Wymiana przegubu napędowego w piaście w Fiacie CC.pdf

(76 KB) Pobierz
Wymiana przegubu napędowego w piaście w
Fiacie CC
Można to zrobić samemu, ale trzeba trochę wprawy i narzędzi.
Potrzebne oprócz przegubu będą jeszcze:
- osłonka gumowa przegubu
- opaski zaciskowe właściwe do tej osłony
- nowa nakrętka czopa przegubu
- smar grafitowy
Z narzędzi oprócz podstawowego minimum majsterkowicza niezbędne będą:
- dobry klucz nasadowy 32 i solidne ramię do niego
- szczypce do zewnętrznych pierścieni segera
Następnie zdjąć kołpak poluzować nakrętkę czopa przegubu i poluzować śruby koła.
Podnieść samochód i podeprzeć bezpiecznie oraz zdjąć koło.
Odkręcić i wyjąć dwie śruby mocujące zwrotnicę do kolumny zawieszenia.
Odkręcić całkowicie nakrętkę czopa przegubu.
Odchylić zwrotnicę i wyjąć czop z piasty.
Przy odrobinie wprawy można nie rozpinać wewnętrznej osłony, aby nie wyciągać
niepotrzebnie półosi ze skrzyni chyba, że przy okazji można lub trzeba wymienić osłonę
wewnętrznego przegubu. Dobrze jest powiesić półoś na drucie do czegoś wyżej.
Rozpiąć opaski i zdjąć gumową osłonę oraz usunąć smar.
Poszukać pierścienia osadczego zewnętrznego na końcówce półosi i szczypcami rozchylić go
aż będzie można wyciągnąć półoś.
Następnie mycie końcówki półosi i założenie na nią osłony gumowej, którą trzeba trochę
wypełnić smarem.
Napełnić tym samym smarem grafitowym wnętrze przegubu kulowego.
Dalej montować w odwrotnej kolejności do demontażu.
Można jeszcze założyć nowy pierścień osadczy, gdyby stary był wątpliwy.
Moment dokręcania nakrętki czopa 235 Nm
Nakrętkę w celu zabezpieczenia zagnieść tak samo jak to wyglądało przed demontażem
Zgłoś jeśli naruszono regulamin