13.09.2004
ASYSTA NR 4
KONSPEKT LEKCJI GIER I ZABAW RUCHOWYCH
TEMAT: Gry i zabawy ruchowe rozwijające zwinność
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- kształtowanie zwinności, siły, szybkości, skoczności
UMIEJĘTNOŚCI
- posługiwanie się przyborami i sprzętem, rozwijanie celowości rzutu
WIADOMOŚCI
- poznanie fabuły zabaw, zasad uczestnictwa w poszczególnych zabawach
DZIAŁANIA WYCHOWAWCZE
- współdziałanie w drużynie, w grupie
ZDROWIA
- czynne wydłużanie kręgosłupa
MIEJSCE ZAJĘĆ - sala gimnastyczna
KLASA - IV a, b
PŁEĆ - chłopcy
PRZYBORY - ławeczki, piłki ręczne, szarfy, stojaki
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 19
CZAS - 45 minut
ASYSTUJĄCY: Antoni Orszykowski
TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
CZAS TRWANIA DOZOWANIE
METODY REALIZACJI ZADAŃ
UWAGI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE
I. Ćwiczenia organizacyjno -porządkowe
1. Zbiórka
2. Sprawdzenie obecności
3. Sprawdzenie gotowości uczniów do zadań.
4. Podanie tematu głównych zadań lekcji.
5. Przedstawienie wartości, znaczenie gier i zabaw dla rozwoju psychomotorycznego dzieci.
2-3 minuty
pogadanka
Ustawienie uczniów w dwuszeregu
II. Zabawa ze śpiewem
„Julianka” dzieci chwytają się za ręce, dzieci przemieszczają się w prawo lub w lewo, osoba będąca „Julianką” ilustruje słowa piosenki
Zabawowa naśladowcza
Zabawowa- klasyczna
Dzieci poruszają się po kole w lewą i w prawą stronę
III. Zabawa lub gra orientacyjno porządkowa
„Wiewiórki do dziupli” dzieci biegają w różnych kierunkach po sali na sygnał nauczyciela każda osoba stara się wejść do rozłożonej na podłożu szarfy.
Nauczyciel wprowadza podanie piłki w dwójkach
Zabawowa – klasyczna
Nauczyciel w kolejnej próbie, zabiera jedną szarfę
IV. Zabawa lub gra z mocowaniem
„Jeniec” dzieci tworzą koło w środku znajduje się jedna osoba. Osoba znajdująca się w kole stara się wydostać na zewnątrz
„Kogutki” uczniowie w dwójkach poruszają się w przysiadzie, starając się wytracić kolegę z równowagi
3-4 minuty
Wyznaczenie pierwszej osoby jeńcem
Podział na dwójki, dzieci dobierane są pod względem wagi i wzrostu. Za każde wytrącenie zdobywa się punkt
V. Zabawa lub gra bieżna
Wyścigi rzędów- uczniowie wykonując kozłowanie piłki prawą i lewą ręką poruszają się do wyznaczonego miejsca
Wyścigi rzędów- toczenie piłki po podłożu
5-6 minut
Nauczyciel wprowadza kolejno kozłowanie piłki prawą, lewą rękom, oburącz, podział klasy na grupy
VI. Zabawa lub gra rzutna
Rzuty piłką ręczną do celu. Uczniowie kolejno starają się rzucić piłkę do szarfy rozłożonej na podłożu
5-6 minuty
Za każdy celny rzut grupa otrzymuje jeden punkt
VII. Zabawa lub gra skoczna
Wyścig rzędów –uczniowie trzymają woreczek między kolanami poruszają się skokami obunóż do wyznaczonego miejsca wracają biegiem do rzędu
Za każde upuszczenie woreczka grupa traci punkt
VIII. Zabawa ze śpiewem
Zasiali górale- uczniowie poruszają się w prawą lub lewą stronę śpiewając piosenkę
Nauczyciel ocenia wykonanie piosenki przez ucznia
IX. Ćwiczenia korekcyjne
Zwis tyłem na drabinkach, dzieci wykonują nożyce poprzeczne pionowe
1 minuta
Naśladowcza- ścisła
Nogi w trakcie ćwiczenia są wyprostowane
X. Ćwiczenia organizacyjno –porządkowe
1. Podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, grupy która wygrała rywalizację w tych zabawach
2. Uporządkowanie sprzętu, przyborów
3. Nastawienie uczniów do wykonywania ćwiczeń w domu
Siad skrzyżny
1
kasperpl