android.-programowanie-gier-na-tablety scan.pdf

(16660 KB) Pobierz
888428350.001.png
Spis treci
O autorze ......................................................................................................7
O redaktorze technicznym ............................................................................8
Podzikowania .............................................................................................9
Rozdzia 1.
Konfiguracja rodowiska programistycznego Java
dla systemu Android 3.0 .............................................................................11
Czym jest system Android? .................................................................................................. 11
Początki systemu Android ............................................................................................. 11
Główne cechy systemu Android 3.0 ............................................................................. 13
Czego potrzeba do tworzenia gier w systemie Android? ................................................. 14
Co należy wiedzieć? ........................................................................................................ 14
Środowisko programistyczne ........................................................................................ 15
Konfiguracja środowiska programistycznego ................................................................... 16
Instalacja pakietu Java JDK ........................................................................................... 16
Instalacja środowiska Eclipse ........................................................................................ 17
Instalacja pakietu SDK dla systemu Android ............................................................. 20
Konfiguracja narzędzi Androida oraz urządzenia wirtualnego
w środowisku Eclipse ................................................................................................... 23
Sprawdzanie działania narzędzi programistycznych ........................................................ 26
Tworzenie projektu dla systemu Android .................................................................. 27
Projekt programu dla systemu Android w Eclipsie ................................................... 29
Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem ..................................................... 31
Uruchamianie aplikacji .................................................................................................. 33
Pierwsze zmiany w aplikacji .......................................................................................... 33
Podsumowanie ....................................................................................................................... 35
Rozdzia 2.
Tworzenie prostych gier z uyciem ruchomych sprajtów ............................37
Praca z obrazami .................................................................................................................... 37
Tworzenie podłoża do wyświetlania obrazów ............................................................ 38
Rysowanie obrazu ........................................................................................................... 42
Używanie sprajtów ......................................................................................................... 44
Uruchomienie gry ........................................................................................................... 49
888428350.002.png
SPIS TRECI
Nadawanie grze profesjonalnego wyglądu ......................................................................... 51
Implementacja zarządzania czasem oraz złożonym ruchem .......................................... 52
Wykrywanie kolizji ................................................................................................................ 53
Podsumowanie ....................................................................................................................... 54
Rozdzia 3.
Pobieranie danych od uytkownika ............................................................55
Sposoby pobierania danych wejściowych .......................................................................... 55
Pobieranie danych wejściowych w tablecie ........................................................................ 57
Reagowanie na dotyk ............................................................................................................59
Reagowanie na gesty .............................................................................................................. 61
Korzystanie z kolejek wejścia ............................................................................................... 64
Reagowanie na dane pochodzące z czujników .................................................................. 70
Korzystanie z danych z czujnika .......................................................................................... 73
Podsumowanie ....................................................................................................................... 75
Rozdzia 4.
Dodawanie efektów dwikowych, muzyki oraz sekwencji filmowych ......77
Przygotowanie do odtwarzania dźwięków ......................................................................... 78
Szukanie oraz dodawanie efektów dźwiękowych ....................................................... 78
Odtwarzanie efektów dźwiękowych ............................................................................. 79
Odtwarzanie wielu efektów dźwiękowych .................................................................. 80
Dopasowanie efektów dźwiękowych do zdarzeń ....................................................... 84
Dodawanie muzyki ................................................................................................................ 85
Dodawanie sekwencji filmowych ........................................................................................ 86
Zarządzanie obsługą muzyki ................................................................................................ 87
Podsumowanie ....................................................................................................................... 94
Rozdzia 5.
Tworzenie jednoosobowej gry z utrudnieniami ..........................................95
Planowanie gry jednoosobowej — AllTogether ................................................................ 95
Tworzenie gry jednoosobowej ............................................................................................. 96
Ulepszanie sprajtów gry ................................................................................................. 97
Dodawanie nagrody za ukończenie gry ..................................................................... 100
Śledzenie stanu sprajtów .............................................................................................. 101
Podsumowanie ..................................................................................................................... 109
Rozdzia 6.
Gra w odbijan pik ................................................................................111
Początki ................................................................................................................................. 111
Gromadzenie zasobów używanych w grze ................................................................ 112
Tworzenie nowego projektu ....................................................................................... 113
Przygotowanie środowiska gry .......................................................................................... 114
Modyfikacja pliku SpriteObject.java .......................................................................... 114
Modyfikacja pliku GameView.java ............................................................................ 114
Dodawanie wykrywania kolizji oraz obsługi zdarzeń .................................................... 117
Dodawanie obsługi dotyku, dźwięku oraz nagród .......................................................... 121
Dodawanie dotykowego sterowania rakietką ........................................................... 121
Dodawanie dźwięków .................................................................................................. 122
Inicjalizacja bloków ...................................................................................................... 123
Usuwanie nieaktywnych bloków ................................................................................ 125
Podsumowanie ..................................................................................................................... 126
4
SPIS TRECI
Rozdzia 7.
Tworzenie gry dwuosobowej ...................................................................127
Podstawy gier wieloosobowych ......................................................................................... 127
Gry wieloosobowe wykorzystujące serwer gier ........................................................ 128
Gry wieloosobowe z połączeniami równorzędnymi ................................................ 128
Wybór metody rozgrywki wieloosobowej ................................................................ 129
Gra dwuosobowa z połączeniami równorzędnymi ........................................................ 130
Dodawanie połączeń Bluetooth .................................................................................. 130
Zarządzanie połączeniami Bluetooth ......................................................................... 134
Modyfikacja kodu gry dla dwóch graczy ................................................................... 140
Testowanie gry .............................................................................................................. 141
Podsumowanie ..................................................................................................................... 142
Rozdzia 8.
Jednoosobowa gra strategiczna. Cz I. Tworzenie gry .......................... 143
Wprowadzenie do obrony portu ....................................................................................... 144
Składanie elementów gry .................................................................................................... 144
Tworzenie falochronu .................................................................................................. 145
Dodawanie gruntu oraz zamku .................................................................................. 148
Tworzenie łodzi ............................................................................................................. 149
Dodawanie dział ............................................................................................................ 151
Dodawanie obrazów ..................................................................................................... 151
Testowanie gry ..................................................................................................................... 152
Podsumowanie ..................................................................................................................... 154
Rozdzia 9.
Jednoosobowa gra strategiczna. Cz II. Programowanie gry ................155
Rozszerzenie sprajtów używanych w grze ........................................................................ 156
Projektowanie sterowania grą ............................................................................................ 157
Rozmieszczanie elementów na ekranie ............................................................................ 162
Dodawanie łodzi oraz sterowanie nimi ............................................................................ 163
Strzelanie z dział ................................................................................................................... 164
Wynik działania gry ............................................................................................................ 167
Analiza gry ............................................................................................................................ 168
Podsumowanie ..................................................................................................................... 169
Rozdzia 10. Publikacja gry ...........................................................................................171
Poprawianie aplikacji .......................................................................................................... 171
Dodawanie ekranu początkowego .............................................................................. 171
Reakcja na wciśnięcie przycisku ................................................................................. 174
Opakowywanie gry .............................................................................................................. 175
Rozpowszechnianie gry ....................................................................................................... 176
Otwieranie konta w usłudze Google Play .................................................................. 179
Wysyłanie aplikacji do sklepu Google Play ............................................................... 180
Reklamowanie gry ............................................................................................................... 180
Podsumowanie ..................................................................................................................... 181
Dodatek A
Testowanie gier dla systemu Android na prawdziwym urzdzeniu .......... 183
Skorowidz .................................................................................................187
5
SPIS TRECI
6
Zgłoś jeśli naruszono regulamin