Data: 20.11.2002r
TEMAT : NAUKA ATAKU – ELEMENTY ZBICIA PLASOWANEGO .
Dyscyplina :Siatkówka
Klasa / płeć :
Ilość uczniów :
Miejsce zajęć :Sala gimnastyczna
Czas :45 minut
Przybory : Piłki siatkowe, siatka, słupki.
CELE GŁÓWNE :
· Umiejętności : uczeń potrafi wykonać zbicie plasowane piłki.
· Motoryczność : siła, skoczność
· Wiadomości : uczeń zna przepisy gry w siatkówkę.
· Akcent wychowawczy : uczeń potrafi współpracować z partnerem.
TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
DOZ.
UWAGI ORG.-
METODYCZNE
1.Zorganizowanie
grupy oraz spr. gotowości do zajęć.
1. Zbiórka w dwuszeregu.
2. Sportowe powitanie.
3. Sprawdzenie obecności oraz gotowości
do zajęć.
2 min.
Czynności org-
Porządkowe.
2. Nastawienie do
świadomego i aktywnego udziału w lekcji.
1. Podanie tematu, wskazanie celu zajęć.
2. Pogadanka na temat nauczanego
elementu.
3. Rozgrzewka,
psychomotoryka,
profilaktyka.
1. Zabawa ożywiająca „ Berek siatkarski
w parach „.
2. Ćw. w truchcie : cwał bokiem, skipy,
przeplatanka, na sygnał zmiana
kierunku biegu lub wyskok w górę.
3. Ćw RR – krążenia PR w przód, druga
ręka w tył – zmiana.
4. Ćw NN – PN skip A, LN skip C.
5. Ćw. T pł strz. w przód – w lekkim
rozkroku przekładanie piłki po 8 – ce
między NN.
6. Ćw. T pł. czoł. – toczenie piłki po
podłożu raz z prawej raz lewej strony.
7. Ćw. RR i NN – toczenie piłki głową
w marszu na czworakach.
8. Ćw. T pł. strz. w tył – leżenie przodem
z RR w bok – skłon T w tył i przetocze-
nie piłki pod kl. piersiową.
9. Ćw. mm B – leżenie tyłem z RR w
górze z piłką – skłony T w przód z
przekazaniem p. do NN.
10. Ćw. T pł. złożona – w truchcie krąż.
piłki wokół głowy, bioder, kolan +
krąż. T z RR w górze w prawą i lewą
stonę.
11. Ćw. równoważne – waga przodem na
PN i LN, RR z piłką w przód.
12. Podskoki – obunóż z przyciągnięciem
kolan do kl. piersiowej.
10 min.
Berek wyznaczony przez prowadzącego.
Piłka na ćwiczącego.
Ustawienie ćwiczących na obwodzie koła.
N kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń.
4. Kształtowanie
umiejętności,
dosk. spr.
1. Ustawienie w dwójkach :
· przerzuty piłki oburącz znad głowy
· jw. z kozłem o parkiet
· odbicia piłki sposobem górnym i dolnym oburącz.
2. Nauka zbicia plasowanego i kiwnięcia:
· ułożenie piłki na LR, uderzenie p.
plasem ( bez podrzutu ) z kozłem do partnera
· jw. z podrzutem
· ustawienie przez siatkę – zbicie p. o podłoże tak, aby przeszła przez siatkę
· zbicie piłki przez siatkę z miejsca – podrzut p. i zbicie na przeciwną stronę.
3. Nauka dojścia do ataku:
· bez piłki – ustawienie na linii 3 m, PN w przodzie – krok LN, PN, naskok i wyskok w górę
· z piłką w parach przez siatkę – rzut p. oburącz przez siatkę w wyskoku – po najściu do ataku
· jw. – rzut jednorącz
· plasowanie piłki w wyskoku do partnera z własnego podrzutu.
4. Gra szkolna 6 x 6
24 min.
Piłka na parę.
Podział na dwa 6 osobowe zespoły.
5. Uspokojenie
organizmu.
1. Zabawa uspokajająca „ 33 „
W siadzie skrzyżnym.
6. Czynności
org.- wychow.
1. Uporządkowanie sali.
2. Omówienie zajęć.
7. Nastawienie do samodzielnej pracy.
1. Zachęcenie do przychodzenia na
zajęcia SKS z siatkówki.
1 min.
Podpis nauczyciela
kasperpl