startniski kl 5 bc 17.doc

(23 KB) Pobierz
PLAN

Data 17/09/2003

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE  kl V a

 

Temat lekcji:

L.A. Doskonalimy technikę startu niskiego.

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń

-          rozwinie koordynację ruchową RR, NN

-          rozwinie zwinność i gibkość

-          zwiększy orientację przestrzenno - ruchową

-          wzmocni siłę mięśni nóg

-          poprawi szybkość

 

 

Umiejętności

 

Uczeń

-          umie prawidłowo wykonać start niski

-          potrafi współpracować ze współćwiczącym

 

Wiadomości

 

Uczeń

-          wie co to jest koordynacja ruchowa

-          zna zasady bezpiecznego poruszania na bieżni

-          zna zasady doboru ćwiczeń

-          zna przepisy biegów krótkich

 

Usamodzielniania

 

Uczeń

-          współuczestniczy w organizacji lekcji:

·    pełni rolę startera

-          wdraża się do kontroli i oceny współćwiczących :

·    wskazuje współćwiczącemu błędy przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń

-          wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej

-          dba  o bezpieczeństwo swoje i koleżanek

 

             

 

 

 

Części lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha    informacji                       nauczyciela

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- poleca zbiórkę

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

- pogadanka

Część główna A

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.

Poprawi koordynację ruchową RR i NN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

> wykona ćwiczenia rozgrzewające

- bieg truchtem

- ćwiczenia ramion i obręczy barkowej

- ćwiczenia nóg i pasa biodrowego

- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej

- ćwiczenia szyi i głowy

- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie czołowej

-ćwiczenia ramion i nóg łącznie

- ćwiczenia szybkościowe

- przygotuje uczniów do realizacji głównego zadania lekcji

- poleca i pokazuje ćwiczenia

- nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń

- naśladowcza  ścisła

 

 

 

 

 

Część główna B

Doskonali technikę startu niskiego z bloków startowych.

Wdroży się do kontroli i oceny współćwiczących.

 

 

 

 

 

 

 

Pełni rolę startera.

> wykonuje

- wskazuje współćwiczącym błędy przy wykonywaniu ćwiczeń

- przyjmowanie pozycji startowej bez wykonania startu

- przyjmowanie pozycji startowej i wybieg w dowolnym czasie (bez sygnału startu) na odl. 15-40m.

- pełną formę startu niskiego z zapowiedziami i sygnałem startera na odl. 60m.

- jw. z pomiarem czasu biegu

- przypomni technikę startu niskiego

- poleca ćwiczenia

- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń

 

- zadaniowa ścisła

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.

oceni poziom własnych umiejętności.

 

 

- wykona ćwiczenia oddechowe , uspokajające i rozciągające

 

 

 

 

- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- poleca sprzątnięcie sprzętu

 

 

 

 

- naśladowcza ścisła

 

- zadaniowa ścisła

- pogadanka

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin