tor przeszkód kl 5a 26.doc

(45 KB) Pobierz
PLAN

Data 26/09/2003

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE W KLASIE V a

 

Temat lekcji:

Kształtujemy sprawność ogólną z zastosowaniem toru przeszkód.

Prowadzący: Jacek Wilk

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń

- poprawi następujące cechy motoryczne: szybkość, moc, skoczność, wytrzymałość,    zwinność i szybkość reakcji

 

 

Umiejętności

 

Uczeń

- potrafi bezbłędnie pokonać tor przeszkód

- potrafi współpracować z partnerem i z grupą

 

 

 

Wiadomości

 

Uczeń

-          zna zasady bezpiecznego poruszania się po torze przeszkód

-          wie w jaki sposób przygotować organizm do wysiłku

 

 

 

Usamodzielniania

 

Uczeń

-          współuczestniczy w organizacji lekcji: przygotuje i sprzątnie przybory potrzebne do lekcji

-          angażuje się do współpracy w grupie

-          wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej, akceptuje potrzebę samodoskonalenia

 

 

 

 

 

Części lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha    informacji                       nauczyciela

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

- pogadanka

Część główna A

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- uczestniczy w zabawie ożywiającej „berek”

 

- wykonuje ćwiczenia rozgrzewające mm RR,NN, T w parach (skłony, opady, podskoki, przysiady, ćwiczenia rozciągające w siadzie itp.,)

- wykona ćwiczenia bez piłek zaproponowane przez nauczyciela

 

 

- przygotuje i zaproponuje zabawę ożywiającą

 

-poleca dobrać się w pary, proponuje ćwiczenia

- obserwuje i czuwa nad prawidłowym wykonaniem ćwiczeń

 

 

-zabawowa klasyczna

 

-  zadaniowa ścisła

 

 

 

Część główna B

Pokona tor  przeszkód.

Poprawi cechy motoryczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwinie własną inwencję.

 

Wdroży się do udziału we współzawodnictwie.

I. Wykonuje zadania na torze przeszkód:

- wyskok dosiężny z przysiadu do przysiadu z piłką  do koszykówki (x3)

- pokonuje biegiem slalom wahadłowy

- przechodzi po ławeczce na czworakach

-przeskakuje obunóż przez piłki lekarskie

II. Przeskakuje przez skakankę dowolnymi sposobami

-wykonuje ćwiczenia z obręczą wg własnej inwencji

 

Pokonuje tor przeszkód wg własnej inwencji.

 

Bierze udział w wyścigu na torze przeszkód ( wyskok z piłką do koszykówki  z przysiadu do przysiadu, bieg po slalomie, przejście po ławeczce na czworakach, powrót biegiem z przejściem między NN partnerów)

- dzieli ćwiczących na dwie grupy

-omawia zadania na torze przeszkód

-czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń

-dokonuje zmiany ćwiczących

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czuwa nad poprawnością zadań.

 

Omawia zadania na torze przeszkód, czuwa nad poprawnością wykonywanych zadań

-  zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-problemowa

 

 

- zadaniowa ścisła

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.

Zaktywizuje się do samodoskonalenia

 

- wykona ćwiczenia oddechowe i rozluźniające  w marszu

 

 

 

 

- proponuje ćwiczenia

- zachęca uczniów do doskonalenia własnej sprawności poprzez pokonywanie przeszkód wg własnej inwencji na terenach pozaszkolnych

- poleca sprzątnięcie sprzętu

- zadaniowa ścisła

- pogadanka

 

 

 

 

 

1

Zgłoś jeśli naruszono regulamin