matematyka-1(6).pdf

(233 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
dysleksja
MATERIAŁ DIAGNOSTYCZNY
Z MATEMATYKI
Arkusz I
POZIOM PODSTAWOWY
Czas pracy 120 minut
ARKUSZ I
GRUDZIEŃ
ROK 2005
Instrukcja dla ucznia
1. Sprawdź, czy arkusz zawiera 12 ponumerowanych stron.
Ewentualny
brak
zgłoś
przewodniczącemu
zespołu
nadzorującego badanie.
2. Rozwiązania
i
odpowiedzi
zapisz
w miejscu
na
to
przeznaczonym.
3. W rozwiązaniach zadań przedstaw tok rozumowania
prowadzący do ostatecznego wyniku.
4. Pisz czytelnie. Używaj długopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
5. Nie używaj korektora, a błędne zapisy wyraźnie przekreśl.
6. Pamiętaj, że zapisy w brudnopisie nie podlegają ocenie.
7. Możesz korzystać z zestawu wzorów matematycznych, cyrkla
i linijki oraz kalkulatora.
8. Wypełnij tę część karty odpowiedzi, którą koduje uczeń. Nie
wpisuj żadnych znaków w części przeznaczonej dla
oceniającego.
9. Na karcie odpowiedzi wpisz swoją datę urodzenia i PESEL.
Zamaluj pola odpowiadające cyfrom numeru PESEL. Błędne
zaznaczenie otocz kółkiem
Za rozwiązanie
wszystkich zadań
można otrzymać
łącznie
50 punktów
i zaznacz właściwe.
Życzymy powodzenia!
Wypełnia uczeń
przed rozpoczęciem
pracy
Wypełnia uczeń przed rozpoczęciem pracy
PESEL UCZNIA
KOD UCZNIA
817236203.284.png 817236203.295.png 817236203.306.png 817236203.317.png 817236203.001.png 817236203.011.png 817236203.022.png 817236203.033.png 817236203.044.png 817236203.055.png 817236203.066.png 817236203.077.png 817236203.088.png 817236203.098.png 817236203.109.png 817236203.120.png 817236203.131.png 817236203.142.png 817236203.153.png 817236203.164.png 817236203.175.png 817236203.185.png 817236203.196.png 817236203.207.png 817236203.218.png
2 Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
Matematyka – grudzień 2005 r.
Zadanie 1. ( 4 pkt )
Wielomian
3
xP rozłóż na czynniki liniowe, to znaczy zapisz go w postaci
iloczynu trzech wielomianów stopnia pierwszego.
(
)
=
x
21
x
+
20
817236203.229.png 817236203.240.png 817236203.251.png 817236203.258.png 817236203.259.png 817236203.260.png 817236203.261.png 817236203.262.png 817236203.263.png 817236203.264.png 817236203.265.png 817236203.266.png 817236203.267.png 817236203.268.png 817236203.269.png 817236203.270.png 817236203.271.png 817236203.272.png 817236203.273.png 817236203.274.png 817236203.275.png 817236203.276.png 817236203.277.png 817236203.278.png 817236203.279.png 817236203.280.png 817236203.281.png 817236203.282.png 817236203.283.png 817236203.285.png 817236203.286.png 817236203.287.png 817236203.288.png 817236203.289.png 817236203.290.png 817236203.291.png 817236203.292.png 817236203.293.png 817236203.294.png 817236203.296.png 817236203.297.png 817236203.298.png 817236203.299.png 817236203.300.png 817236203.301.png 817236203.302.png 817236203.303.png 817236203.304.png 817236203.305.png 817236203.307.png 817236203.308.png 817236203.309.png 817236203.310.png 817236203.311.png 817236203.312.png 817236203.313.png 817236203.314.png 817236203.315.png 817236203.316.png 817236203.318.png 817236203.319.png 817236203.320.png 817236203.321.png 817236203.322.png 817236203.323.png 817236203.324.png 817236203.325.png 817236203.326.png 817236203.327.png 817236203.002.png 817236203.003.png 817236203.004.png 817236203.005.png 817236203.006.png 817236203.007.png 817236203.008.png 817236203.009.png 817236203.010.png
 
Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
3
Matematyka – grudzień 2005 r.
Zadanie 2. ( 4 pkt )
W roku 2005 na uroczystości urodzin zapytano jubilata, ile ma lat.
Jubilat odpowiedział: „Jeśli swój wiek sprzed 10 lat pomnożę przez swój wiek za 11 lat,
to otrzymam rok mojego urodzenia”. Ułóż odpowiednie równanie, rozwiąż je i zapisz,
w którym roku urodził się ten jubilat.
817236203.012.png 817236203.013.png 817236203.014.png 817236203.015.png 817236203.016.png 817236203.017.png 817236203.018.png 817236203.019.png 817236203.020.png 817236203.021.png 817236203.023.png 817236203.024.png 817236203.025.png 817236203.026.png 817236203.027.png 817236203.028.png 817236203.029.png 817236203.030.png 817236203.031.png 817236203.032.png 817236203.034.png 817236203.035.png 817236203.036.png 817236203.037.png 817236203.038.png 817236203.039.png 817236203.040.png 817236203.041.png 817236203.042.png 817236203.043.png 817236203.045.png 817236203.046.png 817236203.047.png 817236203.048.png 817236203.049.png 817236203.050.png 817236203.051.png 817236203.052.png 817236203.053.png 817236203.054.png 817236203.056.png 817236203.057.png 817236203.058.png 817236203.059.png 817236203.060.png 817236203.061.png 817236203.062.png 817236203.063.png 817236203.064.png 817236203.065.png 817236203.067.png 817236203.068.png 817236203.069.png 817236203.070.png 817236203.071.png 817236203.072.png 817236203.073.png 817236203.074.png 817236203.075.png 817236203.076.png 817236203.078.png 817236203.079.png 817236203.080.png 817236203.081.png 817236203.082.png 817236203.083.png 817236203.084.png 817236203.085.png 817236203.086.png 817236203.087.png 817236203.089.png 817236203.090.png 817236203.091.png 817236203.092.png 817236203.093.png 817236203.094.png
 
