plan pracy - ogniowe - nauka celowania trójkąt jednolitości 16.01.2007.doc

(76 KB) Pobierz
KARTA PRACY INSTRUKTORA

 

 

PLAN PRACY

do przeprowadzenia zajęć z ogniowego

 

ZAGADNIENIE: Nauka celowania przy użyciu trójkąta jednolitego celowania

CZAS: .........................

MIEJSCE: PCO.

ZABEZPIECZENIE MATWERIAŁOWO – TECHNICZNE:

1.                                                                                                                                 Broń kbk AK na stan szkolonych

2.                                                                                                                                 Oporządzenie

3.                                                                                                                                 Ekran do „Trójkąta jednolitego celowania”

4.                                                                                                                                 Stojak na broń TS 64

5.                                                                                                                                 Plan pracy

WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

1.       Przejrzeć broń przed zajęciami

2.       Zabrania się kierowania broni w kierunku ludzi zwierząt choć nie jest załadowana

3.       Zabraniam oddalania się z miejsca prowadzenia zajęć bez wiedzy instruktora.

4.       O wszelkiego rodzaju obrażeniach meldować bez zwłocznie instruktorowi lub kierownikowi zajęć.

5.       Przejrzeć broń po zajęciach

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

l.p.

Czynności

CZAS

Instruktora

Szkolonych

1.

 

 

2.

BACZNOŚĆ - uczyć Was będę celowania z zastosowaniem trójkąta jednolitego celowania SPOCZNIJ.

 

Ma to na celu nauczenie Was prawidłowego prowadzenia celnego ognia podczas walki oraz strzelań.

Stoją na zbiórce i słuchają

5sek

3.

 

 

 

 

4.

Wykonuje się to na komendy:

„PADNIJ” – przyjęcie postawy strzeleckiej leżąc;

„ZAZNACZ” zaznaczenie przez żołnierza przy tarczy punktu celowania.

„POWSTAN”

 

Przed rozpoczęciem ćwiczeń zapoznaje szkolonych z urządzeniami potrzebnymi do ćwiczeń związanych z nauką celowania przy użyciu trójkąta jednolitego celowania.

 

STOJAK TS-64

Stojak uniwersalny TS-64 służy do unieruchomienia broni podczas nauki celowania w postawie leżącej i stojącej. Składa się on z:

- osady;

- uchwytu;

- wspornika ruchomego;

- śruby ustawczej;

- śruby podniesieniowej;

- śruby kierunkowej;

- śruby zaciskowej;

- płytki przyciskowej;

- podstawy;

- nóżki trójnogu;

- zacisków nóżki.

Ekran do „trójkąta jednolitego celowania omówię już podczas ćwiczeń praktycznych

 

Stoją na zbiórce i słuchają

15sek

 

 

 

 

10min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Przechodzę do ćwiczeń praktycznych (podaje wyniki każdemu z osobna po zakończeniu przez niego ćwiczenia pokazując na kartce papieru jego punkty celowania):

 

EKRAN DO „TRÓJKĄTA JEDNOLITEGO CELOWANIA”

 

Ekran jest przyrządem niezbędnym do nauczania i sprawdzania jednolitości celowania. Podczas szkolenia jest używany wraz ze wskaźnikami oraz stojakiem.

Do nauczania jednolitego celowania przystępuję, gdy szkoleni opanują zasady celowania z użyciem diafragmy. Ekran ustawia się w odległości 10m., 15m., 20m., od stojaka z bronią, do którego przypina się czysty arkusz papieru. Ekran umocowany jest na ruchomej płytce, co ułatwia ustawienie go na wymaganej wysokości. Szkolony obsługujący ekran ustawia wskaźnik z celem w środku kartki. Następnie broń wycelowuje się w cel nieruchomy i zaciska mechanizm stojaka. Szkolony zaznacza na arkuszu punkt kontrolny „K". Celując trzykrotnie naprowadza wskaźnik. Po każdym wycelowaniu zaznacza się punkt, po podaniu komendy „ZAZNACZ”. Na podstawie tych trzech punktów ustalonych z odległości celowania, a równych 100 mm, wykreśla się ŚREDNI PUNKT CELOWANIA „Spc”, który ocenia się na:

- 5 - jeśli „Spc” jest odchylony od punktu „K” nie więcej niż 5 mm, a uzyskane przez szkolonego trzy punkty znajdują się wewnątrz okręgu o średnicy 3 mm;

- 4 - wewnątrz okręgu o średnicy 5 mm;

- 3 - wewnątrz okręgu o średnicy 10 mm.

Przy odległości celowania równej 15 m., podane wartości mnoży się przez 1,5 (4,5; 7,5; 15 mm).

Przy odległości celowania równej 20 m., podane wartości mnoży się przez 2 (6; 10; 20 mm).

W celu prawidłowego odczytania wyniku należy arkusz papieru zdjąć i obrócić o 180o.

Wykonują komendy instruktora ćwiczą kolejno praktycznie

25min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Po skończeniu ćwiczenia podaję komendę: BACZNOŚĆ - W SZEREGU ZBIÓRKA.

Wskazuję najlepiej i najgorzej ćwiczących, oceniam drużynę jako całość.

Stoją na zbiórce słuchają omówienia zajęć

5 min

 

 

 

OPRACOWAŁ             

...................................

Zgłoś jeśli naruszono regulamin