KONSPEKT LEKCJI
IMIĘ I NAZWISKO AUTORA
Wpisz co ma być wpisaneJ
TEMAT
PRZEDMIOT
Matematyka
KLASA
pierwsza
CZAS REALIZACJI
(wymiar godzinowy):
1 godzina lekcyjna
CELE
(zwięzłe wyjaśnienie problematyki scenariusza i rezultatów planowanych zajęć):
Na lekcji uczniowie doskonalą umiejętność obliczeń procentowych i wykorzystują ją do ustalania wysokości podatków ( VAT i podatku dochodowego), oraz do wyznaczania ceny brutto. Poznają stawki podatku VAT, niektóre produkty i usługi nimi obciążone. Uświadamiają sobie jak ważne są umiejętności matematyczne w przedsiębiorczości.
METODY PRACY
-dyskusja prowadzona metodą „burzy mózgów”
-wykład
-praca indywidualna
-praca zespołowa :
· w grupach kilkuosobowych
· w parach
KRÓTKIE PODSUMOWANIE: Lekcja jest okazją do poznania elementarnych pojęć ekonomicznych z zakresu gospodarki rynkowej. Przybliża pojęcie podatków, ich rodzaje. Uczniowie wykorzystują umiejętności matematyczne do obliczania wysokości podatków
szkolae