Rozwijanie cech motorycznych na torze przeszkód.doc

(38 KB) Pobierz
HOSPITACJA 3

 

HOSPITACJA 3.

 

              TEMAT: Rozwijanie cech motorycznych na torze przeszkód.

 

              PROWADZĄCY:  Maria Chudzikiewicz

              HOSPITUJĄCY:  Joanna Paściak

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

                  MOTORYCZNOŚCI

-          zwinność, szybkość, gibkość, zręczność, koordynacja ruchowa;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          określanie własnej sprawności fizycznej;

                  WIADOMOŚCI

-          różne formy aktywności ruchowej;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          samokontrola poprawności wykonywanych ćwiczeń i zadań ruchowych.

 

              DATA:  16.03.2004 r.

              KLASA:  2 d chłopcy

              LICZBA ĆWICZĄCYCH:  17

              MIEJSCE ZAJĘĆ:  sala gimnastyczna

              PRZYBORY: skrzynie, materace, ławki gimnastyczne, piłki lekarskie i koszykowe, płotki

              Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, naśladowcza-ścisła, zadaniowa-ścisła,

              bezpośredniej celowości ruchu

              Formy prowadzenia zajęć : frontalna, obwodu ćwiczebnego

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

UWAGI ORGANIZACYJNO METODYCZNE

1. Organizacja lekcji

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3. Podanie zadań lekcji.

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu.

2. Rozgrzewka

Swobodny bieg dokoła sali –pobranie piłek.

1. Przerzut piłki z ręki do ręki nad głową.

2. Toczenie piłki dokoła tułowia.

3. Przekładanie piłki pod kolanem –wysokie unoszenie kolan.

4. Przekładanie piłki pod uniesioną prostą w kolanie nogą.

5. Rozkrok, piłka trzymana nad głową –skłon tułowia w tył, wypuszczenie piłki i chwyt po odbiciu.

6. Siad rozkroczny –toczenie piłki jak najdalej w przód i z powrotem.

7. Siad skrzyżny –toczenie piłki dokoła szyi.

8. Klęk na lewej nodze, prawa wyprostowana w bok, piłka w ramionach nad głową –skłony tułowia w prawo.

9. Leżenie przodem, ramiona w bok –przetaczanie piłki pod unoszoną klatką piersiową.

10. J.w. piłka w wyciągniętych ramionach –unoszenie tułowia.

11. Leżenie tyłem, piłka spoczywa na złączonych stopach –wznos nóg, chwyt staczającej się piłki.

12. J.w. piłka trzymana między stopami –przejście do leżenia przewrotnego, dotknięcie piłką podłogi, powrót do siadu z głębokim skłonem..

13. Siad skrzyżny –skręt tułowia w prawo i zostawienie piłki za plecami, skręt w lewo i ponowny chwyt piłki.

14. Dowolne przeskoki przez piłkę leżącą na podłodze.

Ćw. kształtujące z piłkami koszykowymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po kilku powtórzeniach zmiana nóg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odniesienie piłek do magazynu.

3. Realizacja zadania głównego lekcji

Tor przeszkód:

· start z pozycji leżąc przodem

· wejście sposobem dowolnym na

3 części skrzyni, zeskok wgłąb na materac

· przejście na czworakach przez 2 ławki ustawione równolegle 40 cm od siebie

· przeskoki obunóż przez 5 piłek lekarskich

· podciąganie na ławkę zaczepioną ukośnie o drabinki, przejście przez 2 drabinki i zeskok w bok lub w tył

· rzut do kosza z wyskoku z biegu

· pokonanie 4 płotków –

2 przeskokiem, 2 na czworakach

· przewrót w przód

· przeskoki zawrotne przez ławkę

· marsz na czworakach i toczenie głową piłki

· przewrót w tył

Przygotowanie pomocy do poszczególnych ćwiczeń na obwodzie toru przeszkód.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odniesienie pomocy do magazynu.

4. Uspokojenie organizmu

1. W zwisie na drabinkach głębokie wdechy i wydechy.

2. „Koci grzbiet”.

3. Siad skrzyżny, wznos ramion przodem w górę połączony z wdechem, opust bokiem z wydechem.

Nauczyciel kontroluje poprawność wykonywania ćwiczeń.

5. Zakończenie lekcji

1. Omówienie realizacji i ocena uczniów.

2. Pożegnanie.

Uczniowie w siadzie skrzyżnym w półkolu.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin