Data :03\03\2004
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Prowadzący: Arkadiusz Fara
Asysta: Jacek Wilk
ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji): Tor przeszkód z piłką nożną
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
1. W zakresie sprawności motorycznej uczeń:
- rozwija siłę nóg
- rozwija moc
- rozwija koordynację ruchową.
2. W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
- wykonać prawidłowo przebiec tor przeszkód
3. W zakresie wiadomości uczeń:
- pozna wybrane przepisy gry
- uzyskanie bramki jego wartość
4. W zakresie usamodzielniania ucznia:
- przeżywanie radości i satysfakcji z uczestnictwa w grach i zabawach
- współdziałanie w grupie w celu właściwego wykonania ćwiczeń
FORMY REALIZACJI ZADAŃ:
- ścisła
- zabawowa
- naśladowcza.
FORMY ORGANIZACYJNE PRACY Z UCZNIAMI:
- frontalna i indywidualna.
- metoda problemowa
- metoda wychowawcza
- wpływu sytuacyjnego
METODY ZDOBYWANIA I PRZEKAZYWANIA WIEDZY:
- dyskusja
- pogadanka
- pokaz.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala gimnastyczna
KLASA
LICZBA UCZNIÓW
PRZYRZĄDY I PRZYBORY: piłki nożne, pachołki, ławeczka, gwizdek.
Metody i formy
Czynności organizacyjno-porządkowe.
Znają zadania lekcji Znają ćwiczenia i ich przebieg.
Powitanie
Wykonują zbiórkę
Sprawdzenie obecności
Powitanie klasy.
Sprawdzenie gotowości uczniów do lekcji.
Omawia główne zadania lekcji
Pogadanka
CZĘŚĆ
GŁÓWNA A
Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku.
W truchcie chodzenie na palcach
j.w na piętach
na przemiennie na palcach na piętach
krążenie PR w przód
j.w LR w przód
krążenia naprzemienne RR
wyżuty RR do przodu
skiping A
skiping C
krok odstawno-dostawny
zmiana kierunku biegu
ćwiczenia w miejscu:
krążenie głowy
krążenie tułowia
skłon do przodu wyprost i do tył
skłony w bok
skrętoskłon
rozgrzanie stawów kolanowych i skokowych
siad prosty skłon do kolan
siad rozkroczny skłon do PN do środka do LN
na plecach i „rowerek”
leżenie przewrotne „świeca”
leżenie przerzutne
leżenie przodem skłon do tył „lornetka”
.
Poleca wykonać zaplanowane przez siebie ćwiczenia.
Zwraca uwagę na bezpieczeństwo uczniów podczas wykonywania ćwiczeń.
Nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń.
Nakazuje utrzymać właściwe odległości między ćwiczącymi.
Forma ścisła.
Metoda naśladowcza
Doskonalenie podań i prowadzenia piłki.
Uspokojenie organizmu.
Wyścig rzędów.
Tor przeszkód
1. slalom między pachołkami
2. przejście po ławeczce piłka za głową
3. 10 brzuszków koło drabinki
4. prowadzwnie piłki po prostej
5. strzał do bramki
6. zatrzymanie piłki
7. piłka między kostkami w podskokach do danego miejsca
8. slalom między pachołkami
9. meta
Marsz dookoła sali
- dzieci unoszą ręce w gore i nabierają powietrza
- dzieci opuszczając ręce wypuszczają powietrze przez nos
Podaje hasło do rozpoczęcia ćwiczeń
Kontroluje wykonywanie ćwiczeń
Nadzoruje czas trwania ćwiczeń
Nauczyciel pokazuje dzieciom jak prawidłowo wykonać ćwiczenia
Nauczyciel nadzoruje nad prawidłowym wykonaniem ćwiczenia
Forma naśladowcza
Forma ścisła
KOŃCOWA
Uspokojenie organizmu
kasperpl