raport_medialny_-_polska_pilka_-_sierpien_2010.pdf

(2490 KB) Pobierz
Raport medialny
POLSKA PIýKA
Sierpieı 2010
915985299.018.png
Wstħp........................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
.............................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Suma Î prasa i Internet...............................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Prasa.......................................................................................................................................................
Ekwiwalent reklamowy ..............................................................................................................................
Internet ...................................................................................................................................................
............................................................................................................................
Prasa.......................................................................................................................................................
Ekwiwalent reklamowy ..............................................................................................................................
Internet ...................................................................................................................................................
......................................................................................................................................
Prasa.......................................................................................................................................................
Internet ...................................................................................................................................................
Suma Î prasa i Internet.............................................................................................................................
Strona 2
915985299.019.png 915985299.020.png 915985299.021.png 915985299.001.png 915985299.002.png
Na podstawie materiaþw medialnych zebranych w sierpniu 2010 roku, opracowano raport podsumowujĢcy i systematyzujĢcy
informacje na temat wybranych polskich klubw piþkarskich oraz czoþowych zawodnikw. Artykuþy poddane analizie pochodzĢ
z monitoringu ponad 1000 tytuþw prasy oglnopolskiej, regionalnej, branŇowej i specjalistycznej oraz z 20 wybranych portali
internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl, www.sport.interia.pl, www.sportfan.pl, www.se.com.pl, www.efakt.pl,
www.dziennik.pl, www.rp.pl, www.sport.pl, www.sports.pl, www.sport.tvp.pl, www.ekstraklasa.net, www.tvn24.pl,
www.eurosport.pl, www.90minut.pl, www.pilkanozna.pl, www.sportowefakty.pl, www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz
www.sport24.pl.
Analiza medialna objħþa wszystkie kluby wystħpujĢce w Ekstraklasie oraz siedem zespoþw z pierwszej ligi (Piast Gliwice, Odra
Wodzisþaw, Pogoı Szczecin, ýdzki KS, Warta Poznaı, Grnik Zabrze, GKS Katowice, Sandecja Nowy SĢcz). Ponadto
zestawienia prezentujĢ aktywnoĻę medialnĢ lidera kaŇdego zespoþu Ekstraklasy. Piþkarze uznani za gwiazdy swoich druŇyn,
zostali wybrani przez rzecznikw prasowych swoich klubw, przed rozpoczħciem rundy jesiennej sezonu 2010/11.
Zestawienia pokazujĢ rwnieŇ medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, wystħpujĢcymi w zachodnioeuropejskich
druŇynach. Analizie poddano piħciu goalkeeperw: Artura Boruca, Jerzego Dudka, ýukasza Fabiaıskiego, Tomasza Kuszczaka
i Wojciecha Szczħsnego.
1. Arka Gdynia - Denis Glavina
2. Cracovia - Saidi Ntibazonkiza
3. Grnik Zabrze - Adrian ĺwiĢtek
4. Jagiellonia Biaþystok - Tomasz Frankowski
5. Korona Kielce - Andrzej Niedzielan
6. Lech Poznaı - Artur Wichniarek
7. Lechia Gdaısk - Hubert WoþĢkiewicz
8. Legia Warszawa - Ivica Vrdoljak
9. PGE GKS Beþchatw - Marcin ņewþakow
10. Polonia Bytom - Marek BaŇik
11. Polonia Warszawa - Euzebiusz Smolarek
12. Ruch Chorzw - Maciej Sadlok
13. ĺlĢsk Wrocþaw - Przemysþaw KaŅmierczak
14. Widzew ýdŅ - Marcin Robak
15. Wisþa Krakw - Maciej ņurawski
16. Zagþħbie Lubin - Bojan Isailovię
Strona 3
915985299.003.png 915985299.004.png 915985299.005.png 915985299.006.png 915985299.007.png
comiesiħczne podsumowanie trzech najbardziej medialnych klubw
piþkarskich, gwiazd ekstraklasy i polskich bramkarzy wystħpujĢcych w ligach zagranicznych.
podsumowanie TOP 10 polskich klubw piþkarskich oraz zestawienia
prezentujĢce najbardziej medialne gwiazdy Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy z lig europejskich.
Publikacje zawarte w tym rozdziale pochodzĢ z analizy prasy i Internetu. PrzedstawiajĢ statystyki
z analizowanego miesiĢca.
