PLAN MARKETINGOWY.docx

(71 KB) Pobierz

PLAN MARKETINGOWY

 

Mac Gyver

 

Przygotowali:

·         Norbert Kowalski

·         Paweł Łukaszewicz

Spis treści:

1.      Streszczenie……………………………………………………………………………………               3

2.      Opis firmy……………………………………………………………………………………….              3-4

3.      Opis produktu…………………………………………………………………………………              4-5

4.      Misja, wizja, cele…………………………………………………………………………….              5-6

5.      Segmentacja rynku…………………………………………………………………………              6-7

6.      Analiza otoczenia:

·         Otoczenie polityczno-prawne……………………………………………..              7-8

·         Otoczenie społeczne…………………………………………………………..              8

·         Otoczenie ekonomiczne……………………………………………………..              8

·         Otoczenie techniczne………………………………………………………….              8-9

7.      Analiza SWOT………………………………………………………………………………..              9

8.      Analiza konkurencji……………………………………………………………………….              10

9.      Strategia przedsiębiorstwa……………………………………………………………              11

10.  Marketing Mix

·         Produkt……………………………………………………………………………..              12

·         Cena…………………………………………………………………………………..              13

·         Dystrybucja………………………………………………………………………..              13

·         Promocja……………………………………………………………………………              14

11.  Literatura………………………………………………………………………………………              15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Streszczenie

Firma Mac Gyver przygotowała plan marketingowy, w celu czytelnego przedstawienia założeń działalności przedsiębiorstwa i dostępnego asortymentu oferowanego dla naszych klientów. Firma ta zajmuje się produkcją oraz sprzedażą telefonów komórkowych nowej generacji. Jej niekonwencjonalne podejście do projektowania nowoczesnych modeli telefonów, może pozwolić na uzyskanie dużego zainteresowania ze strony konsumentów. Opis działań związanych z działalnością i rozwojem firmy przedstawiono poniżej.

Chcemy zachęcić potencjalnych nabywców do wyboru produktów naszej marki, dlatego też oferujemy Państwu produkty o najwyższej jakości, wykonane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych odkryć naukowo-technicznych. Przedstawiony poniżej plan działalności firmy ma na celu ukazanie naszego przedsięwzięcia z jak najlepszej strony. Naszym głównym założeniem jest, aby Mac Gyver stał się światowym potentatem w dziedzinie telefonii komórkowej.

 

2. Opis firmy

Mac Gyver zapoczątkowała swoje istnienie w 2002 roku, jako firma prowadząca badania nad oprogramowaniem stosowanym w telefonach komórkowych. Firma na początku swojej działalności posiadała bardzo niewielki kapitał i zatrudniała 8 osób. Z biegiem czasu wzrost zainteresowania usługami firmy, spowodował jej rozwój, a co za tym idzie wzrost zatrudnienia. Zatrudnianie wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej było podstawą do późniejszego powstania innowacyjnego systemu operacyjnego do telefonów komórkowych.

Mac Gyver postanowił ponownie zwiększyć zakres swojej działalności, czego rezultatem było włączenie do przedsiębiorstwa małej firmy produkującej komponenty elektroniczne do telefonów komórkowych. W ten sposób firma od przedsiębiorstwa usługowego, przekształciła się w przedsiębiorstwo produkcyjne, które aktualnie zajmuje się produkcją telefonów komórkowych, urządzeń telekomunikacyjnych i akcesoriów. Pierwszymi prezesami firmy zostali Norbert Kowalski oraz Paweł Łukaszewicz.

·         Firma i siedziba emitenta:

o        Nazwa firmy:                                          Mac Gyver

o        Adres firmy:                                          ul. Święty Marcin 39A, Poznań

o        Telefon:                                          (61) 646-10-00

o        Fax:                                                        (61) 646-11-00

o        Regon:                                                        350 527 377

o        Nr identyfikacyjny NIP:                            667-00-65-406

 

·         Osoby działające w imieniu Mac Gyver

o        Prezes Zarządu:                            Norbert Kowalski, Paweł Łukaszewicz

o        Dyrektor finansowy:                            Rafał Chwast

o        Dyrektor finansowy:                            Tomasz Maciantowicz

o        Dyrektor zarządzający:                            Paweł Prokop

o        Dyrektor ds. sieci:                            Robert Chwastek

o        Dyrektor ds. sprzedaży:                            Christiphe Debou

o        Dyrektor:                                          Paweł Nowak

 

3. Opis produktu

Telefony komórkowe to aktualnie jeden z podstawowych przedmiotów, jakie współczesny człowiek nosi przy sobie. Nie jest już nowością samo posiadanie telefonu komórkowego, jednakże rozwijająca się branża telekomunikacyjna w zaskakująco szybkim tempie wprowadza coraz to ciekawsze rozwiązania. Nasza firma, Mac Gyver, zauważyła jednak, iż nie każdy sektor tego segmentu IT został w pełni wykorzystany. Aby móc zaistnieć na aktualnym rynku telekomunikacyjnym, potrzebny jest produkt, który zainspiruje użytkownika, a także wyróżni się na tle pozostałych modeli konkurencji.

