1558.pdf

(97 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Uchwała Spółki z o.o. "Alfa"
z dnia 2 stycznia 2011 r.
w sprawie zasad (polityki) rachunkowości
(fragment)
Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 ze
zm.), zwanej dalej ustawą - zarząd spółki wprowadza z dniem 1 stycznia 2011 r. dokumentację opisującą przyjęte
przez spółkę z o.o. "Alfa" zasady (politykę) rachunkowości w następującym zakresie:
1. Rokiem obrotowym spółki z o.o. "Alfa" jest rok kalendarzowy.
2. W skład roku obrotowego wchodzą okresy sprawozdawcze. Za okres sprawozdawczy przyjmuje się jeden miesiąc.
3. Księgi rachunkowe prowadzi się w siedzibie spółki z o.o. "Alfa" pod adresem: ul. Pocztowa 10, 58-500 Jelenia Góra.
4. Rachunek zysków i strat sporządza się według wariantu porównawczego ze szczegółowością określoną
w załączniku nr 1 do ustawy o rachunkowości.
5. Rachunek przepływów pieniężnych sporządza się według metody bezpośredniej.
6. Ustala się trzycyfrowy symbol kont syntetycznych (wykaz kont syntetycznych stanowi załącznik nr 2 do niniejszej
uchwały). Prowadzona bieżąca aktualizacja kont syntetycznych nie wymaga odrębnego zarządzenia. Wydruk
stosowanych kont syntetycznych (załącznik) powinien być aktualizowany co najmniej raz na zakończenie roku
obrotowego.
7. Konta ksiąg pomocniczych, zawierające zapisy będące uszczegółowieniem i uzupełnieniem zapisów księgi głównej,
prowadzi się w miarę potrzeb.
8. Spółka prowadzi księgi rachunkowe wtechnice komputerowej, korzystając zoprogramowania opisanego
w załączniku do niniejszej uchwały.
Uwaga: Każda jednostka opisuje stosowane przez siebie systemy informatyczne - załącznik ten pominięto
w niniejszym opracowaniu. Dla uzupełnienia informacji zasadne jest załączenie kopii licencji wykorzystywanych
systemów informatycznych.
9. Ewidencję i rozliczanie kosztów prowadzi się według rodzajów na kontach zespołu 4 i równocześnie według funkcji -
na kontach zespołu 5. Przeniesienie kosztów za pośrednictwem konta 490, na odpowiednie stanowiska kosztów
w zespole 5 następuje równolegle do zapisów na kontach zespołu 4. Zamknięcie kont zespołu 5 następuje co miesiąc.
Przy czym konta 527 "Koszty sprzedaży" oraz 550 "Koszty zarządu" zamyka się na koniec roku obrotowego i ich saldo
przenosi się na konto 490. Ponadto produkcja w toku ustalona na koniec okresu sprawozdawczego pozostaje na
koncie 500 "Koszty produkcji przemysłowej".
Koszty wydziałowe danego okresu zgromadzone na odpowiednich kontach analitycznych rozlicza się na poszczególne
rodzaje działalności proporcjonalnie do kosztów bezpośrednich.
Uwaga: Informacje z pkt 9 mogą zostać zawarte w opisie, o którym mowa w pkt 10 niniejszej uchwały. Wybór sposobu
ich prezentacji należy do jednostki.
10. Opis stosowanych przez spółkę metod wyceny aktywów i pasywów oraz zasad ewidencji zdarzeń i operacji
gospodarczych zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
Uwaga: W opracowaniu zamieszczono fragment opisu kont zespołu 0 "Aktywa trwałe".
11. W przypadku uzasadnionego braku możliwości uzyskania zewnętrznych obcych dowodów źródłowych stosuje się
dowód zastępczy w postaci dokumentu poświadczającego przyjęcie dostawy lub wykonanie usługi wystawionego przez
uprawnioną osobę, sprawdzonego i podpisanego przez kierownika właściwego działu oraz akceptowanego przez
kierownika jednostki (członka zarządu) - wzór dowodu zastępczego stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
12. Ustala się, że dla rzetelnego i jasnego przedstawienia sytuacji majątkowej i finansowej oraz wyniku finansowego
spółki jako kwoty istotne traktuje się te kwoty, które przekraczają 1% sumy bilansowej wynikającej ze sprawozdania
finansowego za poprzedni okres sprawozdawczy. (...)
23. W sprawach nieuregulowanych przepisami ustawy o rachunkowości oraz nieokreślonych w niniejszej uchwale
stosuje się Krajowe Standardy Rachunkowości, awprzypadku ich braku - Międzynarodowe Standardy
Rachunkowości.
24. Niniejsza decyzja (uchwała) wchodzi w życie od 1 stycznia 2011 roku.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pieczątka i podpis kierownika jednostki
Zgłoś jeśli naruszono regulamin