Uczenie się.docx

(12 KB) Pobierz

Uczenie się-planowany,systematyczny zamierzony proces nabywania przez uczniów wiadomości, umiejętności i nawyków na drodze bezp. I posr. Poznania,którego efektem jest zmiana istniejących form zachowan/powst. NowychNauczanie-planowa,systematyczna praca nauczyciela z uczniami polegajaca na wywolaniu określonych zmian i utrwaleniu wiedzy,post. I calej osobowości pod wpływem uczenia się i przyswajania działań i odkrywania  Kształcenie-uporzadkowany w czasie ciąg zdarzeń obejmujący takie czynności nauczyciela i uczniów ukierunkowane przez odpowiedni dobór celów i treści i takie warunki i środki jakie wywołaniu zmian w uczniach stosownie do przyjetych celów kształcenia  Kształcenie-proces,którego celem jest wszechstronny rozwoj intelektualny  Metoda kształcenia-systematycznie stosowany sposób pracy nauczyciela z uczniami umożliwiający osiągnięcie celów   f.organizacyjne-wskazują jak organizować pracę z uczniami stosownie do tego,kto,gdzie,kiedy i w jakim celu ma być podmiotem kształcenia  zajęcia pozalekcyjne-działalość opiekuńczo-wych. Organizowana przez szkołe w jej własnych salach poza zajeciami lekcyjnymi objętymi obowiązującym pr.nauczania  lekcja-podst. Jednostka zinstytucjonalizowanej formy organizacyjnej procenu nauczania-uczenia się plan nauczania-obejmuje pełen rejestr realizowanych przedmiotów,ich rozkład na poszczególne lata nauki,liczbe godz nauczania przeznaczoną dla każdego przedmiotu podst. programowa-obowiązkowy na danym etapie edukacyjnym zestaw treści nauczania i umiejętności które muszą być uwzględnione w programie nauczania i umożliwiaja ustalenie kryteriów ocen szkolnych i wymagan egzaminacyjnych

Teoria ogniw Okonia: 1. nauczyciel- uświadamianie uczniom celów i zadań dydaktycznych; uczniowie: motywacja 2. n- zaznajamianie z nowymi treściami, u - poznawanie nowych treści 3.n- kierowanie procesem nabywania, kształtowania pojęć; u- opanowywanie pojęć i sądów ogólnych 4.n -utrwalanie wiadomości ; u- systematyzowanie wiedzy 5. n- kształtowanie umiejętności, u –nabywanie umiejętności poprzez ćw.6.n- wiązanie teorii z praktyką, u – różnorodne ćwiczenia 7. n- kontrola i ocena wyników kształcenia, u – samokontrola i samoocena

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin