gitara klasyczna dla bystrzaków cała książka.pdf
(
29018 KB
)
Pobierz
Spis treci
O autorach ....................................................................................................................11
Podzikowania od autorów ...........................................................................................13
Wstp ............................................................................................................................15
O ksice .........................................................................................................................................15
Konwencje zastosowane w ksice ......................................................................................................16
Czego nie czyta ...............................................................................................................................17
Naiwne zaoenia ..............................................................................................................................18
Jak podzielona jest ksika .................................................................................................................18
Cz I: Poznajemy gitar klasyczn ..............................................................................................18
Cz II: Zaczynamy gra. Podstawy .............................................................................................19
Cz III: Praca nad technik gry ..................................................................................................19
Cz IV: Doskonalenie repertuaru na gitar klasyczn ...................................................................19
Cz V: Dekalogi ........................................................................................................................19
Cz VI: Dodatki ........................................................................................................................20
Ikony wykorzystane w ksice .............................................................................................................20
Co dalej ...........................................................................................................................................21
Od polskiego wydawcy ......................................................................................................................21
Cz I: Poznajemy gitar klasyczn ....................... 23
Rozdzia 1: Gitara akustyczna i jej wasna liga .............................................................25
Gitara klasyczna: jeden termin, dwa znaczenia i nieco historii ...............................................................26
Jak wyglda gitara klasyczna ..............................................................................................................27
Fizyczne rónice midzy gitar klasyczn i jej rówienicami ..................................................................30
Dalej ni wygld: Inne unikalne cechy gitary klasycznej ........................................................................32
Pozycja i technika muzyka .............................................................................................................33
Wiedza muzyczna i umiejtnoci ....................................................................................................34
Rozdzia 2: Przygotowania do gry ..................................................................................37
Przyjcie prawidowej pozycji .............................................................................................................37
Jak usi .....................................................................................................................................38
Oparcie dla gitary: Uoenie nóg ...................................................................................................39
Obejmowanie gitary: Wsparcie dla ramienia ...................................................................................40
Prawidowe uoenie doni ............................................................................................................41
6
Gitara klasyczna dla bystrzaków
Pierwszy kontakt doni ze strunami .....................................................................................................43
Chwytanie strun: Uoenie lewej doni ...........................................................................................44
Gotowy do szarpnicia: Uoenie prawej doni ...............................................................................45
Uderzanie strun: Podstawowe techniki prawej rki ..........................................................................47
Strojenie ...........................................................................................................................................50
Regulowanie napicia struny w celu podwyszenia lub obnienia dwiku ........................................51
Strojenie wizualne z uyciem elektronicznego stroika .......................................................................51
Strojenie ze suchu ........................................................................................................................52
Rozdzia 3: Jak rozszyfrowa zapis nutowy i tabulatur .............................................. 57
Arkana standardowego zapisu nutowego ............................................................................................57
Pótno kompozytora: Piciolinia, klucz, takty i kreski taktowe ..........................................................58
Wysoko tonu: Raz wyej, raz niej ..............................................................................................59
Dugo nut: Jak dugo podtrzymywa dwik, co okrela rytm i tak dalej ..........................................61
Ekspresja, artykulacja i inne symbole ..............................................................................................63
Zalenoci pomidzy piciolini i podstrunnic ...................................................................................65
Urok uytecznoci typowo gitarowej notacji .........................................................................................67
Oznaczenia palców prawej i lewej doni .........................................................................................67
Podoa poprzeczkom ...................................................................................................................68
Tabulatura — przydatny dodatek do standardowej notacji ..............................................................69
Cz II: Zaczynamy gra. Podstawy .......................71
Rozdzia 4: Tylko jeden dwik: Proste melodie ........................................................... 73
wiczenie nut na jednej strunie ..........................................................................................................74
wiczenie palców: Struny 1, 2 i 3 .................................................................................................74
Praca (gównie) dla kciuka: Struny 4, 5 i 6 ....................................................................................79
Gra na trzech strunach ......................................................................................................................81
Zabawa palcami na pierwszych trzech strunach ..............................................................................82
Kciuki znów skierowane w stron niszych strun .............................................................................84
Wycieczka po wszystkich szeciu strunach ...........................................................................................85
Zakaz uywania kciuka! ................................................................................................................86
Kciuk i pozostae palce — do dziea! .............................................................................................87
Pynna gra melodyjnych utworów na wszystkich szeciu strunach ..........................................................88
Rozdzia 5: Walka z dwikami akordu: Technika arpeggio .......................................... 93
Granie poszczególnych dwików arpeggia: Podstawy .........................................................................94
Struna za strun: Kciuk i palce w gotowoci ........................................................................................95
Przypisanie palców do poszczególnych strun ...................................................................................95
Ruchomy kciuk .............................................................................................................................96
Zrónicowana praca prawej doni ......................................................................................................98
Zmiana kolejnoci uderzanych strun ..............................................................................................98
Przeplatanie kciuka i pozostaych palców ........................................................................................99
Dodawanie wspóbrzmienia do wybranych nut ..................................................................................102
Szczypta dwiku midzy kciukiem i palcami ................................................................................102
Dwa palce jednoczenie ..............................................................................................................103
Utwory z wykorzystaniem techniki arpeggio ......................................................................................104
Spis treci
7
Rozdzia 6: wiczenie skali w pierwszej i drugiej pozycji ...........................................111
Wprowadzenie do skali, za koniecznego ...........................................................................................111
Dlaczego granie skali jest wane ..................................................................................................112
Nazewnictwo skali: Dodawanie znaków przykluczowych ...............................................................112
Gdzie si zaczynaj i kocz: Wstp do pozycji ............................................................................116
Skale durowe w 1. pozycji ...............................................................................................................117
Jednooktawowa skala C-dur .........................................................................................................118
Dwuoktawowa skala G-dur .........................................................................................................118
Dwuoktawowa skala F-dur ..........................................................................................................119
Dwuoktawowa skala E-dur ..........................................................................................................120
Dwuoktawowa skala Aᅈ-dur (As-dur) .........................................................................................120
Skale molowe w 1. pozycji ...............................................................................................................121
Jednooktawowa skala a-moll ........................................................................................................121
Dwuoktawowa skala e-moll ..........................................................................................................122
Dwuoktawowa skala f-moll ..........................................................................................................122
Skale w 2. pozycji ...........................................................................................................................123
Skala D-dur w 2. pozycji z wykorzystaniem pustych strun ..............................................................123
Skala D-dur w 2. pozycji bez wykorzystania pustych strun .............................................................124
Skala G-dur w 2. pozycji bez wykorzystania pustych strun .............................................................125
Skala b-moll w 2. pozycji bez wykorzystania pustych strun .............................................................125
Wykorzystanie skali w prostych utworach ..........................................................................................126
Rozdzia 7: Odkrywanie faktur muzycznych .................................................................131
Koordynacja muzyki kontrapunktowej: Warstwy melodyczne ..............................................................132
Rytmiczna gra dwóch zsynchronizowanych melodii .......................................................................132
Przeciwne siy: Rozdzielenie rytmu kciuka i pozostaych palców .....................................................134
„Zagszczanie” wyszej melodii za pomoc wspóbrzmienia ..........................................................135
Melodia z akompaniamentem: Jak wykorzysta wszystkie palce ...........................................................136
Jak dopasowa rytm akompaniamentu i melodii .............................................................................136
Kreatywne pójcie za ciosem: Dwie czci, dwa rytmy ...................................................................137
Proste utwory o rónych fakturach muzycznych .................................................................................138
Cz III: Praca nad technik gry ......................... 145
Rozdzia 8: Palce pasko na strunach: Chwyty barre ..................................................147
Jak gra chwyty barowe ....................................................................................................................147
Uproszczony chwyt barowy .........................................................................................................148
Peny chwyt barowy ....................................................................................................................149
wiczenie chwytów barowych w kontekcie muzycznym .....................................................................149
Uproszczony chwyt barowy .........................................................................................................150
