1. Lubimy t samo.docx

(21 KB) Pobierz

 

1.    Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny – tydzień I

 

Cele ogólne:

- podejmowanie prób wspólnych zgodnych zabaw, nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,

- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w różnych sytuacjach,

- wykorzystywanie w zabawie różnych zabawek i przedmiotów,

- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Nasza grupa

 

- Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku
i akceptacji:

 

·         nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,

 

·         podejmowanie prób wspólnych zabaw.

 

Nasze zabawy
i zainteresowania

 

- Organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw:

 

·         wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek,

 

- Rozwijanie zainteresowań poprzez zabawy:

 

·         podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijające zainteresowania dzieci.

 

 

- poznawcza,

- językowa,

- społeczna

 

Słuchanie wiersza I. Słońskiej „Międzynarodowy dzień dziecka”. Zapoznanie z obchodami Dnia Dziecka.. Wyjaśnienie znaczenia słów: pokój, zgoda, przyjaźń. 

 

Dziecko:

- wie, kiedy dzieci obchodzą swoje święto,

- wypowiada się na określony temat,

 

 

·         Zabawa ruchowa o charakterze integracyjnym: Wesołe powitanie

 

Tekst wiersza, sylwety do wiersza, flamastry, tamburyn, piłka, obrazki dzieci z różnych krajów.

 

 

- poznawcza,

- językowa,

 

Poznanie historyjki obrazkowej ukazującej znaczenie wspólnej zabawy: „Zabawa w piaskownicy”. Próby wypowiadania się na temat obrazków według ustalonej kolejności.

 

 

- opowiada historyjkę zgodnie z następstwem czasowym,

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca szybka reakcję na sygnał: Wszyscy do mnie.

 

Nagranie spokojnej muzyki, historyjka obrazkowa, ilustracje twarzy wyrażających różne nastroje.

 

- językowa,

- poznawcza,

 

Słuchanie opowiadania I. Salach „Hałasek”. Podkreślenie szkodliwości hałasu dla zdrowia. Zachęcanie do mówienia umiarkowanym głosem podczas wspólnych zabaw w przedszkolu.

 

- wie, że hałas szkodzi zdrowiu,

- stara się mówić umiarkowanym głosem,

 

·         Zabawa ruchowa, orientacyjno – porządkowa: Zagubiony partner

 

 

Teks opowiadania, obrazki przedstawiające smutne i wesołe buzie, trójkąt, muzyka relaksacyjna.

 

- poznawcza,

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Zabawy przy piosence „Dobre zwyczaje”. Rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych. Zabawa rozwijająca umiejętność rozpoznawania dźwięków wysokich i niskich.

 

- śpiew piosenkę,

- ilustruje tekst piosenki ruchem,

- rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie.

 

·         Zabawa ruchowo – naśladowcza: Kto tak potrafi?

 

 

Nagranie piosenki, opowieść ruchowa „Zabawa z kolegami”, obrazki przedstawiające różne sytuacje z przedszkola.

 

 

- poznawcza,

- plastyczna,

 

„Mój kolega (moja koleżanka) z przedszkola” – rysowanie kredkami świecowymi postaci, zamalowywanie tła farbą. Rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej.

 

- rysuje najważniejsze elementy postaci ludzkiej,

- umiejętnie dozuje farby i wodę,

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca szybką  reakcję na sygnał: Jesteśmy cicho, Kłaniamy się koledze.

 

Opowiadanie D. Wawiłow „Dziwna Marta”, sylwety do opowiadania, kredki świecowe, farby.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

 

 

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin