matematyka-europejczyka.-program-nauczania-matematyki-w-szkole-podstawowej helion.pdf
(
14249 KB
)
Pobierz
Spis treści
Charakterystyka programu 5
Cele kształcenia — wymagania ogólne* .................................................... 5
Cele kształcenia — wymagania szczegółowe* .......................................... 6
Cele wychowawcze nauczania matematyki ............................................. 11
Sposoby realizacji celów ............................................................................. 12
Materiał nauczania ..................................................................................... 14
Ramowy rozkład materiału 30
Klasa IV ........................................................................................................ 30
Klasa V .......................................................................................................... 30
Klasa VI ........................................................................................................ 31
Przewidywane osiągnięcia uczniów 31
Klasa IV ........................................................................................................ 31
Klasa V .......................................................................................................... 32
Klasa VI ........................................................................................................ 34
Kontrola i ocena pracy ucznia
34
4
P
ROGRAM NAUCZANIA MATEMATYKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
P
RZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
31
W tym:
arytmetyka
80
geometria
50
razem
130
Klasa VI
1.
Liczby całkowite
15
2.
Ułamki
30
3.
Praktyczne zastosowania matematyki
20
4.
Figury płaskie
20
5.
Pola trójkątów i czworokątów
20
6.
Bryły
15
7.
Elementy algebry
10
W tym:
arytmetyka
65
geometria
55
algebra
10
razem
130
Przy założeniu, że w tygodniu odbywają się 4 lekcje matematyki i że rok
szkolny trwa ok. 190 dni powszednich (38 tygodni), przewidywana liczba
lekcji matematyki w roku szkolnym wynosi ok. 150. Przy zaplanowaniu
całorocznej pracy na 130 — 140 jednostek lekcyjnych nauczyciel ma do
dyspozycji ok. 10 — 20godzin, które może przeznaczyć na utrwalanie ma-
teriału lub o które zmniejszy się liczba lekcji z powodu wycieczek, imprez
szkolnych czy nieobecności nauczyciela.
Przewidywane osiągnięcia uczniów
Klasa IV
Uczeń kończący klasę IV powinien umieć:
♦
wykonywać proste działania pamięciowe w zakresie 100;
♦
zapisywać liczby w dziesiątkowym systemie pozycyjnym w zakresie
milionów;
32
P
ROGRAM NAUCZANIA MATEMATYKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
♦
zapisywać liczby w systemie rzymskim w zakresie 30;
♦
porównywać liczby wielocyfrowe;
♦
dodawać i odejmować liczby wielocyfrowe;
♦
mnożyć i dzielić pisemnie liczby wielocyfrowe przez jednocyfrowe
i dwucyfrowe;
♦
stosować kolejność wykonywania działań;
♦
odczytywać informacje z tabel i diagramów;
♦
znajdować nieznane liczby występujące w działaniach;
♦
szacować wyniki działań;
♦
posługiwać się kalendarzem, zegarem i jednostkami czasu;
♦
posługiwać się jednostkami długości i masy;
♦
rozumieć i stosować pojęcie ułamka zwykłego;
♦
porównywać ułamki zwykłe o równych licznikach
lub mianownikach;
♦
skracać i rozszerzać ułamki zwykłe;
♦
dodawać i odejmować ułamki zwykłe o jednakowych
mianownikach;
♦
zamieniać ułamki o mianownikach 10, 100, 1000 z postaci zwykłej
na dziesiętną i odwrotnie;
♦
stosować ułamki dziesiętne do zapisu ceny, długości i masy;
♦
rozpoznawać podstawowe figury geometryczne: punkt, prostą,
półprostą, odcinek, łamaną oraz koło, okrąg, kwadrat, prostokąt;
♦
rozpoznawać i rysować proste i odcinki prostopadłe i równoległe;
♦
mierzyć długości odcinków, obliczać długości łamanych;
♦
rysować odcinki o danej długości, rysować odcinki w skali;
♦
rysować kwadraty, prostokąty, koła;
♦
wskazywać własności prostokątów i kwadratów;
♦
obliczać obwody prostokątów i kwadratów;
♦
rozpoznawać i mierzyć kąty proste, ostre i rozwarte;
Klasa V
Uczeń kończący klasę V powinien umieć:
♦
zapisywać i odczytywać liczby wielocyfrowe w systemie
dziesiątkowym (w zakresie miliardów);
♦
wykonywać w pamięci i sposobem pisemnym dodawanie,
odejmowanie, mnożenie, dzielenie liczb naturalnych;
♦
znać kolejność wykonywania działań i stosować ją w obliczeniach
wartości wyrażeń arytmetycznych;
Plik z chomika:
mocnyonion
Inne pliki z tego folderu:
inteligencja społeczna. nowa nauka sukcesu cała książka.pdf
(5928 KB)
po prostu excel 2003 pl pełna wersja.pdf
(62637 KB)
bios. leksykon kieszonkowy. wydanie iii cała książka.pdf
(4035 KB)
marketing-spolecznosciowy.-tajniki-skutecznej-promocji-w-social-media helion.pdf
(9825 KB)
linux.-komendy-i-polecenia.-praktyczne-przyklady full version.pdf
(6497 KB)
Inne foldery tego chomika:
ADIOBOOK
ADIOBOOK 2
Aleksander Dumas
Alfred Szklarski
Alistair MacLean
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin