CAT_D6T_gasienicowa.pdf

(7471 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Spycharka gąsienicowa
D6T
Silnik
Model silnika
Silnik (cd.)
Moc silnika – ISO 14396
Cat ® C9.3 ACERT™
169 kW
227 KM
Emisja szkodliwych składników spalin
Stage IIIB (UE)
Moc silnika – ISO 14396 (DIN)
230 KM
Moc maksymalna – SAE J1995
171 kW
229 KM
Moc użyteczna – SAE J1349
153 kW
205 KM
Moc użyteczna – ISO 9249
153 kW
205 KM
Moc użyteczna – ISO 9249 (DIN)
208 KM
846934493.011.png 846934493.012.png 846934493.013.png 846934493.014.png 846934493.001.png 846934493.002.png 846934493.003.png 846934493.004.png 846934493.005.png
 
Charakterystyka modelu D6T
Wszechstronność i wydajność
Wchodzące w skład wyposażenia standardowego elektrohydrauliczne elementy
sterujące podnoszą precyzję i skracają czas reakcji. Dzięki zastosowaniu
niezależnego układu hydraulicznego i oddzielnego układu sterującego maszyną
podniesiono łączną wydajność pracy, a rozwiązania takie, jak funkcja Eco
Reverse, system MVP czy sterowany hydraulicznie wentylator przyczyniają
się do obniżenia zużycia paliwa i kosztów eksploatacji.
Stanowisko operatora
Łatwość obsługi, wysoki poziom komfortu i ergonomiczne wnętrze
kabiny pomagają operatorom koncentrować się na wydajnej pracy.
Technologie zastosowane w silniku i redukcja emisji
szkodliwych substancji
Silnik Cat ® i układy oczyszczania spalin są zgodne z obowiązującą
w Unii Europejskiej normą Stage IIIB.
Zintegrowane technologie
Przygotowanie pod układ kontroli nachylenia umożliwia łatwe
zamontowanie systemu Cat AccuGrade™ zwiększającego wydajność
roboczą. Z kolei system Cat Product Link pomaga menedżerom loty
maksymalizować wykorzystanie maszyn i kontrolować koszty.
Obsługa techniczna i opieka serwisowa
Łatwość obsługi technicznej, profesjonalne wsparcie techniczne dealerów
Cat i możliwość przebudowania maszyny przyczyniają się do obniżenia
całkowitych kosztów posiadania i eksploatacji.
Spis treści
Stanowisko operatora ...................................................................3
Silnik .............................................................................................3
Technologia oczyszczania gazów spalinowych ..............................4
Układ napędowy ...........................................................................5
Elementy sterujące osprzętem roboczym
i układem kierowniczym ...............................................................6
Zintegrowane technologie ............................................................7
Układ chłodzenia...........................................................................8
Podwozie ......................................................................................8
Osprzęt roboczy.............................................................................9
Osprzęt roboczy montowany z tyłu .............................................10
Zrównoważony rozwój ................................................................10
Obsługa techniczna i opieka serwisowa ......................................11
Dane techniczne..........................................................................12
Wyposażenie standardowe .........................................................17
Wyposażenie dodatkowe ............................................................18
Uwagi .........................................................................................19
Model Cat D6T szczyci się najwyższą w swojej klasie wszechstronnością,
wydajnością i wartością przy odsprzedaży, a ponieważ zapewnia znakomite
osiągi w bardzo zróżnicowanych zastosowaniach, jest używany przez
klientów do wielu różnych zadań, począwszy od spychania, zrywania,
prac ze zgarniakiem i oczyszczania terenu, aż po prace wykończeniowe przy
kształtowaniu terenu, zasypywanie wykopów, budowanie fundamentów
czy prace na wysypiskach. Co więcej, dzięki wielu rozwiązaniom mającym na
celu dalsze zwiększanie komfortu i wydajności oraz obniżanie zużycia paliwa,
obecnie oferowany model D6T jest niezastąpioną maszyną przy realizacji celów
biznesowych każdej irmy. Nowy model D6T spełnia wymogi normy emisji
spalin Stage IIIB obowiązującej w Unii Europejskiej.
2
846934493.006.png
Stanowisko operatora
Wygodne i praktyczne rozwiązania
Kabinę modelu D6T zaprojektowano i wyposażono pod kątem
optymalizacji wydajności, bezpieczeństwa i komfortu pracy.
Kabina jest zamontowana na podkładkach izolacyjnych, dzięki
czemu charakteryzuje się niskim poziomem hałasu i wibracji.
Duże, jednoczęściowe okna, zwężana pokrywa silnika i wcięty
zbiornik paliwa gwarantują operatorowi znakomite pole widzenia
całego obszaru wokół maszyny.
Zmodernizowana tablica rozdzielcza i zmienione oprzyrządowanie –
bardziej spójne z rozwiązaniami stosowanymi w innych modelach
spycharek marki Cat – upraszczają korzystanie z sygnalizowanych
informacji. Wyświetlacz systemu kontroli nachylenia, zintegrowany
z tablicą rozdzielczą i umieszczony na wprost linii wzroku operatora,
umożliwia wygodne kontrolowanie danych.
Należący do wyposażenia standardowego fotel z amortyzacją
pneumatyczną jest komfortowy i udostępnia szeroki zakres regulacji.
System podparć zapobiega przesuwaniu się ciała operatora na boki
podczas prac na pochyłościach, a podłokietniki są regulowane. Elementy
sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją znajdują się w podsuitce,
dzięki czemu są łatwo dostępne, a optymalnie rozmieszczone otwory
wentylacyjne gwarantują jednolity przepływ powietrza w całej kabinie.
Instalacja kabiny jest przygotowana do zamontowania radia. Fabrycznie
spycharka jest wyposażona w dwa głośniki, antenę i gniazdo do montażu
radia w podsuitce. Zamontowane są również dwie przetwornice
napięcia 10 A/12 V, dzięki którym można zasilać telefony komórkowe
i komputery. Ponadto w tablicy przyrządów wygospodarowano miejsce
na poręczny schowek.
Silnik
Moc i niezawodność
Silnik Cat C9.3 ACERT™ oraz moduł oczyszczania gazów
spalinowych irmy Caterpillar pozwalają spycharce D6T
uzyskiwać wydajność i sprawność, jakiej oczekują klienci,
a zarazem spełniać wymogi emisji spalin określone w normie
Stage IIIB obowiązującej w Unii Europejskiej.
Sześciocylindrowy silnik jest sterowany elektronicznie, a jego pracę
wspomaga turbosprężarka i chłodnica końcowa. Duża pojemność
zapewnia lepsze parametry siły napędowej, niższe obciążenia
wewnętrzne i większą trwałość podzespołów.
Technologia ACERT™ opiera się na połączeniu wielu
różnorodnych bloków obejmujących układy elektroniczne,
układy paliwowe, systemy zarządzania przepływem powietrza
i podzespoły odpowiedzialne za oczyszczanie spalin. Kompletny
system jest optymalnie dopasowywany do wielkości silnika,
przeznaczenia maszyny oraz warunków panujących na obszarach,
w których maszyna będzie eksploatowana. Technologie są
wdrażane systematycznie i strategicznie, aby nasze maszyny
charakteryzowały się najwyższą wydajnością, niskim zużyciem
paliwa, wysoką niezawodnością i dużą trwałością, czyli spełniały
oczekiwania klientów.
3
846934493.007.png
Technologia oczyszczania gazów spalinowych
Niezawodne, zintegrowane rozwiązania
Układ redukcji NOx irmy Cat
Układ redukcji NOx irmy Cat przechwytuje i schładza niewielkie ilości
gazów spalinowych, a następnie doprowadza je do komory spalania.
Takie rozwiązanie obniża temperaturę procesu spalania i obniża emisję
tlenków azotu (NOx).
Technologie oczyszczania spalin
Aby sprostać wymogom określonym w obowiązującej w Unii
Europejskiej normie Stage IIIB, a nawet uzyskać jeszcze lepsze
parametry, poszczególne podzespoły układu oczyszczania spalin irmy
Caterpillar zaprojektowano specjalnie pod kątem typowych zastosowań.
W skład układu wchodzi katalizator utleniający do silników
wysokoprężnych (Diesel Oxidation Catalyst, DOC), w którym,
w wyniku reakcji chemicznej, skład spalin zmienia się na określony
w odpowiednich normach, oraz iltr cząstek stałych do silników
wysokoprężnych (Diesel Particulate Filter, DPF), który zatrzymuje
cząstki stałe przenoszone przez strumień gazów spalinowych.
Katalizator DOC, iltr DPF i układ regeneracji irmy Caterpillar znajdują
się w specjalnie zaprojektowanym przez irmę Caterpillar module
oczyszczania gazów spalinowych (Clean Emissions Module, CEM),
który chroni podzespoły, minimalizuje ilość szkodliwych substancji
zawartych w gazach spalinowych i upraszcza konserwację okresową.
Maszyny D6T, które pracują w warunkach znacznego zanieczyszczenia
i muszą być wyposażone w osłony termiczne na elementach układu
wydechowego, można wyposażyć w opcjonalny izolowany moduł CEM.
