ALEKSANDRA MAREK
IV ROK GR. VA
OSNOWA DLA CYKLU
TEMAT : PIŁKA RĘCZNA – NAUCZANIE RZUTU W WYSKOKU
CELE GŁÓWNE :
1.Umiejętności : Uczeń potrafi wykonać poprawny rzut w wyskoku na bramkę
2.Motoryczność : Uczeń potrafi wykonać dynamiczny wyskok jednonóż w przód
3.Wiadomości : Uczeń wie co oznacza i jaka jest sygnalizacja sędziowska błędu kroków , podwójnego
kozłowania , naruszania pola bramkowego
4.Akcenty wych : Uczeń dokładnie wykonuje polecenia prowadzącego oraz wykazuje troskę o
bezpieczeństwo własne i swoich kolegów
Klasa / płeć : I
Ilość uczniów : 16
Miejsce zajęć : sala gimnastyczna
Czas : 45 minut
Przybory : piłki ręczne
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
LEKCJA 2
1.Zorganizowanie
grupy
1.Zbiórka w półkolu i sportowe powitanie
2. Sprawdzenie obecności oraz gotowości
zajęć
1.Zbiórka w siadzie skrzyżnym
2.Nastawienie do
świadomego i
aktywnego udziału w
lekcji
1.Podanie tematu
2.Znaczenie nauczanego elementu
podczas gry
3.Pokaz prawidłowego rzutu w wyskoku
j.w.
3.Rozgrzewka ,
psychomotoryka ,
profilaktyka
1.Zabawa ożywiająca ,, Berek skoczek ,,
2.W truchcie dookoła sali :
- krążenia RR w przód , tył
- zmiana kierunku biegu
- na sygnał obrót o 360 stopni
3.Ćw.kształtujące w parach :
- naprzeciwko siebie podania jedno –
rącz prawą i lewą ręką
- w przysiadzie naprzeciwko siebie
wypad PN w bok – przenoszenie
ciężaru ciała z N na N
- tyłem do siebie w rozkroku , piłka
na podłożu pomiędzy ćwiczącymi
kto szybciej podniesie piłkę z
podłoża
- bokiem do siebie z RR w górze –
boczne skłony T przez jednoczesny
wykrok w bok
- w siadzie rozkrocznym toczenia
piłki
- leżenie przewrotne i przekazanie
piłki partnerowi
- w leżeniu przodem podania przez
skłon T w tył
- dowolne ćw . równoważne w parach
- ,, walka kogutów ,,
1.Zabawa ożywiająca ,,Berek przyjaciel ,,
- podania w parach , jeden z ćwiczących
porusza się przodem , drugi tyłem
- dowolne ćw. W pł.strz. w przód w
dwójkach z piłką
- siad prosty naprzeciwko siebie –
krążenia NN
4.Kształtowanie
umiejętności , dosko –
nalenie sprawności
1. ,, Piłka w kole ,,
2. Ustaw. w rzędzie , z boku stały
podający.Podanie piłki do ćw.
stałego i bieg w kierunku tyczki ,
otrzymanie piłki , wykonanie
zwodu i kozłowanie między
ustawionymi tyczkami
3. ,, Rozsypka numerowana ,,
4. W truchcie co parę kroków odbicie
z LN wzwyż i podciągnięcie
kolana PN do góry.Lądowanie
na LN-ćw. bez piłek
5. Jw.-tylko przed odbiciem stopę
LN należy ustawić skośnie
6. To samo-tylko dodatkowo
wykonujemy skręt T w prawo
i zamach ręki w tył
7. Jw.-tylko ćwiczący imituje rzut
bez piłki lądując na nogę odbija-
jącą
8. W parach naprzeciwko siebie,
piłka trzymana przez jednego
ćw. przed sobą w prawej
wyprostowanej ręce –
opuszczenie piłki,jej prawidłowy
chwyt i rzut do partnera
9. Podania piłki w dwójkach
zakończone dowolnym rzutem na
bramkę
10. Gra szkolna
1. ,, Skuwany w kole ,,
2. Przypomnienie prawidłowego rzutu
w wyskoku
3. * 7
4. * 8
5. Jak ćw. 4 tylko po wykonaniu 3
kroków
6. Po wykonaniu 3 kroków następuje
wyskok w przód i podanie w
wyskoku. Lądowanie na nogę
odbijającą
7. Podanie piłki w biegu w dwójkach
w ustawieniu przodem do siebie
8. W rzędzie naprzeciwko bramki –
podrzut piłki przed sobą, jej chwyt
wykonanie 3 kroków i rzut w
wyskoku na bramkę
9. Prowadzenie piłki w dwójkach,
w miarę możliwości zakończonym
rzutem w wyskoku
10. * 10
5.Uspokojenie org.
1.Postawa rozkroczna z RR w górze –
stopniowe rozluznianie ciała
2.Zabawa uspokajająca ,, Bum ,,
1.Zabawa uspokajająca ,, Owoce ,,
6.Czynności org.-wych.
1.Uporządkowanie sali
2.Podsumowanie zajęć ze szczególnym
zwróceniem uwagi na popełniane błedy
Bz.
7.Nastawienie do
samodzielnej pracy
1.Zachęcenie do uczestnictwa w zajęciach
SKS z piłki ręcznej
UWAGI DO LEKCJI 1
kasperpl