4 Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
Matematyka – grudzień 2005 r.
Zadanie 3 . ( 5 pkt )
)
+
x
2dla
x
∈ −
1;1
= −−
Funkcja
f
(
x
)
jest określona wzorem:
fx
()
( ) la
x
2
x
; 3
a) Sprawdź, czy liczba ( ) 5
0
,
a
=
0
,
25
należy do dziedziny funkcji
f
(
x
)
.
b) Oblicz
f 2 oraz (3 f .
c) Sporządź wykres funkcji
(
)
f
(
x
)
.
d) Podaj rozwiązanie równania
f
(
x
)
=
0
.
e) Zapisz zbiór wartości funkcji
f
(
x
)
.
817236203.095.png 817236203.096.png 817236203.097.png 817236203.099.png 817236203.100.png 817236203.101.png 817236203.102.png 817236203.103.png 817236203.104.png 817236203.105.png 817236203.106.png 817236203.107.png 817236203.108.png 817236203.110.png 817236203.111.png 817236203.112.png 817236203.113.png 817236203.114.png 817236203.115.png 817236203.116.png 817236203.117.png 817236203.118.png 817236203.119.png 817236203.121.png 817236203.122.png 817236203.123.png 817236203.124.png 817236203.125.png 817236203.126.png 817236203.127.png 817236203.128.png 817236203.129.png 817236203.130.png 817236203.132.png 817236203.133.png 817236203.134.png 817236203.135.png 817236203.136.png 817236203.137.png 817236203.138.png 817236203.139.png 817236203.140.png 817236203.141.png 817236203.143.png 817236203.144.png 817236203.145.png 817236203.146.png 817236203.147.png 817236203.148.png 817236203.149.png 817236203.150.png 817236203.151.png 817236203.152.png 817236203.154.png 817236203.155.png 817236203.156.png 817236203.157.png 817236203.158.png 817236203.159.png 817236203.160.png 817236203.161.png 817236203.162.png 817236203.163.png 817236203.165.png 817236203.166.png 817236203.167.png 817236203.168.png 817236203.169.png 817236203.170.png 817236203.171.png 817236203.172.png 817236203.173.png 817236203.174.png
 
Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
5
Matematyka – grudzień 2005 r.
Zadanie 4. ( 6 pkt )
W układzie współrzędnych są dane dwa punkty:
)
( )
(
A
=
2 ,
2
i
B =
4 ,
4
.
a) Wyznacz równanie prostej AB .
b) Prosta AB oraz prosta o równaniu
9
x
y
6
26
=
0
przecinają się w punkcie C .
Oblicz współrzędne punktu C .
c) Wyznacz równanie symetralnej odcinka AB .
817236203.176.png 817236203.177.png 817236203.178.png 817236203.179.png 817236203.180.png 817236203.181.png 817236203.182.png 817236203.183.png 817236203.184.png 817236203.186.png 817236203.187.png 817236203.188.png 817236203.189.png 817236203.190.png 817236203.191.png 817236203.192.png 817236203.193.png 817236203.194.png 817236203.195.png 817236203.197.png 817236203.198.png 817236203.199.png 817236203.200.png 817236203.201.png 817236203.202.png 817236203.203.png 817236203.204.png 817236203.205.png 817236203.206.png 817236203.208.png 817236203.209.png 817236203.210.png 817236203.211.png 817236203.212.png 817236203.213.png 817236203.214.png 817236203.215.png 817236203.216.png 817236203.217.png 817236203.219.png 817236203.220.png 817236203.221.png 817236203.222.png 817236203.223.png 817236203.224.png 817236203.225.png 817236203.226.png 817236203.227.png 817236203.228.png 817236203.230.png 817236203.231.png 817236203.232.png 817236203.233.png 817236203.234.png 817236203.235.png 817236203.236.png 817236203.237.png 817236203.238.png 817236203.239.png 817236203.241.png 817236203.242.png 817236203.243.png 817236203.244.png 817236203.245.png 817236203.246.png 817236203.247.png 817236203.248.png 817236203.249.png 817236203.250.png 817236203.252.png 817236203.253.png 817236203.254.png 817236203.255.png 817236203.256.png 817236203.257.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin