Doskonalenie przewrotu w przód, nauka przewrotu w tył o NN prostych do postawy zasadniczej.doc

(47 KB) Pobierz
ALEKSANDRA MAREK

 

Data: 27.11.2002r

 

 

TEMAT:  doskonalenie przewrotu w przód, nauka przewrotu w  

              tył o nn prostych do postawy zasadniczej.

 

Dyscyplina :Gimnastyka

Klasa / płeć :               

Ilość uczniów :               

Miejsce zajęć : Sala gimnastyczna

Czas :  45 minut

Przybory :  Materace

 

CELE  GŁÓWNE :             

·         Umiejętności : uczeń potrafi wykonać przewrót w przód z naskoku obunóż oraz przewrót w tył o NN prostych.

·         Motoryczność : gibkość

·         Wiadomości : uczeń zna prawidłową technikę wykonania przewrotów.

·         Akcent wychowawczy : uczeń potrafi dokonać samooceny oraz wykazuje zdyscyplinowanie.             

 

 

TOK  LEKCJI

 

ZADANIA  SZCZEGÓŁOWE

 

DOZ.

 

UWAGI ORG.-

METODYCZNE

 

1. Zorganizowanie  grupy oraz spr. gotowości do zajęć.

 

1. Zbiórka w dwuszeregu.

2. Powitanie.

3. Sprawdzenie obecności oraz     gotowości do zajęć.

 

2 min.

 

Czynności porządkowe.

 

2. Nastawienie do świadomego i aktywnego udziału w lekcji.

 

 

1. Podanie i omówienie tematu,   wskazanie celu zajęć.

2. Motywacja do uczestnictwa w lekcji.

 

2 min.

 

 

3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka.

 

 

1.Trucht dookoła sali :

    -     krążenia RR w przód, tył

-          cwał bokiem

-          przeplatanka

-          na sygnał obrót o 360 stopni ( raz przez prawe, raz lewe ramię )

-          na 1 sygnał bieg przodem, na 2 tyłem.

2. Ćwiczenia kształtujące przy drabinkach :

Ćw. RR-podpór zwieszony przodem (NN zahaczamy o 4 szczebelek drabinki), uginanie i prostowanie RR.

Ćw. NN-postawa zasadnicza bokiem do drabinki, LR chwyt za szczebel drabinki na wys. barku, PR na biodrze; wymach PN w bok ( po 10 powtórzeniach półobrotem zmiana pozycji i nogi wymachowej ).

Ćw. T pł. strz. w przód-postawa rozkroczna tyłem do drabinki, RR w górze; skłon T w przód z pogłębieniem.

Ćw. RR i NN-postawa rozkroczna przodem do drabinki, chwyt oburącz za szczebel na wys. i na szer. barków; wznos N w tył z jednoczesnym ugięciem RR.

Ćw. T pł. czoł.-podpór zwieszony bokiem, PR łukiem nad głową; skłon T w bok z pogłębieniem.

Ćw. T pł. złożona-stanie jednonóż bokiem do drabinki, NL zahaczona o szczebel na wys. bioder, RR w górze; opad T w przód z RR w bok-skłon T w przód z dotknięciem rękoma podłoża-skrętoskłon do NL-wyprost T RR w górze.

Ćw. T pł. strz. w tył-leżenie przodem, NN zahaczone o 1 szczebel drabinki, RR w górze; skłon T w tył.

Ćw. mm B-zwis tyłem, nachwyt za ostatni szczebel, NN wyprostowane; skurcz pionowy NN-wyprost NN do przodu.

Ćw. równoważne-unik podparty przodem; dojście do stania na RR, wytrzymanie i zejście do postawy zasadniczej.

Podskoki-podskoki obunóż z dotknięciem obiema rękami szczebelka.

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 powt.

 

 

10 powt.

 

 

 

10 powt.

 

 

10 powt.

 

 

10 powt.

 

 

10 powt.

 

 

 

 

10 powt.

 

10 powt.

 

 

3 powt.

 

 

 

10 powt.

 

Ustawienie ćwiczących na obwodzie koła.

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie ćwiczących przy drabinkach.

 

 

 

N kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń.

 

4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie spr.

 

 

1. Wykonanie przewrotu w przód z miejsca.

2. Wykonanie 3 łączonych przewrotów w przód z miejsca.

3. Przewrót w przód z kilku kroków rozbiegu i odbicia obunóż.

4. Jw. – z wydłużonego rozbiegu.

5. Wykonanie przewrotu w tył z przysiadu podpartego.

6. Z postawy zasadniczej opad T w przód, RR przy biodrach – wykonanie siadu na materac o NN prostych.

7. Jw. – przejście do leżenia przewrotnego.

8. Przewrót w tył o NN prostych do postawy zasadniczej.

9. Doskonalenie poznanych elementów gimnastycznych.

 

 

 

15 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min.

 

Ułożenie 3 materacy

 

Ćw. poprzedza pokaz i omówienie przez N

 

 

 

Rodzaj ćw. U dobiera wg. własnego uznania i poziomu umiejętności.

 

 

 

 

 

 

5. Uspokojenie organizmu.

 

 

1. Skłon T w przód, chwyt za kostki, wytrzymanie pozycji.

2. Leżenie przodem, chwyt za kostki       ( kołyska ).

 

2 min.

 

 

6. Czynności org.-wych.

 

 

1. Uporządkowanie sali.

2. Omówienie zajęć .

 

2 min.

 

 

 

7. Nastawienie do samodzielnej pracy.

 

 

1. Zachęcenie do uczestnictwa w zajęciach SKS.

 

1 min.

 

 

 

                                                                                                                Podpis nauczyciela:

Zgłoś jeśli naruszono regulamin