14. Marketing mix w bibliotece szkolnej1. Produkt – książka. Lektury szkolne. Materiały bibliotecznedostosowane do odbiorcy – uczniów i nauczycieli. Czyli: pomocedydaktyczne, programy kształcenia, podręczniki, czasopisma edukacyjne,rozrywkowe, hobbystyczne, dotyczące zainteresowań, pomoce dydaktycznedla nauczycieli, wszystkie pedagogiki, metodyki, czyli rzeczyodpowiadające na potrzeby, zachęcające dzieci do czytania.2. Usługi (?)3. Cena. W bibliotece szkolnej wszystko jest za darmo, oprócz usługreprograficznych oczywiście.4. Lokalizacja. Najlepiej blisko stołówki, świetlicy. Czyli tam gdzieprzebywają uczniowie. W centralnej części budynku Trzeba oznakować,oznaczyć drogę do biblioteki. Kolorowe kwiatki, postacie z bajek,strzałki itd.5. Promocja. Poprzez reklamę. Radiowęzeł, ulotki, gazetka szkolna,branie udziału w różnych uroczystościach, lekcje biblioteczne nazastępstwach. Bezpośredni kontakt z uczniami, informowanie o zbiorachbibliotecznych.6. Personel. Osoby które lubią dzieci, mają odpowiednie kwalifikacje,czyli jak wiadomo coś związanego z bibliotekarstwem, czy to studia czyto kurs, i do tego uprawnienia pedagogiczne. Miła aparycja. Niepowinny straszyć dzieci a wręcz przeciwnie.7. Proces świadczenia usług. Są zależne od typu szkoły, na odpowiednimpoziomie merytorycznym (?)8. Otoczenie fizyczne. Czy biblioteka jest przystosowana doużytkownika. Czy światło jest dobre, czy wysokość półek jestodpowiednia, czy jest kącik do czytania, czy biblioteka ma odpowiedniąpowierzchnię. Czy jest wolny dostęp, czy wyeksponowane są nowości.
M.Konieczny