zabawa rzutna

,,Obijanie w kole’’ – koło, jedna osoba w środku, stojący na obwodzie trafiają piłką w obijanego, który unika trafienia podskakując.

3 - 4 min.

Nie wolno rzucać piłki powyżej kolan.

Zabawa skoczna

,,Skoki żabki’’ – żabki skaczą z miejsca na miejsce, na sygnał zatrzymują się i kumkają, po czym dalej podskakują.

3 - 5min.

Skoki równocześnie na obydwie nogi i ręce.

Zabawa ze śpiewem

Powtarzamy zabawę ‘’Ojciec Wergiliusz’’.

4  min.

 

Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe końcowe

Uporządkowanie sali, zbiórka, podsumowanie zajęć, pogadanka na temat bezpieczeństwa na lekcjach wychowania fizycznego, nagrodzenie osób które najlepiej  ćwiczyły, zachęcenie dzieci do samodzielnego ćwiczenia po lekcjach, pożegnanie.

3 - 4 min

Dwuszereg

 

 

 

 

 

                                                                                          

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin