Data: 27.11.2002r
tył o nn prostych do postawy zasadniczej.
Dyscyplina :Gimnastyka
Klasa / płeć :
Ilość uczniów :
Miejsce zajęć : Sala gimnastyczna
Czas : 45 minut
Przybory : Materace
CELE GŁÓWNE :
· Umiejętności : uczeń potrafi wykonać przewrót w przód z naskoku obunóż oraz przewrót w tył o NN prostych.
· Motoryczność : gibkość
· Wiadomości : uczeń zna prawidłową technikę wykonania przewrotów.
· Akcent wychowawczy : uczeń potrafi dokonać samooceny oraz wykazuje zdyscyplinowanie.
TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
DOZ.
UWAGI ORG.-
METODYCZNE
1. Zorganizowanie grupy oraz spr. gotowości do zajęć.
1. Zbiórka w dwuszeregu.
2. Powitanie.
3. Sprawdzenie obecności oraz gotowości do zajęć.
2 min.
Czynności porządkowe.
2. Nastawienie do świadomego i aktywnego udziału w lekcji.
1. Podanie i omówienie tematu, wskazanie celu zajęć.
2. Motywacja do uczestnictwa w lekcji.
3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka.
1.Trucht dookoła sali :
- krążenia RR w przód, tył
- cwał bokiem
- przeplatanka
- na sygnał obrót o 360 stopni ( raz przez prawe, raz lewe ramię )
- na 1 sygnał bieg przodem, na 2 tyłem.
2. Ćwiczenia kształtujące przy drabinkach :
Ćw. RR-podpór zwieszony przodem (NN zahaczamy o 4 szczebelek drabinki), uginanie i prostowanie RR.
Ćw. NN-postawa zasadnicza bokiem do drabinki, LR chwyt za szczebel drabinki na wys. barku, PR na biodrze; wymach PN w bok ( po 10 powtórzeniach półobrotem zmiana pozycji i nogi wymachowej ).
Ćw. T pł. strz. w przód-postawa rozkroczna tyłem do drabinki, RR w górze; skłon T w przód z pogłębieniem.
Ćw. T pł. czoł.-podpór zwieszony bokiem, PR łukiem nad głową; skłon T w bok z pogłębieniem.
Ćw. T pł. złożona-stanie jednonóż bokiem do drabinki, NL zahaczona o szczebel na wys. bioder, RR w górze; opad T w przód z RR w bok-skłon T w przód z dotknięciem rękoma podłoża-skrętoskłon do NL-wyprost T RR w górze.
Ćw. T pł. strz. w tył-leżenie przodem, NN zahaczone o 1 szczebel drabinki, RR w górze; skłon T w tył.
Ćw. mm B-zwis tyłem, nachwyt za ostatni szczebel, NN wyprostowane; skurcz pionowy NN-wyprost NN do przodu.
Ćw. równoważne-unik podparty przodem; dojście do stania na RR, wytrzymanie i zejście do postawy zasadniczej.
Podskoki-podskoki obunóż z dotknięciem obiema rękami szczebelka.
3 min.
10 powt.
3 powt.
Ustawienie ćwiczących na obwodzie koła.
Ustawienie ćwiczących przy drabinkach.
N kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń.
4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie spr.
1. Wykonanie przewrotu w przód z miejsca.
2. Wykonanie 3 łączonych przewrotów w przód z miejsca.
3. Przewrót w przód z kilku kroków rozbiegu i odbicia obunóż.
4. Jw. – z wydłużonego rozbiegu.
5. Wykonanie przewrotu w tył z przysiadu podpartego.
6. Z postawy zasadniczej opad T w przód, RR przy biodrach – wykonanie siadu na materac o NN prostych.
7. Jw. – przejście do leżenia przewrotnego.
8. Przewrót w tył o NN prostych do postawy zasadniczej.
9. Doskonalenie poznanych elementów gimnastycznych.
15 min.
5 min.
Ułożenie 3 materacy
Ćw. poprzedza pokaz i omówienie przez N
Rodzaj ćw. U dobiera wg. własnego uznania i poziomu umiejętności.
5. Uspokojenie organizmu.
1. Skłon T w przód, chwyt za kostki, wytrzymanie pozycji.
2. Leżenie przodem, chwyt za kostki ( kołyska ).
6. Czynności org.-wych.
1. Uporządkowanie sali.
2. Omówienie zajęć .
7. Nastawienie do samodzielnej pracy.
1. Zachęcenie do uczestnictwa w zajęciach SKS.
1 min.
Podpis nauczyciela:
kasperpl