DATA - 14.05.2003 r.
KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH
DYSCYPLINA: Piłka nożna
TEMAT: Nauka uderzenia i przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- rozwijanie koordynacji ruchowej, wytrzymałości, siły mięśni( brzucha);
UMIEJĘTNOŚCI
- przyjęcie i uderzenie piłki wewnętrzną częścią stopy;
- prowadzenie piłki po prostej i slalomem;
- wyczuwa odległość i przestrzeń, szybko reaguje na działanie partnera;
WIADOMOŚCI
- poznaje zasady prowadzenia piłki i wybrane przepisy gry;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w zabawach i grach;
- poszukuje rozwiązań rozegrania piłki we fragmentach gry;
- współdziała w grupie.
MIEJSCE ZAJĘĆ - boisko szkolne
KLASA - IVb, IVd
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 23, 22
PŁEĆ - chłopcy i dziewczęta
CZAS - 45 minut
PRZYBORY - piłki nożne, stojaki
PROWADZĄCY - Jolanta Hadam
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-
ścisła, zadaniowa-ścisła, bezpośredniej celowości ruchu
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, indywidualna, w zespołach
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 10 min.)
1. Organizacja lekcji
1.Zbiórka, raport, powitanie.
2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.
3.Podanie i omówienie celów lekcji.
4.Przejście na boisko szkolne.
2 min.
Ustawienie uczniów w
szeregu.
2. Zabawa ożywiająca
„Zmień woreczek” –pierwszy z rzędu chwyta leżący na linii woreczek i zanosi go biegiem do wyznaczonego szarfą kółka, zabiera stamtąd woreczek innego koloru i w drodze powrotnej pozostawia na linii przed swoim rzędem. Wygrywa zespół, który jako pierwszy wykona zadanie.
3 min.
Uczniowie podzieleni na trzy zespoły.
W szarfie trzy różnokolorowe woreczki.
3. Ćwiczenia kształtujące
Trucht dookoła sali trzymając piłki przed sobą.
Piłka pod lewym ramieniem, krążenie prawym ramieniem w przód, następnie w tył.
Piłka pod prawym ramieniem, krążenie lewym ramieniem w przód, następnie w tył.
W biegu przekładanie piłki dookoła tułowia w prawo, następnie w lewo.
Piłka trzymana oburącz przed sobą, krok dostawny, co cztery zmiana nogi prowadzącej.
J.w. krok skrzyżny.
W marszu podrzut piłki i chwyt prawą ręką.
J.w. lewą ręką.
W marszu przerzucanie piłki z ręki do ręki.
W marszu przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi kolanami, tułów wyprostowany.
W marszu skłon tułowia w przód i przekładanie piłki między nogami.
W marszu co trzeci krok skłon tułowia w przód z pogłębieniem.
W marszu toczenie piłki między nogami po parkiecie.
W marszu wyrzut piłki w górę i w wyskoku chwyt jej nad głową.
Marsz, odłożenie piłek.
Każdy uczeń w posiadaniu piłki.
Piłka trzymana oburącz.
CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 30 min.)
4. Realizacja głównego zadania lekcji.
Przygotowanie stanowisk ćwiczebnych.
Zespoły wykonują następujące zadania:
- sztafeta wahadłowa z podaniami piłki wewnętrzną częścią stopy z przebieganiem
- prowadzenie piłki slalomem
- prowadzenie piłki po prostej zakończone podaniem wewnętrzną częścią stopy.
15 min.
Podział uczniów na trzy zespoły.
5. Gra właściwa
Zespoły grają na zmianę „każdy z każdym”.
Zespół, który nie bierze udziału w grze ćwiczy poza boiskiem skłony skulone z leżenia tyłem i w parach podania piłki wewnętrzną częścią stopy.
3 x 5 min.
Nauczyciel nadzoruje przebieg ćwiczeń i gry.
CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)
6. Ćwiczenia uspokajające
Wznos ramion przodem w górę z jednoczesnym wspięciem na palcach.
W marszu naprzemienne wymachy ramion w pionie.
W marszu, ramiona w pozycji w bok przodem zgięte –1,2 odrzut ramion w tył, 3 odrzut z wyprostem ramion w tył, 4 powrót ramion do pozycji wyjściowej.
3 min
Uczniowie poruszają się na szerokości boiska.
7. Zakończenie lekcji.
1.Omówienie lekcji.
2.Ocena zaangażowania i pracy uczniów
3.Odniesienie sprzętu, pożegnanie.
Uczniowie w rozsypce.
kasperpl