Î rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat zespoþw
wystħpujĢcych w Ekstraklasie oraz I lidze. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane
portale internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne kluby piþkarskie, najaktywniejsze
wojewdztwa oraz najczħĻciej piszĢce o poszczeglnych zespoþach gazety i portale. W rozdziale
tym moŇna znaleŅę rwnieŇ wycenħ publikacji prasowych dla poszczeglnych zespoþw
Ekstraklasy.
Î rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji, w ktrych wystħpujĢ
nazwiska gwiazd Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy grajĢcych w zachodnioeuropejskich klubach.
Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ
iloĻci publikacji na temat zawodnikw oraz wycenħ materiaþw prasowych, w ktrych pisano
na temat przynajmniej jednej gwiazdy lub jednego bramkarza.
graficzne zestawienie wybranych informacji prasowych i internetowych.
Prezentacja bieŇĢcych wynikw i danych z poprzednich miesiħcy. KaŇdy kolejny raport bħdzie
uzupeþniany o aktualne wiadomoĻci.
Strona 4
915985299.008.png 915985299.009.png 915985299.010.png 915985299.011.png 915985299.012.png
Poznaıski Lech po raz kolejny okazaþ siħ w sierpniu najbardziej medialnym klubem
piþkarskim w Polsce. W ciĢgu pþ roku prowadzenia badania POLSKA PIýKA aŇ trzykrotnie
znalazþ siħ na pierwszym miejscu w zestawieniu miesiħcznym (w kwietniu, lipcu i
sierpniu). Tym razem przewaga jest bardzo znaczĢca. O klubie z ulicy Buþgarskiej
napisano 4048 tekstw, natomiast o drugiej WiĻle Krakw Î 2599. Na trzecim miejscu
znalazþa siħ Polonia Warszawa, o ktrej w sierpniu napisano o 42% artykuþw wiħcej, niŇ
w lipcu. Ten znaczny skok iloĻci publikacji nie pozwoliþ pki co na wyprzedzenie áBiaþej
GwiazdyÑ, ale sprawiþ, Ňe Polonia uzyskaþa praktycznie taki sam poziom przepþywu
informacji, co klub z Krakowa.
Polonia notuje sukcesy marketingowe juŇ od kilku miesiħcy. W czerwcu za sprawĢ
swojego ekscentrycznego prezesa Jzefa Wojciechowskiego i ofensywy transferowej
znalazþa siħ na czele rankingu. MiesiĢc pŅniej, po zakoıczeniu okresu
przygotowawczego, zachowaþa miejsce na podium (3.), wyprzedzajĢc miħdzy innymi
rywala zza miedzy Î Legiħ Warszawa. W sierpniowym rankingu rwnieŇ zachowaþa
trzecie miejsce. Co wiħcej, reprezentujĢcy Poloniħ w zestawieniu Gwiazd Ekstraklasy Î
Euzebiusz Smolarek - w sierpniu uplasowaþ siħ na drugim miejscu, osiĢgajĢc
jednoczeĻnie najwyŇszy ekwiwalent reklamowy.
Pierwsza piĢtka medialnej klasyfikacji klubw Ekstraklasy w sierpniu jest taka sama, jak
w lipcu. Pokazuje to pewnĢ stabilizacjħ i przyzwyczajenie dziennikarzy do publikowania
treĻci o konkretnych klubach w podobnych proporcjach. Ze wzglħdu na udziaþ w
europejskich pucharach Lech mocno odskoczyþ od reszty stawki. Relacje z meczw,
zapowiedzi, czy komentarze generowaþy rwnieŇ duŇo publikacji w prasie oglnopolskiej,
podczas gdy inne kluby nie miaþy szansy tych powaŇnych strat nadrobię.
W dodatku w sierpniu ukazaþo siħ znacznie wiħcej informacji ogþem o klubach
Ekstraklasy, niŇ w poprzednich miesiĢcach Î aŇ 14 tysiħcy. Dla porwnania w czerwcu
byþo to 6,3 tys., a w lipcu 12,3 tys. W zwiĢzku z tym wszystkie kluby ponownie osiĢgnħþy
wzrost.
Strona 5
915985299.013.png 915985299.014.png 915985299.015.png 915985299.016.png 915985299.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin