raport_medialny_-_polska_pilka_listopad_2011.pdf

(1362 KB) Pobierz
Raport medialny
POLSKA PIýKA
listopad 2011
915985281.016.png
POLSKA PIýKA
listopad 2011
Spis treĻci
Wstħp.........................................................................................................................................................3
Komentarz ..................................................................................................................................................4
Dane historyczne .........................................................................................................................................6
MedialnoĻę w regionach..............................................................................................................................10
Rozdziaþ I Î Dane miesiħczne ................................................................................................................11
Prasa + internet ........................................................................................................................................11
Rozdziaþ II Î Ekstraklasa .......................................................................................................................15
Prasa........................................................................................................................................................15
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................18
Internet ....................................................................................................................................................19
Rozdziaþ III Î I liga ................................................................................................................................20
Prasa........................................................................................................................................................20
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................23
Internet ....................................................................................................................................................24
Rozdziaþ IV Î Gwiazdy i bramkarze .......................................................................................................25
Prasa........................................................................................................................................................25
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................27
Internet ....................................................................................................................................................29
Rozdziaþ V Î Podsumowanie ..................................................................................................................31
Prasa + internet ........................................................................................................................................31
Strona 2
media intelligence
915985281.017.png 915985281.018.png 915985281.019.png
POLSKA PIýKA
listopad 2011
Wstħp
Na podstawie materiaþw medialnych zebranych w listopadzie 2011 roku, opracowano raport podsumowujĢcy i systematyzujĢcy
pozyskane informacje. Analizie poddano kluby piþkarskie wystħpujĢce w Ekstraklasie oraz I lidze. Ponadto w raporcie
przedstawiono dane na temat jednego czoþowego zawodnika z kaŇdej z druŇyn Ekstraklasy (piþkarze wybierani przez rzecznikw
prasowych kaŇdego z zespoþw). Zestawienia pokazujĢ rwnieŇ medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, wystħpujĢcymi
w zachodnioeuropejskich druŇynach. Analizie poddano dziesiħciu goalkeeperw: Artura Boruca, ýukasza Fabiaıskiego, Tomasza
Kuszczaka, Wojciecha Szczħsnego, Przemysþawa Tytonia, Grzegorza Sandomierskiego, ýukasza Zaþuskħ, Marcina Cabaja,
Wojciecha Kowalewskiego i Pawþa Kieszka.
Artykuþy poddane analizie pochodzĢ z monitoringu 1100 tytuþw prasy oglnopolskiej, regionalnej, branŇowej i specjalistycznej
oraz z 20 wybranych portali internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl, www.sport.interia.pl, www.sportfan.pl,
www.se.com.pl, www.efakt.pl, www.dziennik.pl, www.rp.pl, www.sport.pl, www.sports.pl, www.sport.tvp.pl,
www.ekstraklasa.net, www.tvn24.pl, www.eurosport.pl, www.90minut.pl, www.pilkanozna.pl, www.sportowefakty.pl,
www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz www.sport24.pl.
Raport skþada siħ z nastħpujĢcych czħĻci:
Dane historyczne: podsumowanie trzech najbardziej medialnych klubw piþkarskich
z Ekstraklasy, I ligi oraz gwiazd Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy wystħpujĢcych w ligach
zagranicznych.
MedialnoĻę w regionach: Mapa przedstawiajĢca sumħ informacji prasowych na temat
wszystkich klubw Ekstraklasy oraz I ligi w podziale na zasiħg tytuþw regionalnych.
Rozdziaþ I Î Dane miesiħczne: podsumowanie polskich klubw Ekstraklasy i I ligi oraz
zestawienia prezentujĢce polskie gwiazdy i bramkarzy z lig europejskich. Publikacje zawarte w tym
rozdziale pochodzĢ z analizy prasy i internetu. PrzedstawiajĢ statystyki z analizowanego miesiĢca.
Rozdziaþ II Î Ekstraklasa: rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat
zespoþw wystħpujĢcych w Ekstraklasie. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane
portale internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne kluby piþkarskie, najaktywniejsze
wojewdztwa oraz najczħĻciej piszĢce o poszczeglnych zespoþach gazety i portale. W rozdziale
tym moŇna znaleŅę rwnieŇ wycenħ publikacji prasowych dla poszczeglnych zespoþw
Ekstraklasy.
Rozdziaþ III Î I liga: rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat zespoþw
wystħpujĢcych w I lidze. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane portale
internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne kluby piþkarskie i najaktywniejsze
wojewdztwa. W rozdziale tym moŇna znaleŅę rwnieŇ wycenħ publikacji prasowych dla
poszczeglnych zespoþw I ligi.
Rozdziaþ IV Î Bramkarze : rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji, w ktrych
wystħpujĢ nazwiska polskich bramkarzy grajĢcych w zachodnioeuropejskich klubach. Analizie
poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ iloĻci
publikacji na temat zawodnikw oraz wycenħ materiaþw prasowych.
Rozdziaþ V Î Podsumowanie: graficzne zestawienie wybranych informacji prasowych
i internetowych. Prezentacja bieŇĢcych wynikw i danych z poprzednich miesiħcy. KaŇdy kolejny
raport bħdzie uzupeþniany o aktualne wiadomoĻci.
Strona 3
media intelligence
915985281.001.png 915985281.002.png 915985281.003.png 915985281.004.png 915985281.005.png 915985281.006.png 915985281.007.png 915985281.008.png 915985281.009.png
POLSKA PIýKA
listopad 2011
Komentarz
Krakw dystansuje Warszawħ
Powtrnie w ciĢgu ostatnich trzech miesiħcy oba krakowskie kluby znalazþy siħ na dwch
pierwszych miejscach w rankingu najbardziej medialnych druŇyn T-Mobile Ekstraklasy.
Na czele Î po raz piĢty z rzħdu Î Wisþa Krakw, natomiast drugie miejsce zajħþa
Cracovia. Na podium zmieĻciþa siħ jeszcze Legia Warszawa, ktra wyprzedziþa Lecha
Poznaı, ĺlĢsk Wrocþaw i Lechiħ Gdaısk.
Zarwno Wisþa Krakw, jak i Legia Warszawa wciĢŇ wystħpujĢ w rozgrywkach
miħdzynarodowych i wþaĻnie tym naleŇy tþumaczyę ich czħste wystħpowanie w mediach.
To wþaĻnie wokþ tych zespoþw koncertowali siħ dziennikarze, zwþaszcza w terminach
meczw Ligi Europy. Lider tabeli Î ĺlĢsk Wrocþaw Î ponownie znalazþ siħ dopiero na
piĢtej pozycji zestawienia, jednak jego przewaga nad kolejnymi klubami jest
zdecydowana.
Ruch czarnym koniem
NaleŇy podkreĻlię, Ňe medialnoĻę caþych rozgrywek, a wiħc i wszystkich klubw w
listopadzie wzglħdem paŅdziernika spadþa. WyjĢtkiem jest Ruch Chorzw, ktry jako
jedyny zanotowaþ niewielki wzrost.
W minionym miesiĢcu wiħkszy odsetek publikacji na temat klubw Ekstraklasy znalazþ siħ
w prasie oglnopolskiej. Wydrukowano tam 33,09 proc. informacji w stosunku do 32,45
proc. w paŅdzierniku. Jeszcze wyraŅniejszy trend w tym kierunku widoczny jest wĻrd
klubw pierwszoligowych. Tam publikacje tego typu stanowiþy 22,10 proc. wzglħdem
19,43 proc. w paŅdzierniku. Najwiħkszy procent artykuþw w prasie oglnopolskiej miaþa
Legia Warszawa oraz Grnik Zabrze.
NajwyŇszy ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych w listopadzie zanotowaþ Lech
Poznaı. WartoĻę publikacji na jego temat analitycy oszacowali 17,9 mln zþ. Na niecaþy
milion zþotych mniej wyceniono publikacje dotyczĢce Legii Warszawa.
Prowadzi Arka - pogoı Pogoni
W I lidze Î trzeci miesiĢc z kolei - prowadzi Arka Gdynia przed PogoniĢ Szczecin i PoloniĢ
Bytom. Awans o dwie pozycje zanotowaþ klub ze Szczecina. Gdynianie zajħli pierwsze
Strona 4
media intelligence
915985281.010.png 915985281.011.png 915985281.012.png
POLSKA PIýKA
listopad 2011
miejsce zarwno w klasyfikacji dotyczĢcej prasy, jak i internetu, natomiast w liczbie
publikacji na pierwszych stronach wyprzedziþa ich Wisþa Pþock (28). Druga byþa Arka
(23), trzecia Pogoı (20), a czwarta GKS Bogdanka (17).
Lider zestawienia iloĻciowego zajĢþ rwnieŇ drugĢ pozycjħ przy wycenie wartoĻci
publikacji prasowych. Ekwiwalent reklamowy tekstw na temat Arki Gdynia wynisþ 4,1
mln zþ, natomiast Polonii Bytom Î 4,2 mln zþ. NajniŇszĢ wycenħ przekazu prasowego
uzyskaþa w minionym miesiĢcu Flota ĺwinoujĻcie Î 1,2 mln zþ.
Rudnev przed LjubojĢ, Szczħsny bezkonkurencyjny
PowaŇne zmiany zaszþy wĻrd najbardziej medialnych gwiazd Ekstraklasy. ProwadzĢcego
od trzech miesiħcy napastnika Legii Warszawa - Danijela Ljubojħ Î wyprzedziþ najlepszy
strzelec ligi Î Artjom Rudnev. ýotysz byþ opisywany czħĻciej zarwno w prasie, jak i
internecie. Trzecie miejsce zajĢþ Paweþ Abbott. W koıczĢcym siħ roku Î jak do tej pory -
jedynym Polakiem, ktry uzyskaþ miano najbardziej medialnej gwiazdy Ekstraklasy
pozostaje Artur Sobiech (czerwiec 2011).
Bez wiħkszych zmian wĻrd polskich bramkarzy wystħpujĢcych za granicĢ. Pierwsza
trjka wyglĢda identycznie, jak przed miesiĢcem. MiaŇdŇĢcĢ przewagħ nad konkurentami
ma Wojciech Szczħsny. Drugie miejsce zajmuje ýukasz Fabiaıski, a trzecie Artur Boruc.
Pozostaþym dziennikarze poĻwiħcajĢ juŇ znacznie mniej miejsca. Nieco ponad sto
publikacji zanotowaþ Tomasz Kuszczak, ale zaledwie 27 z nich ukazaþo siħ w prasie. To
mniej nawet niŇ w przypadku Przemysþawa Tytonia (33), ktry þĢcznie zanotowaþ 93
teksty.
Strona 5
media intelligence
915985281.013.png 915985281.014.png 915985281.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin