Data 17/09/2003
PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE kl V a
Temat lekcji:
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
- rozwinie koordynację ruchową RR, NN
- rozwinie zwinność i gibkość
- zwiększy orientację przestrzenno - ruchową
- wzmocni siłę mięśni nóg
- poprawi szybkość
Umiejętności
- umie prawidłowo wykonać start niski
- potrafi współpracować ze współćwiczącym
Wiadomości
- wie co to jest koordynacja ruchowa
- zna zasady bezpiecznego poruszania na bieżni
- zna zasady doboru ćwiczeń
- zna przepisy biegów krótkich
Usamodzielniania
- współuczestniczy w organizacji lekcji:
· pełni rolę startera
- wdraża się do kontroli i oceny współćwiczących :
· wskazuje współćwiczącemu błędy przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń
- wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej
- dba o bezpieczeństwo swoje i koleżanek
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- poleca zbiórkę
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
- pogadanka
Część główna A
Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.
Poprawi koordynację ruchową RR i NN.
> wykona ćwiczenia rozgrzewające
- bieg truchtem
- ćwiczenia ramion i obręczy barkowej
- ćwiczenia nóg i pasa biodrowego
- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej
- ćwiczenia szyi i głowy
- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie czołowej
-ćwiczenia ramion i nóg łącznie
- ćwiczenia szybkościowe
- przygotuje uczniów do realizacji głównego zadania lekcji
- poleca i pokazuje ćwiczenia
- nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń
- naśladowcza ścisła
Część główna B
Doskonali technikę startu niskiego z bloków startowych.
Wdroży się do kontroli i oceny współćwiczących.
Pełni rolę startera.
> wykonuje
- wskazuje współćwiczącym błędy przy wykonywaniu ćwiczeń
- przyjmowanie pozycji startowej bez wykonania startu
- przyjmowanie pozycji startowej i wybieg w dowolnym czasie (bez sygnału startu) na odl. 15-40m.
- pełną formę startu niskiego z zapowiedziami i sygnałem startera na odl. 60m.
- jw. z pomiarem czasu biegu
- przypomni technikę startu niskiego
- poleca ćwiczenia
- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń
- zadaniowa ścisła
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.
oceni poziom własnych umiejętności.
- wykona ćwiczenia oddechowe , uspokajające i rozciągające
- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające
- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji
- poleca sprzątnięcie sprzętu
kasperpl