Peny chwyt barowy ....................................................................................................................150
Utwory z wykorzystaniem chwytów barre ..........................................................................................152
Rozdzia 9: Pynne brzmienie: Technika legato i tryle .................................................155
czenie dwików za pomoc techniki legato ...................................................................................155
Techniki hammer-on i pull-off: Tajniki legato ...............................................................................156
Legato w kontekcie duszej frazy muzycznej ...............................................................................159
8
Gitara klasyczna dla bystrzaków
„Migotliwy” dwik: Tryle ..............................................................................................................161
Osobne granie tryli .....................................................................................................................161
Tryle w kontekcie ......................................................................................................................162
Utwory z wykorzystaniem techniki legato i tryli .................................................................................163
Rozdzia 10: Ubarwianie brzmienia: Techniki wydobywania dwiku ........................ 167
Tworzenie dwików przypominajcych dzwony: Flaolety ................................................................167
Granie flaoletów ........................................................................................................................168
wiczenie flaoletów w kontekcie ................................................................................................169
Urozmaicanie brzmienia za pomoc vibrato ......................................................................................170
Granie vibrato ............................................................................................................................170
wiczenie techniki vibrato w kontekcie ........................................................................................171
Rozjanianie i przyciemnianie brzmienia: Zmiana barwy dwiku ......................................................172
Wprowadzanie zmian brzmienia ..................................................................................................172
wiczenie zmian barwy dwiku w kontekcie ...............................................................................174
Tremolo: Gitarowy karabin maszynowy ............................................................................................175
Gra tremolo ...............................................................................................................................175
wiczenie techniki tremolo w kontekcie .......................................................................................176
Utwory z wykorzystaniem technik wydobywania dwiku ...................................................................178
Rozdzia 11: Na muzycznej drabinie: Powyej drugiej pozycji ..................................... 181
Wprowadzenie do skali i wicze w tym rozdziale .............................................................................181
Poznajemy wysze pozycje ..........................................................................................................182
Pogbianie umiejtnoci poprzez urozmaicanie wicze ................................................................183
Skale w 5. pozycji ...........................................................................................................................184
Skala F-dur ................................................................................................................................184
Skala Bᅈ-dur ..............................................................................................................................185
Skala d-moll ...............................................................................................................................187
Skale w 9. pozycji ...........................................................................................................................187
Skala A-dur ...............................................................................................................................187
Skala D-dur ...............................................................................................................................188
Skala fᅊ-moll ..............................................................................................................................189
Skale wymagajce zmiany pozycji .....................................................................................................189
Skala E-dur z jedn zmian pozycji .............................................................................................190
Skala Aᅈ-dur z dwiema zmianami pozycji ....................................................................................191
Skala cᅊ-moll z jedn zmian pozycji ...........................................................................................191
Skala gᅊ-moll z dwiema zmianami pozycji ....................................................................................191
Granie utworów z wykorzystaniem skali w górnych partiach gryfu .......................................................193
Rozdzia 12: czenie arpeggiów i melodii ................................................................. 197
czenie arpeggiów i melodii w kontekcie ........................................................................................197
Wycieczka po nizinach: Melodia basowa ..........................................................................................198
Melodia basowa w obrbie arpeggia .............................................................................................199
Uwypuklanie melodii basowej: wiczenie .....................................................................................200
Wycieczka po wyynach: Melodia wiolinowa ....................................................................................201
Melodia wiolinowa w obrbie arpeggia .........................................................................................202
Uwypuklanie melodii wiolinowej: wiczenie .................................................................................203
Plik z chomika:
leko26
Inne pliki z tego folderu:
jak-kontrolowac-swoje-finanse cała książka.pdf
(35713 KB)
uchwycone obiektywem. lekcje legendarnego fotografa dzikich zwierząt full scan.pdf
(263180 KB)
Roland Zimek powerpoint 2007 pl. pierwsza pomoc pełna wersja.pdf
(27582 KB)
bios. przewodnik full version.pdf
(20985 KB)
photoshop-w-cyfrowej-ciemni.-kreatywna-obrobka-obrazu full scan.pdf
(139966 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ✔ AVAST! - 32 & 64 BIT FULL 2014
- ✔ AVG - 32 & 64 BIT FULL 2014
- ▧ ▍Google Nik Collection 1.2.0.7
- ▧ ▍Nero 2014 Platinum 15.0.07700
- ▧ ▍PROGRA PC - PRAWO JAZDY A-B-C-D
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin