Nauka uderzenia i przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy.doc

(46 KB) Pobierz
DATA - 14

                                                                                                            DATA  -  14.05.2003 r.

 

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

              DYSCYPLINA: Piłka nożna

              TEMAT: Nauka uderzenia i przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          rozwijanie koordynacji ruchowej, wytrzymałości, siły mięśni( brzucha);

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          przyjęcie i uderzenie piłki wewnętrzną częścią stopy;

-          prowadzenie piłki po prostej i slalomem;

-          wyczuwa odległość i przestrzeń, szybko reaguje na działanie partnera;

                  WIADOMOŚCI

-          poznaje zasady prowadzenia piłki i wybrane przepisy gry;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w zabawach i grach;

-          poszukuje rozwiązań rozegrania piłki we fragmentach gry;

-          współdziała w grupie.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - boisko szkolne

                  KLASA  -  IVb, IVd

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  23, 22

    PŁEĆ  -  chłopcy i dziewczęta

                  CZAS  -  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki nożne, stojaki

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, zadaniowa-ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, indywidualna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 10 min.)

1. Organizacja lekcji

1.Zbiórka, raport, powitanie.

2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3.Podanie i omówienie celów lekcji.

4.Przejście na boisko szkolne.

2 min.

Ustawienie uczniów w

szeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Zmień woreczek” –pierwszy z rzędu chwyta leżący na linii woreczek i zanosi go biegiem do wyznaczonego szarfą kółka, zabiera stamtąd woreczek innego koloru i w drodze powrotnej pozostawia na linii przed swoim rzędem. Wygrywa zespół, który jako pierwszy wykona zadanie.

3 min.

 

 

 

 

 

Uczniowie podzieleni na trzy zespoły.

W szarfie trzy różnokolorowe woreczki.

3. Ćwiczenia kształtujące

Trucht dookoła sali trzymając piłki przed sobą.

Piłka pod lewym ramieniem, krążenie prawym ramieniem w przód, następnie w tył.

Piłka pod prawym ramieniem, krążenie lewym ramieniem w przód, następnie w tył.

W biegu przekładanie piłki dookoła tułowia w prawo, następnie w lewo.

Piłka trzymana oburącz przed sobą, krok dostawny, co cztery zmiana nogi prowadzącej.

J.w. krok skrzyżny.

W marszu podrzut piłki i chwyt prawą ręką.

J.w. lewą ręką.

W marszu przerzucanie piłki z ręki do ręki.

W marszu przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi kolanami, tułów wyprostowany.

W marszu skłon tułowia w przód i przekładanie piłki między nogami.

W marszu co trzeci krok skłon tułowia w przód z pogłębieniem.

W marszu toczenie piłki między nogami po parkiecie.

W marszu wyrzut piłki w górę i w wyskoku chwyt jej nad głową.

Marsz, odłożenie piłek.

 

Każdy uczeń w posiadaniu piłki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piłka trzymana oburącz.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 30 min.)

4. Realizacja głównego zadania lekcji.

 

 

 

 

 

 

 

 

Przygotowanie stanowisk  ćwiczebnych.

 

Zespoły wykonują następujące zadania:

- sztafeta wahadłowa z podaniami piłki wewnętrzną częścią stopy z przebieganiem

- prowadzenie piłki slalomem

- prowadzenie piłki po prostej zakończone podaniem wewnętrzną częścią stopy.

15 min.

Podział uczniów na trzy zespoły.

5. Gra właściwa

 

 

Zespoły grają na zmianę „każdy z każdym”.

Zespół, który nie bierze udziału w grze ćwiczy poza boiskiem skłony skulone z leżenia tyłem i w parach podania piłki wewnętrzną częścią stopy.

3 x 5 min.

Nauczyciel nadzoruje przebieg ćwiczeń i gry.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

6. Ćwiczenia uspokajające

Wznos ramion przodem w górę z jednoczesnym wspięciem na palcach.

W marszu naprzemienne wymachy ramion w pionie.

W marszu, ramiona w pozycji w bok przodem zgięte –1,2 odrzut ramion w tył, 3 odrzut z wyprostem ramion w tył, 4 powrót ramion do pozycji wyjściowej.

3 min

Uczniowie poruszają się na szerokości boiska.

7. Zakończenie lekcji.

1.Omówienie lekcji.

2.Ocena zaangażowania i pracy uczniów

3.Odniesienie sprzętu, pożegnanie.

2 min.

Uczniowie w rozsypce.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin