Tor przeszkód z piłką nożną.doc

(48 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Data :03\03\2004

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Prowadzący: Arkadiusz Fara

Asysta: Jacek Wilk

ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji): Tor przeszkód z piłką nożną

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

1. W zakresie sprawności motorycznej uczeń:

- rozwija siłę nóg

- rozwija moc

- rozwija koordynację ruchową.

2. W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

- wykonać prawidłowo przebiec tor przeszkód

3. W zakresie wiadomości uczeń:

- pozna wybrane przepisy gry

- uzyskanie bramki jego wartość

4. W zakresie usamodzielniania ucznia:

- przeżywanie radości i satysfakcji z uczestnictwa w grach i zabawach

- współdziałanie w grupie w celu właściwego wykonania ćwiczeń

FORMY REALIZACJI ZADAŃ:

- ścisła

- zabawowa

- naśladowcza.

FORMY ORGANIZACYJNE PRACY Z UCZNIAMI:

- frontalna i indywidualna.

METODY NAUCZANIA:

- metoda problemowa

- metoda wychowawcza

- wpływu sytuacyjnego

METODY ZDOBYWANIA I PRZEKAZYWANIA WIEDZY:

- dyskusja

- pogadanka

- pokaz.

MIEJSCE ZAJĘĆ: sala gimnastyczna

KLASA

LICZBA UCZNIÓW

PRZYRZĄDY I PRZYBORY: piłki nożne,  pachołki, ławeczka, gwizdek.

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Metody i formy

Docelowe

Zadania

                                                                                       CZĘŚĆ WSTĘPNA

 

Czynności organizacyjno-porządkowe.

Znają zadania lekcji Znają ćwiczenia i ich przebieg.

 

 

 

 

Powitanie

Wykonują zbiórkę

Sprawdzenie obecności

 

 

Powitanie klasy.

Sprawdzenie gotowości uczniów do lekcji.

Sprawdzenie obecności

Omawia główne zadania lekcji

 

Pogadanka

 

 

 

 

                                                     CZĘŚĆ

GŁÓWNA A

 

 

Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku.

 

W truchcie chodzenie na palcach

j.w na piętach

na przemiennie na palcach na piętach

krążenie PR w przód

j.w LR w przód

krążenia naprzemienne RR

wyżuty RR do przodu

skiping A

skiping C

krok odstawno-dostawny

zmiana kierunku biegu

ćwiczenia w miejscu:

krążenie głowy

krążenie tułowia

skłon do przodu wyprost i do tył

skłony w bok

skrętoskłon

rozgrzanie stawów kolanowych i skokowych

siad prosty skłon do kolan

siad rozkroczny skłon do PN do środka do LN

na plecach i „rowerek”

leżenie przewrotne „świeca”

leżenie przerzutne

leżenie przodem skłon do tył „lornetka”

 

 

 

 

 

 

 

.

Poleca wykonać zaplanowane przez siebie ćwiczenia.

Zwraca uwagę na bezpieczeństwo uczniów podczas wykonywania ćwiczeń.

Nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń.

Nakazuje utrzymać właściwe odległości między ćwiczącymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forma ścisła.

 

 

Metoda naśladowcza

                                                                                         CZĘŚĆ GŁÓWNA B

 

Doskonalenie podań i prowadzenia piłki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uspokojenie organizmu.

 

Wyścig rzędów.

 

 

Tor przeszkód

1.       slalom między pachołkami

2.       przejście po ławeczce piłka za głową

3.       10 brzuszków koło drabinki

4.       prowadzwnie piłki po prostej

5.       strzał do bramki

6.       zatrzymanie piłki

7.       piłka między kostkami w podskokach do danego miejsca

8.       slalom między pachołkami

9.       meta

 

 

Marsz dookoła sali

- dzieci unoszą ręce w gore i nabierają powietrza

- dzieci opuszczając ręce wypuszczają powietrze przez nos

 

 

 

 

 

 

 

Podaje hasło do rozpoczęcia ćwiczeń

Kontroluje wykonywanie ćwiczeń

Nadzoruje czas trwania ćwiczeń

 

 

 

 

Nauczyciel pokazuje dzieciom jak prawidłowo wykonać ćwiczenia

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel nadzoruje nad prawidłowym wykonaniem ćwiczenia

 

 

 

Forma naśladowcza

Forma ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     CZĘŚĆ

KOŃCOWA

 

 

Uspokojenie organizmu

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin