Gry i zabawy ruchowe rozwijające zwinność.doc

(45 KB) Pobierz

                                          13.09.2004

              ASYSTA NR 4

 

KONSPEKT LEKCJI GIER I ZABAW RUCHOWYCH

 

              TEMAT: Gry i zabawy ruchowe rozwijające zwinność

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

  -  kształtowanie zwinności, siły, szybkości, skoczności

                  UMIEJĘTNOŚCI

  -  posługiwanie się przyborami i sprzętem, rozwijanie celowości rzutu

                  WIADOMOŚCI

  -  poznanie fabuły zabaw, zasad uczestnictwa w poszczególnych zabawach 

    DZIAŁANIA WYCHOWAWCZE

  -  współdziałanie w drużynie, w grupie

                  ZDROWIA

  -  czynne wydłużanie kręgosłupa

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  -  sala gimnastyczna

                  KLASA  -  IV a, b

    PŁEĆ  -  chłopcy

                  PRZYBORY  -  ławeczki, piłki ręczne, szarfy, stojaki

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  19

                  CZAS  -  45 minut

                              ASYSTUJĄCY: Antoni Orszykowski

 

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

CZAS TRWANIA DOZOWANIE

METODY REALIZACJI ZADAŃ

UWAGI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE

I. Ćwiczenia organizacyjno -porządkowe

1. Zbiórka

2. Sprawdzenie obecności

3. Sprawdzenie gotowości uczniów do zadań.

4. Podanie tematu głównych zadań lekcji.

5. Przedstawienie wartości, znaczenie gier i zabaw dla rozwoju psychomotorycznego dzieci.

2-3 minuty

 

 

 

 

 

pogadanka

Ustawienie uczniów w dwuszeregu

 

 

 

II. Zabawa ze śpiewem

„Julianka” dzieci chwytają się za ręce, dzieci przemieszczają się w prawo lub w lewo, osoba będąca „Julianką” ilustruje słowa piosenki

2-3 minuty

Zabawowa naśladowcza

Zabawowa-        klasyczna   

Dzieci poruszają się po kole w lewą i w prawą stronę

III. Zabawa lub gra orientacyjno porządkowa

 

 

 

 

„Wiewiórki do dziupli” dzieci biegają w różnych kierunkach po sali na sygnał nauczyciela każda osoba stara się wejść do rozłożonej na podłożu szarfy.

 

Nauczyciel wprowadza podanie piłki w dwójkach

2-3 minuty

 

 

 

 

 

 

Zabawowa –          klasyczna

Nauczyciel w kolejnej próbie, zabiera jedną szarfę

IV. Zabawa lub gra z mocowaniem

„Jeniec” dzieci tworzą koło w środku znajduje się jedna osoba. Osoba znajdująca się w kole stara się wydostać na zewnątrz

 

„Kogutki” uczniowie w dwójkach poruszają się w przysiadzie, starając się wytracić kolegę z równowagi

3-4 minuty

 

 

 

 

2-3 minuty

Zabawowa –          klasyczna

Wyznaczenie pierwszej osoby jeńcem

 

Podział na dwójki, dzieci dobierane są pod względem wagi i wzrostu. Za każde wytrącenie zdobywa się punkt

V. Zabawa lub gra bieżna

Wyścigi rzędów- uczniowie wykonując kozłowanie piłki prawą i lewą ręką poruszają się do wyznaczonego miejsca

 

Wyścigi rzędów- toczenie piłki po podłożu

5-6 minut

 

 

 

 

5-6 minut

 

Zabawowa –          klasyczna

 

 

 

Zabawowa –          klasyczna

Nauczyciel wprowadza kolejno kozłowanie piłki prawą, lewą rękom, oburącz, podział klasy na grupy

VI. Zabawa lub gra rzutna

Rzuty piłką ręczną do celu. Uczniowie kolejno starają się rzucić piłkę do szarfy rozłożonej na podłożu

5-6 minuty

Zabawowa –          klasyczna

 

  

Za każdy celny rzut grupa otrzymuje jeden punkt

VII. Zabawa lub gra skoczna

Wyścig rzędów –uczniowie trzymają woreczek między kolanami poruszają się skokami obunóż do wyznaczonego miejsca wracają biegiem do rzędu

3-4 minuty

 

 

Zabawowa –          klasyczna

 

 

 

Za każde upuszczenie woreczka grupa traci punkt

 

VIII. Zabawa ze śpiewem

Zasiali górale- uczniowie poruszają się w prawą lub lewą stronę śpiewając piosenkę

2-3 minuty

Zabawowa –          klasyczna

 

Nauczyciel ocenia wykonanie piosenki przez ucznia

IX. Ćwiczenia korekcyjne

Zwis tyłem na drabinkach, dzieci wykonują nożyce poprzeczne pionowe

1 minuta

Naśladowcza-    ścisła

Nogi w trakcie ćwiczenia są wyprostowane

X. Ćwiczenia organizacyjno –porządkowe

1.      Podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, grupy która wygrała rywalizację w tych zabawach

2.      Uporządkowanie sprzętu, przyborów

3.      Nastawienie uczniów do wykonywania ćwiczeń w domu

1 minuta

 

Siad skrzyżny

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin