Gry i zabawy ruchowe5.doc

(42 KB) Pobierz
Smoleń Sebastian

              

Smoleń Sebastian

 

Konspekt lekcji z gier i zabaw ruchowych

 

 

1. Data lekcji: 10.09.2004 r.  Klasa: IV Dziewczyny

2. Temat lekcji: Gry i zabawy ruchowe.

3. Cele główne lekcji w zakresie:

     -   Motoryczności kształtowanie: siły i szybkości

     -   Umiejętności: szybka reakcja na sygnał.

     -   Wiadomości: do czego przyczynia się wychowanie fizyczne

     -   Działania wychowawcze: kształtowanie właściwej dyscypliny, porządku na zajęciach.

4. Miejsce lekcji: boisko szkolne.

5. Przybory: piłki, szarfy, kreda.

6. Czas lekcji: 45 min.

7. Liczba ćwiczących: 12

8. Metody realizacji zadań ruchowych: zabawa klasyczna.

9. Formy prowadzenia zajęć: forma frontalna, forma zajęć w zespołach.

 

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe lekcji

Czas dozowania

Uwagi organizacyjno metodyczne

1. Ćwiczenia organizacyjno porządkowe.

Zbiórka, przywitanie klasy, sprawdzenie obecności oraz gotowości do zajęć; podanie tematu lekcji, celów i zadań; motywacja uczniów do uczestniczenia w zajęciach- najlepiej ćwiczące osoby będą nagrodzone dobrymi ocenami.

3-5 minut

Ustawienie w dwuszeregu.

2. Zabawa orientacyjno- porządkowa.

Uczestnicy biegają swobodnie, gdy prowadzący podniesie do góry rękę wszyscy ćwiczący zatrzymują się w takiej pozycji w jakiej byli w tamtym Momocie.

4 - 5 minuty

 

3. Zabawa lub gra z mocowaniem.

„Walka kogutów” ćwiczący starają się odepchnąć swojego rywala tak aby wytrącić go z równowagi.

5 - 6 minut

Dobieramy się w pary i każda para przykuca naprzeciw siebie. Ćwiczący muszą się dobierać proporcjonalnie wagowo.

4. Zabawa lub gra bieżna.

„Lawina” wszyscy biegają luźno po sali, wyznaczona osoba stara się schwytać inne. Dotknięta osoba dołącza do łapiącego z tym że obie trzymają się za ręce i tak dołączają kolejne osoby.

5-8 minut

Osoby łapiące nie mogą rozerwać łańcucha jaki tworzą.

5. Zabawa lub gra skoczna.

„Wyścigi w rzędach” na każdy rząd przypada jedna szarfa którą obwiązuje się nogi pierwszemu z rzędu. Każdy ćwiczący ma pokonać wyznaczony dystans i wrócić do swojej drużyny, kolejna osoba startuje gdy zostanie jej przekazana szarfa i gdy obwiąże nią sobie nogi.

4-5 minuty

Dzielimy wszystkich na dwie drużyny.

Poruszamy się skokami obunóż. Sposób obwiązywania nóg szarfą wyznacza prowadzący.

6. Zabawa lub gra orientacyjno porządkowa.

„Kto zgadnie” ustawiamy wszystkich na obwodzie koła wyznaczamy dwie osoby które maja za zadanie zapamiętać gdzie kto stał. Te dwie osoby odchodzą od koła o odwracają się tyłem do reszty zawodników. W tym czasie ćwiczący zamieniają się miejscami. Po powrocie osoby które odeszły na bok mają odgadnąć kto zmienił miejsce a kto został tam gdzie był. Jeżeli nie uda im się odgadnąć to opuszczają koło jeszcze raz. Jeżeli zgadną to oni wyznaczają osoby które maja tym razem wyjść z koła.

8 - 10 minut

Gracze ustawiają się na obwodzie koła.

7. Czynności organizacyjno-porządkowe.

Uporządkowanie sali, zbiórka, podsumowanie zajęć, wyróżnienie i nagrodzenie najlepiej ćwiczących, zadanie pracy domowej (wykonanie trzech serii skłonów w siadzie płotkarskim), pogadanka na temat dyscyplin na Igrzyskach Olimpijskichw.

4 minuty

Ustawienie w szeregu w siadzie skrzyżnym.

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin