pełna wersja(7).pdf

(19440 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
852648572.014.png
Ilona Dukaj: Wpływ działań kierowniczych… S t r o n a | 2
Ilo na Dukaj
WPŁYW DZIAŁAŃ KIEROWNICZYCH
NA ZACHOWANIA PRACOWNIKÓW
Copyright by Ilona Dukaj & e-bookowo 2009
ISBN 978-83-61184-54-6
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie, rozpowszechnianie części lub całości
bez zgody wydawcy zabronione
Wydanie I 2009
852648572.015.png 852648572.016.png 852648572.017.png 852648572.001.png
 
Ilona Dukaj: Wpływ działań kierowniczych… S t r o n a | 3
SPIS TREŚCI
852648572.002.png 852648572.003.png 852648572.004.png 852648572.005.png
 
Ilona Dukaj: Wpływ działań kierowniczych… S t r o n a | 4
Wstęp
Style kierowania stosowane w przedsiębiorstwach wywierają znaczący wpływ na
sposób zachowania pracowników, ich reakcje i motywację do pracy. Role kierownicze stale
ulegają modyfikacjom, przystosowując się do warunków ekonomiczno-społecznych, w ja-
kich musi funkcjonować organizacja.
Rola menedżerów polega na spajaniu idei i celów organizacji z działaniami pracow-
ników. Aby ten cel był osiągany w sposób skuteczny wiele zależy od postaw pracowni-
czych.
Celem pracy jest identyfikacja wpływu działań kierowniczych na postawy i zacho-
wania pracowników.
Praca składa się z czterech rozdziałów.
W pierwszym rozdziale została scharakteryzowana specyfika funkcjonowania na ryn-
ku małej firmy jako wiodącej formy przedsiębiorczości w dzisiejszych warunkach rynko-
wych. Ukazano tu cechy i cele małych firm, warunki ich funkcjonowania pod kątem szans
i zagrożeń. Przedstawiono atuty i słabości tej formy prowadzenia własnej przedsiębiorczo-
ści, a także zaprezentowano specyfikę kierowania małą firmą, w której, w większości przy-
padków, właściciel jest jednocześnie kierownikiem i pracownikiem. Jego role są zatem roz-
łożone na kilka pełnionych przez niego funkcji.
Drugi rozdział prezentuje funkcje kierownicze w aspekcie motywacyjnego kształto-
wania postaw i zachowań pracowniczych. Jedną z ról menedżera jest takie motywowanie
pracowników, by wykonywali oni swe zadania i obowiązki z przekonaniem i pełnym zaan-
gażowaniem. Rozdział definiuje pojęcie motywacji i motywowania, przedstawia zasady sku-
tecznego motywowania oraz prezentuje role kierownicze, jako pełniące zasadnicze znacze-
nie w kształtowaniu postaw pracowniczych.
W trzecim rozdziale ukazano determinanty postaw i zachowań pracowniczych. Roz-
dział ten definiuje pojęcia postawy i zachowania pracowniczego, by następnie przejść do
ukazania znaczenia potencjału pracowniczego. Na koniec rozdziału przedstawiono style kie-
rowania w kontekście kształtowania postaw i zachowań pracowniczych. Każdy ze stylów
wpływa w odmienny sposób na zachowania pracowników i ich zaangażowanie w wykony-
wane obowiązki.
852648572.006.png 852648572.007.png 852648572.008.png 852648572.009.png
 
Ilona Dukaj: Wpływ działań kierowniczych… S t r o n a | 5
W ostatnim rozdzia le przedstawiono wynik i analizy wpływu działań kierowniczych
na kształtowanie postaw i zachowań pracowniczych w małej fir mie na podstawie przepro-
wadzonych wśród pracowników badań ankietowych. Rozdział ten charakteryzuje badaną
firmę, prezentuje założenia empiryczne stworzonej na potrzeby niniejszej pracy ankiety,
analizuje wyniki badań oraz prezentuje wnioski końcowe wyciągnięte z analiz i założeń teo-
retycznyc h.
Na końcu pracy zamieszczono bibliografię, spis tabel i rysunków oraz załącznik w
postaci ankiety badającej wpływ stylu kierowania na postawy i zachowania pracownicze.
852648572.010.png 852648572.011.png 852648572.012.png 852648572.013.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin