KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYKI
W SALI ZASTĘPCZEJ
Czas - 45 min.
Liczba uczennic – 20
Temat - „Gimnastyka : Chód po listwie ławeczki z zaakcentowaniem
NL i NP. „
Cele wiodące - 1) Znaczenie gimnastyki dla zdrowia człowieka
2) ćwiczenia równowagi z przyborami
3) rozwijanie zręczności, szybkości, równowagi
4) współdziałanie w grupie
Przybory i przyrządy : 3 ławeczki szwedzkie, 20 kółek ringo, materac.
Część
lekcji
Tok
Metody
Uwagi organizacyjno - metodyczne
I
10'
1. Zorganizo-wanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć.
1) Zbiórka w dwuszeregu
2) Przyjęcie raportu i powitanie
klasy
3) Sprawdzenie gotowości do
zajęć
Zbiórkę przeprowadza i raport składa kapitan sportowy
2. Motywacja do zajęć w lekcji.
1) Podanie tematu i zajęć głównych lekcji
2) ) Podanie wiadomości na temat zn. gimnastyki dla zdrowia człowieka
3) Zabawa ożywiająca „Berek – żuraw”
Zabawa klasyczna
W siadzie skrzyżnym w półkolu
1. Pw. – rozkroczna – kółka ringo trzymane oburącz nad głowa;t1 – skłon T w przód i położenie kółka na podłożu; t2 – wyprost; t3 skłon T w przód i zabranie kółka; t4 – pw.
2. RR w bok; kółko na RP ( później lewej ) krążenia RR i naśladowanie „hula – hop”.
3. Siad rozkroczny, kółko trzymane oburącz nad głowa; t1 – max skłon T w prawo t2 – max skłon T w lewo
4. Pw. Rozkrok waski, kółko pomiedzy stopami t1 – półprzysiad i wyskok z jednoczesnym wyrzutem kółka w górę i chwytem oburącz t2 – pw –
8 razy
5. Pw. Postawa zasadnicza, skłon T w przód, ringo w RP; przekładanie kółka z R do R z jednoczesnym wyprostem T ( dookoła kostek, kolan, klatki, głowy – przekładane kółko).
6. Pw. – na czworakach; kółka na karku; Na sygnał – przenoszenie kółka w dowolnym kierunku po sali.
7. Pw. Leżenie tyłem; kółko miedzy stopami RR w górze nad głową; t1 uniesienie RR aż do leżenia przewrotnego i przekazanie kółka do RR; t2 – leżenie tyłem ; t3 – siad i skłon T w przód z przekazaniem kółka do NN; t4 – pw.
8. Pw. – leżenie przodem RR w górę; kółko trzymane oburącz; t1 – skłon T w tył i
uniesienie kółka;t2 – pw.
9. Pw. - półprzysiad – kółka
pomiędzy kolanami – naśladowanie skoków kangura.
10. Marsz po linii prostej z
przerzucaniem kółka nad głową z R do R.
Naśladowcza
ścisła
Zabawowa – naśladowcza
Naśladowcza ścisła
Zabawowa
Zadaniowa ścisła
Dzieci w truchcie wokół sali odbierają kółka ringo od n-la
W truchcie wokół sali
W luźnej rozsypce
W formie frontalnej
Forma frontalna
Luźna rozsypka
Marsz wokół sali
II
30'
4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności i rozwijanie zdolności twórczych.
1. Doskonalenie przewrotu w przód na materacu.
-„ wykonać przewrót w przód na materacu z dowolnej pozycji wyjściowej tak, aby kółko było trzymane RR lub NN i nie dotykało materaca”
2. Ćw. W podporze -przenoszenie kółka na głowie w podporze przodem z jednej strony sali na drugą
3. Skok rozkroczny przez kozła – rolę koła spełnia uczeń będący w pozycji – półprzysiad z oparciem RR o kolana. Po skoku każdy uczeń imituje kozła
4. Przejście równoważne po ławeczce z akcentowaniem NL i NP. i z kółkiem na głowie
5. Przejście równoważne po ławeczce z przekładaniem kółka pod NL i NP.
6. Przejście równoważne jak w pkt 4 ; wyścigi zastępów.
Metoda problemowa
Podział klasy na trzy grupy przez zbiórkę w trójszeregu. Pierwsze trzy ćwiczenia odbywają się w formie zajęć w zespołach z innymi zadaniami. Ćw. pozostałe są jednakowe dla wszystkich grup.
III
5'
5. Uspokojenie organizmu
1. Zabawa „Kubusiu – gdzie jesteś?”
Zabawowa ścisła
W leżeniu tyłem w luźnej gromadce
6. Czynności organizacyjne i wychowawcze
1. Złożenie materacy, kółek ringo i ławeczek
2. Omówienie lekcji
3. i samoocena
W siadzie rozkrocznym
7.Nastawienie uczniów do wykonywania samodziel-nych zadań ruchowych
w czasie pozalekcyj-nym.
kasperpl