KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYKI
Data: 11.09.2003
Dyscyplina konkurencja: Gimnastyka
Temat: Doskonalenie przewrotu w przód łączonego.
Zadania szczegółowe w zakresie:
a). Umiejętności: wykonanie przewrotu w przód. z pomocą.
b). Motoryczność: siła ramion, gibkość kształtowanie poczucia równowagi.
c). Wiadomości: rodzaje ćwiczeń zwinnościowo akrobatycznych.
d). Działań wychowawczych: współpraca w grupie, drużynie.
e). Zdrowia: przeciwdziałanie szpotawości kolan
f). Działania wychowawcze: kształtowanie dyscypliny.
Przybory przyrządy: materace.
Miejsce lekcji: zastępcza sala gimnastyczna
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 21
Klasa: VCD chłopcy
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas dozowanie
Uwagi
1.Ćw. Organizacyjno porządkowe
1.Zbiórka, powitanie uczniów.
2.Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
3.Podanie zadań i celów lekcji.
4.Motywacja do aktywnego udziału (za najładniejsze wykonanie ćwiczeń uczeń dostanie dobrą ocenę).
2-3 min.
Ustawienie w dwuszeregu
2.Zabawa orientacyjno porządkowa
Na hasło ”Powódź” dzieci starają się zająć jakieś miejsce będące ponad powierzchnią boiska, np. wychodzą na różne przyrządy. Na hasło „Powódź minęła” dzieci zeskakują i biegają swobodnie po boisku.
2-3 min
Należy przed zabawą powiedzieć uczniom na jakie przyrządy lub przedmioty nie wolno wchodzić.
3.Ćw. Kształtujące
Uczniowie samodzielnie wykonują rozgrzewkę
8-9 min
Nauczyciel kontroluje wykonywane ćwiczenia
4.Ćw. stosowane
I.Zespół doskonalenie przewrotu w przód łączonego.
II.Zespół stanie na głowie przy ścianie wykonanie samodzielne stania na głowie z zaznaczeniem prawidłowej pozycji, ustawienia słup.
III.Zespół wykonuje mostek
IV.Zespół równoważne przejście po ławeczce. Pozycja wyjściowa stanie na ławeczce ręce uniesione w górę w czasie przejścia wysoko unosimy kolana patrzymy przed siebie.
5-6 min na stację.
Uczniowie wykonują ćwiczenia zgodnie z pokazami nauczyciela. Na sygnał nauczyciela zmiana .
5.Ćw.uspokajająco korekcyjne
Pozycja wyjściowa siad klęczny o stopach rozszerzonych biodra opierają się o podłoże plecy są wyprostowane.
6.Ćw. organizacyjno porządkowe
1.Uporządkowanie przyrządów i przyborów
2.Podsumowanie lekcji
3.Nagrodzenie najlepszych uczniów.
Ustawienie w dwu szeregu
Maciej Grzybowski
kasperpl