Układ regeneracji irmy Cat
Konstrukcja układu regeneracji irmy Caterpillar zapewnia jego
automatyczną pracę i nie wymaga ingerencji operatora, ale operator
jest informowany o przebiegu procesu. W przypadku większości
typowych prac układ wydechowy jest wystarczająco rozgrzany,
aby utleniać sadze w procesie regeneracji pasywnej. Jeżeli niezbędna
jest dodatkowa regeneracja, układ zwiększa temperaturę gazów
spalinowych, aby wypalić sadze zgromadzone w iltrze cząstek
stałych (DPF). Ten proces przebiega automatycznie, ale operator może
zainicjować cykl w dogodnym dla siebie momencie lub przerwać proces
regeneracji, gdy uzna to za stosowne. Kontrolki układu monitorującego
poziom sadzy i informujące o procesie regeneracji są zintegrowane
z wyświetlaczem w tablicy rozdzielczej modelu D6T.
Regeneracja po zakończeniu pracy – opcjonalny proces regeneracji po
zakończeniu pracy daje operatorowi możliwość zainicjowania cyklu
regeneracji po przestawieniu kluczyka w stacyjce do położenia
wyłączenia. Po uruchomieniu cyklu silnik będzie pracować aż do
zakończenia procesu regeneracji, a następnie będzie kontynuować pracę,
dopóki temperatura podzespołów nie spadnie do wymaganego poziomu.
Zakończenie pracy silnika nastąpi dopiero po zakończeniu pełnego cyklu.
Opóźnione zatrzymanie silnika – funkcja opóźnionego zatrzymania silnika
pozwala na odpowiednie schłodzenie podzespołów maszyny po
zakończeniu pracy przy dużym obciążeniu lub cyklu regeneracji.
Regulator czasowy zatrzymujący silnik po upływie zadanego okresu pracy na
biegu jałowym – po upływie zadanego okresu pracy na biegu jałowym
opcjonalny regulator czasowy generuje ostrzeżenie dźwiękowe,
a następnie zatrzymuje silnik.
Na zdjęciu po lewej stronie: opcjonalny izolowany moduł oczyszczania gazów spalinowych.
4
846934493.008.png 846934493.009.png
 
Układ napędowy
Niezrównana sprawność
Skrzynia biegów Powershift i różnicowy układ kierowniczy w pełni współpracują z silnikiem C9.3 ACERT, aby cały układ wyróżniał się ogromną
mocą, wydajnością i niezawodnością, jakiej klienci oczekują od spycharek gąsienicowych marki Cat.
Rozdzielacz momentu obrotowego
Przekładnia hydrokinetyczna pierwszego stopnia z rozdzielaczem momentu obrotowego przydziela 70% momentu silnika drogą hydrauliczną przez
przekładnię hydrokinetyczną, a pozostałe 30% drogą mechaniczną, przez przekładnię planetarną, wałek skrzyni biegów i dalej na układ przeniesienia
napędu, aby zwiększyć przekazywany moment i wydajność.
Różnicowy układ kierowniczy
Różnicowy układ kierowniczy zapewnia stałe przekazywanie pełnej mocy na obie gąsienice, a jednocześnie gwarantuje najlepsze w tej klasie
parametry skrętu przy załadowanym lemieszu. Gdy zwiększa się prędkość przesuwu jednej z gąsienic, prędkość przesuwu drugiej proporcjonalnie
maleje. Maszyna charakteryzuje się również znacznie lepszą zwrotnością, zwłaszcza przy dużym obciążeniu lemiesza, oraz krótszym czasem trwania
cykli w niektórych zastosowaniach. Ponieważ w trakcie skrętu napędzane są obie gąsienice, maszyna wyróżnia się większą obciążalnością i mocą
oraz bardziej precyzyjnym sterowaniem prędkością podczas prac na miękkim podłożu i na pochyłościach. Pracę ułatwiają też nieskomplikowana
w obsłudze dźwignia sterująca, dotykowe sterowanie zmianą przełożeń i modulacja układu kierowniczego.
System MVP
Ten unikatowy system sterowania maszyną umożliwia operatorowi korzystanie z pięciu zakresów prędkości dla jazdy do przodu i do tyłu,
aby optymalnie dopasować prędkość jazdy maszyny do wykonywanej pracy i warunków terenowych. Korzyści to: maksymalizacja wydajności,
obniżenie zużycia paliwa i minimalizacja ogólnych kosztów eksploatacji.
Funkcja Cat Eco Reverse
Należąca do wyposażenia standardowego funkcja Eco Reverse obniża prędkość obrotową silnika podczas etapów procesu spychania wymagających
jazdy do tyłu. Funkcja ta jest obsługiwana w pełni automatycznie. Dzięki rozwiązaniu Eco Reverse można obniżyć zużycie paliwa nawet o 5 procent,
zależnie od rodzaju wykonywanej pracy.
5
846934493.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin