OSNOWA-GIMNASTYKA.doc

(38 KB) Pobierz
OSNOWA DLA CYKLU

              OSNOWA DLA CYKLU                                 ALEKSANDRA MAREK

                               IV ROK  GR. VA

1.Temat: Gimnastyka – nauczanie stania na RR przy drabince z asekuracją

2.Klasa: I liceum / dziewczyny

3.Czas: 4 lekcje po 45’

4.Miejsce: sala gimnastyczna

5.Przybory: szarfy, materace,  ringo,  paliki

6.Cele główne:

-umiejętności: uczeń potrafi wykonać stanie na RR z asekuracją przy drabinkach.

-motoryka: siła RR, gibkość

-wiadomości: uczeń zna sposoby asekuracji.

-akcent wychowawczy: uczeń wykazuje zdyscyplinowanie oraz  wykazuje troskę o bezpieczeństwo własne i swoich kolegów.

 

TOK LEKCJI

LEKCJA 1

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

LEKCJA 2

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

LEKCJA 3

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

LEKCJA 4

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

1.Zorgan. grupy i spr. got. do zajęć

1.Zbiórka w dwuszeregu

2.Sprawdzenie listy obecności i strojów sportowych

1 i 2 jak w lekcji 1

1,2 jak w lekcji 2

1 i 2 jak w lekcji 3

2.Nastaw. do świad. i aktyw. udziału w lekcji

1.Podanie tematu i celów lekcji

2.Pokaz elementu przez N

1, Jak w lekcji 1

2.Zapoznanie z innymi ćwiczeniami lekcji

1,2 jak w lekcji 2

1.jak w lekcji 3

2.Przedstawieniue sposobu oceny

 

 

 

3.Rozgrzewka

1.Zabawa ożywiająca „ogonki”

2.Ćw. w  truchcie:

-naprzemienne wyrzuty NN w  przód i w tył

-odrzuty RR  w bok na 4

-wymachy RR w bok i  w górę skos

-marsz co 3 krok wypad N w przód

-jw. skłon T w przód

3.Cw. w miejscu:

-krążenia głowy

-skrętoskłony T

-postawa rozkroczna krążenia T

-postawa rozkroczna skłony T w bok

-siad prosty NN wznos do siadu równoważnego

-leżenie tyłem scyzoryki

-leżenie przodem wznos klatki piersiowej

-dowolne podskoki  ---S---

-zwis tyłem na drabince           

1.Zabawa ożywiająca berek w parach

Stojąc na obw. koła

2.Krążenia głowy

3.Skłony T w przód z pogłębieniem

4.Obszerne krążenia T w prawo i lewo

5.Klęk prosty – skłony T  w lewo i prawo

6.Klęk prosty – skłony T w tył

7.Siad rozkroczny – skłony T do NL i NP.

8.Siad prosty – siad równoważny

9.Leżenie tyłem na przedramionach – rowerek

10.Leżenie przodem – skłon T w tył

11.Postaw stojąc – waga przodem na NL potem na NP.

12.Podskoki obunóż i jednonóż

1.Zabawa ożywiająca berek skacząc jednonóż

2.Rozgrzewka w truchcie jak w lekcji pierwszej

3.W miejscu:

-krążenia RR w przód i tył

-skłony T w przód

-skłony T w bok L i P

-naprzemianstronne wyrzuty NN w tył w podporze przodem

-krążenia T w L i P w siadzie rozkrocznym

-skręty T w L i P w siadzie rozkrocznym

-w leżeniu tyłem nożyce pionowe i poziome

-w leżeniu przodem dynamiczne skłony T w tył

-waga przodem

-dowolne podskoki

1.Zabawa ożywiająca berek tyłem

2.Rozgrzewka w miejscu prowadzona przez  uczniów demonstrujących ćwiczenia na partię mm. i stawów proponowanych przez N:

-krążenia RR

-skłony

-podskoki

-brzuch

-równowaga

-itp.

4.Kształto. umiejętno. i doskonal. sprawności i zdoln. twórczych

1.Zabawa „wierzganie konika”

2.Odbicia z 1N do stania na RR, zmiana NN w  powietrzu i lądowanie na N przeciwnej

3.To samo ale bez zmiany NN

4.Podział na 2 grupy:

-grupa pierwsza wykonuje przysiad podparty tyłem do drabinek i wykonuje wejście stopami po drabinkach do stania na RR

-grupa druga wykonuje 5 pompek i 5 przysiadów potem zmiana grup

5.To samo ale wykonujemy 15 pajacyków

6.W 3 stanie na RR z asekuracją dwójkową

7.To samo ale z asekuracją pojedynczą

OBWÓD ĆWICZEBNY

1 stacja: stanie na RR z asekuracją dwójkową

2 stacja: układ równoważny na ławeczce (wejście podskokiem przejście, siad prosty, wstanie bez pomocy RR,  waga przodem i zejście zeskokiem)

3 stacja: przewrót w przód z biegu  podskok i  wyskok z obrotem o 180 stopni, przewrót w tył do przysiadu podpartego

4 stacja: Stanie na RR z asekuracją pojedynczą

5 stacja: zwis tyłem i przejście po szczeblach drabinek

OBWÓD ĆWICZEBNY

1 stacja: jak stacja 4 w lekcji 2

2 stacja: rzuty ringo do partnerki

3 stacja: przewrót w przód do rozkroku

4 stacja: zwis przerzutny na drabince

5 stacja: dowolny układ równoważny na ławeczce  

1.Dowolne ćw. rozciągające

2.Dowolne ćw. przygotowywujące do stania

3.Pokaz N

4.Sprawdzenie opanowania stania na RR pojedynczo przy drabinkach oraz asekuracji

5.Gra w 2 ognie usportowione

5.Uspokojenie organizmu

1.Rozlużnienie mm. RR

2.Ćw. oddechowe wznos RR w górę wdech, opust z wydechem

1i 2 jak w lekcji 1

1.Zabawa uspokajająca” kto zmienił miejsce”

1.Zabawa uspokajająca minutka

6.Czynności organizacyjne

1.Omówienie lekcji

2.Pochwała najlepszych

1i 2 jak w lekcji 1

1 i 2 jak w lekcji 2

3.Zapowiedzenie sprawdzenia opanowania  nauczonego elementu

1 i 2 jak w lekcji 3

7.Nastaw. do samodz. pracy poza lekcjami

1.Zachęcanie do wykonywania prostych ćw. wzmacniających mm. RR i obręczy barkowej

1.Zachęcenie do uprawiania sportów zimowych – ich wpływ na organizm

1.Zaczęcanie do powtarzania elementu w celu dobrego go opanowania

1.Zachęcanie do większego przykładania się do sprawdzianów

UWAGI

Każde ćw. części głównej jest omówione i pokazane przez N. Nauczyciel przez cały czas dokonuje korekcji błędów. Najczęstsze błędy to uginanie RR i brak odchylanie głowy.

Część ćwiczących poprawiła występujące błędy oraz asekuracja była bardziej samodzielna i pewniejsza. Cały czas N korygował błędy

Większość ćwiczących opanowała w dużym stopniu stanie na RR i asekurację współćwiczącego

Większość uczennic wykonuje stanie na RR i poprawnie asekuruje partnerkę gdyż  wyniki sprawdzianu są zadowalające

 

 

8.Osiągnięcia:

-umiejętności: uczeń potrafi stać na RR

-motoryka: uczeń potrafi wytrzymać stanie na RR przez dłuższy czas bez zginania RR w stawach łokciowych

-wiadomości: uczeń rozumie potrzebę i zasady poprawnej asekuracji

-el. wychowawczy: uczeń chce pomagać współćwiczącemu 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin