TABELA monitorowania podstawy programowej z wych. przedszkolnego 2012.docx

(30 KB) Pobierz

Treści nauczania wymagania szczegółowe

Data zajęć wpisanych w dzienniku lekcyjnym

1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi,

zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

 

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;

grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;

 

przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać

w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;

 

w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać

skutki swoich zachowań;

 

wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać dzieciom, które wychowują

się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać i szykanować

innych;

 

umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania; wie, komu

można podawać takie informacje.

 

 

Treści nauczania wymagania szczegółowe

Data zajęć wpisanych w dzienniku lekcyjnym

2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.

Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.

 

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

umie poprawnie umyć się i wytrzeć oraz umyć zęby

 

właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po

sobie;

 

samodzielnie korzysta z toalety;

 

samodzielnie ubiera się i rozbiera, dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie

lub kradzież;

 

utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.

 

 

 

Treści nauczania wymagania szczegółowe

Data zajęć wpisanych w dzienniku lekcyjnym

3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

 

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem

artykulacyjnym, gramatycznym, fl eksyjnym i składniowym;

 

mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;

 

uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych

sprawach;

 

w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach.

 

 

 

Treści nauczania wymagania szczegółowe

Data zajęć wpisanych w dzienniku lekcyjnym

4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu

i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

 

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie będą skutki czynności manipulacyjnych

na przedmiotach (wnioskowanie o wprowadzanych i obserwowanych zmianach);

 

grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do

tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne;

 

stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć.

 

 

 

 

 

 

Treści nauczania wymagania szczegółowe

Data zajęć wpisanych w dzienniku lekcyjnym

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności       fizycznej dzieci.

 

 

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia;

 

dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem, poddaje się leczeniu, np. wie, że

przyjmowanie lekarstw i zastrzyki są konieczne;

 

jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem

mniej sprawnym ruchowo;

 

uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym,

w parku, na boisku, w sali gimnastycznej.

 

 

 

Treści nauczania wymagania szczegółowe

Data zajęć wpisanych w dzienniku lekcyjnym

6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin