Nauka przeskoku kucznego przez skrzynie.doc

(44 KB) Pobierz
HOSPITACJA NR 3,4

 

HOSPITACJA NR 3,4.

 

              TEMAT: Nauka przeskoku kucznego przez skrzynie.

 

              PROWADZĄCY: Jerzy Prętnik

              HOSPITUJĄCY:  Antoni Orszykowski, Tomasz Kubal

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

                  MOTORYCZNOŚCI

-          rozwijanie zwinności, skoczności, gibkości, koordynacji ruchowej;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          nauka przeskoku kucznego przez skrzynie;

-          doskonalenie przewrotu w przód i w tył, dwutaktu, odbicia sposobem górnym i dolnym;

                  WIADOMOŚCI

-          podstawowe przepisy z koszykówki i siatkówki;

-          sposoby rozwijania cech motorycznych;

-          zagrożenia środowiskowe dla zdrowia człowieka;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          współpraca z partnerem, grupą;

-          przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

 

              DATA:  16.03.2004 r.

              KLASA:  VI a c

              LICZBA ĆWICZĄCYCH:  26, 26

              LICZBA NIE ĆWICZĄCYCH:  2, 0

              MIEJSCE ZAJĘĆ:  sala gimnastyczna

              PRZYBORY: piłki koszykowe i siatkowe, skrzynia, odskocznia, materace, ławeczka

              gimnastyczna, skakanki

              Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, zadaniowa-ścisła, bezpośredniej celowości ruchu, inwencji twórczej

              Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach, stacyjna

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

UWAGI DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I METOD NAUCZANIA

1.Czynności organizacyjno- porządkowe

 

1. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

2. Podanie tematu lekcji.

3. Pogadanka o zagrożeniach dla zdrowia.

Uczennice siedzą na ławce. Nauczyciel motywuje do aktywnego udziału w lekcji. Uczennice podają zagrożenia dla zdrowia ze strony środowiska zewnętrznego.

2.Zabawa ożywiająca.

„Berek w parach” –oznaczona para stara się schwytać inne uciekające pary, utrudnieniem jest poruszanie się podskokami jednonóż.

Nauczyciel poleca dobrać się w pary i objaśnia przebieg zabawy.

Berek –para oznaczony szarfami.

3. Rozgrzewka

1. Bieg, naprzemienne krążenia ramion w przód i w tył.

2. Krok dostawny w lewo, w prawo, przodem do siebie, następnie tyłem.

3. Podskoki zmienne połączone z pracą ramion.

4. Dowolne ćwiczenia tułowia w różnych płaszczyznach.

5. Dowolne ćwiczenia skocznościowe.

6. Dowolne ćwiczenia rozciągające.

7. Podpór przodem –„parzy łapki”.

8. J.w. –uginanie ramion.

9. Dowolne ćwiczenia szyi, nadgarstków, palców.

10. Dowolne skoki przez skakankę.

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali w dwójkach.

Trzymając się za ramiona.

 

 

 

Nauczyciel wskazuje parę wymyślającą i prezentującą ćwiczenia. W razie potrzeby poprawia nazewnictwo pozycji, ćwiczeń.

 

 

 

 

Rozdanie i zebranie skakanek przez nauczyciela.

4.Ćwiczenia stosowane w formie stacji ćwiczebnych

Rozstawienie sprzętu sportowego.

 

STACJA I

Kozłowanie i rzut do kosza z dwutaktu z prawej i lewej strony.

 

STACJA II

Ćw. przygotowawcze –wyskok kuczny na skrzynie i zeskok w głąb.

Przeskok kuczny przez 4-części skrzyni wszerz.

 

STACJA III

Indywidualne odbicia piłki siatkowej sposobem górnym i dolnym.

 

STACJA IV

Przewrót w przód i w tył, przejście po listwie ławeczki z podrzucaniem piłki.

Podział na 4 zespoły.

Nauczyciel kieruje ustawianiem stacji, pokazuje ćwiczenia, przypomina o zasadach bezpieczeństwa i asekuracji.

Nauczyciel kontroluje czas i gwizdkiem sygnalizuje zmianę stacji.

 

Nauczyciel asekuruje, obserwuje również ćwiczących na innych stacjach.

 

 

 

Nauczyciel przypomina o prawidłowej postawie siatkarskiej i ułożeniu rak.

 

5.Uspokojenie organizmu

1. Uporządkowanie sprzętu.

2. Ćwiczenie oddechowe KUKA:

stanie skrzyżne, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej, barki rozluźnione, oczy zamknięte –głębokie oddychanie przez nos, otworzyć oczy, opuścić ramiona, stanąć w rozkroku.

Nauczyciel kontroluje ułożenie sprzętu.

Uczniowie w rozsypce, nauczyciel przypomina o prawidłowym oddechu.

6.Zakończenie lekcji

1. Podsumowanie i ocena pracy uczniów.

2. Zadanie domowe: zapoznanie z trzema ćwiczeniami korekcyjnymi.

3. Pożegnanie.

Uczniowie w półkolu w siadzie skrzyżnym. Nauczyciel poleca ściągnąć łopatki i trzymać ramiona z tyłu.

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin