KONSPEKT LEKCJI
TEMAT: LA - doskonalenie startu niskiego, bieg na 60m.
Cele lekcji: Uczeń – potrafi wykonać start niski z bloków startowych.
- uczestniczy w kształtowaniu szybkości, siły i skoczności
- dokonuje samokontroli, samooceny wyników biegu
- wie jak oddychać podczas szybkiego biegu
Klasa:
Miejsce zajęć: korytarz szkolny
Pomoce: bloki startowe, piłki lek., stoper.
Prowadzący:
UWAGI
organizacyjna lek.
rozgrzewka
- zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do lek.
- podanie tematu lek.
- swobodny bieg
- krążenie obustronne RR w przód, a potem w tył
- przeplatanka w pr. str., w lew. str.
- trucht, na sygnał przysiad i wyskok w górę
- jw., na sygnał obrót dookoła w pr. str., a następnie w lew. str.
- jw. na pierwszy sygnał przyśpieszenie, na drugi powrót do truchtu
- skip A, C
- postawa zasadnicza, skłon z pogłębieniem w przód, i
odchylenie T w tył
- ćw. jw. RR w górze, skłony w bok
- skrętoskłony
- NN w rozkroku, RR w przód – przenoszenie ciężaru ciała z PN na LN
- podskoki w górę, na sygnał wyskok z podciągnięciem
kolan do kl. pierś
ustawienie w dwuszeregu
trzy okrążania dookoła kortów., ćw. RR
ćw. kształt. szybką reakcje na sygnał
ćw. NN
ćw. T w pł. strzał.
ćw. T w pł. czołowej
nie pochylać T w przód
ćw. skocznościowe
część organizacyjna
I – gr.
II – gr.
III – gr.
- podział na trzy grupy
- ćw. skocznościowe wg inwencji uczniów: np.: skok w dal z miejsca, skoki dosiężne, skoki z rozbiegu
- podania piłek lek. w grupach:
· sprzed kl. pierś.
· z nad głowy w przód
· podanie przodem, NN w rozkroku, piłka wyrzucana ze skłonu w przód
· rzut piłką lek. Przodem znad głowy – na odległość
- przygotowanie do biegu krótkiego,
- bieg na czas na 60m
podział przez odliczenie do trzech, zmiana w gr., każdy wykonuje skoki , rzuty i bieg
kształt. inwencji ucznia
zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie ćw. – samoasekuracja
prawidłowe przygotowanie od biegu krótkiego
niećwiczący biorą czynny udział w lek., pomagają przy sędziowaniu
Cz. III końcowa
ćw. uspokajające
zakończenie lek.
- „zwijanie” całego ciała przez skłon głowy, T itd., a następnie „rozwijanie” aż do wspięcia na palce, RR w górze
- złożenie przyborów
- zbiórka, podanie czasów i omówienie lek.
- pożegnanie
wdech – nosem przy „rozwijaniu”, wydech – ustami przy „zwijaniu”
kasperpl