W naszej ofercie będą znajdują się telefony komórkowe, przeznaczone dla osób, których tryb życia wymaga większej użyteczności, wytrzymałości oraz funkcjonalności niż większość telefonów komórkowych oferowanych na współczesnym rynku telekomunikacyjnym. Naszym sztandarowym produktem jest telefon MG-10. Jest on najlepiej wyposażonym telefonem na rynku telefonów komórkowych, przeznaczonym dla użytkowników, którzy oczekują niezawodności w najtrudniejszych warunkach użytkowania. Telefony naszej firmy, a w szczególności model MG-10, charakteryzują się nietuzinkowością, dzięki swojej niezawodności nawet w ekstremalnych warunkach, poprzez odporność na bardzo niskie i wysokie temperatura, wysokie ciśnienie, wodoodporność, znaczną wytrzymałość oraz wiele innych użytkowych funkcjach. Ponadto telefony posiadają unikalny system operacyjny, zaprogramowany przez kadrę inżynierską firmy Mac Gyver, który jak żaden inny wykorzystywany w nowoczesnych telefonach znanych marek, współgra z wszystkimi aplikacjami naszych telefonów.

 

4. Misja, wizja, cele

Misja

Jako swą misję spółka wskazuje uczynienie jej marki najatrakcyjniejszą i najnowocześniejszą na świecie. Jesteśmy młodym zespołem, który na rynku telekomunikacyjnym chce być prekursorem nowej kategorii telefonów komórkowych. Stale poszerzamy swoją wiedzę i kompetencje, aby w profesjonalny sposób sprostać stawianym nam wymaganiom. Zadowolenie klientów jest dla nas fundamentem, od którego rozpoczynamy projektowanie naszych produktów.

Unowocześniamy i powiększamy swoją ofertę dostosowując ją do nowych wymagań rynku, a nasi konsultanci są gotowi rozwiązać wszelkie problemy i pomóc naszym Klientom w realizacji ich potrzeb. Dążymy do tego, aby Klienci, którzy wybiorą nasze rozwiązania byli zadowoleni ze swojego wyboru. Chcemy aby jakość obsługi naszych klientów utrzymywała się na stałym, wysokim poziomie, co w założeniu powinno być cecha wyróżniająca naszą firmę spośród konkurencji. Kolejnym naszym założeniem jest stały, systematyczny rozwój technologiczny, dzięki czemu przedsiębiorstwo będzie rozwijać się w możliwie najszybszym tempie, a co za tym idzie pozostanie konkurencyjne w swojej branży.

Wizja

Dążymy do tego, by oferować użytkownikom najnowocześniejsze technologie podążając za trendami współczesnego świata . Liczymy na pozyskanie szerokiej grupy użytkowników, nie tylko w Polsce ale i na całym świecie, dzięki naszemu niekonwencjonalnemu podejściu. Chcemy być firmą o znanej renomie, zachowując swoją niezależność i innowacyjność w projektowaniu i produkowaniu telefonów komórkowych. Zamierzamy stać się światowym potentatem w sektorze telekomunikacyjnym, stale wprowadzając nowatorskie rozwiązania w branży IT.

Jako cele firma stawia sobie:

·         Pozyskanie maksymalnie dużej liczby użytkowników,

·         Wyrobienie odpowiedniej marki firmy, poprzez zapewnienie wysokiej jakości technologicznej oraz użytkowej naszych produktów,

·         Wdrażanie w życie niekonwencjonalnych rozwiązań technologicznych w telefonii komórkowe,

·         Uzyskanie statusu światowego lidera w branży telekomunikacyjnej,

·         Zatrudnianie wysoce wykwalifikowanej kadry kierowniczej, managerskiej i inżynierskiej,

·         Rozwój i rozbudowa przedsiębiorstwa, poprzez budowanie kolejnych zakładów produkcyjnych w całej Polsce, a także w późniejszym czasie i na świecie,

·         Kompetentne i odpowiedzialne zarządzanie przedsiębiorstwa.

 

5. Segmentacja rynku

Swoją ofertę kierujemy do ludzi, którzy wymagają od telefonu nie tylko najnowocześniejszych technologii, ale również największej niezawodności. Najszerszą grupą docelową powinni być ludzie uprawiający aktywny tryb życia czy też pracujący w ciężkich warunkach, którzy oczekują od telefonu komórkowego najnowocześniejszych technologii, nie tracąc przy tym na użyteczności.

Rozpatrując rynek pod względem demograficznym, swoją propozycję sprzedaży adresujemy do ludzi w wieku około od 18 do 35 lat, ze względu na wysoki stopień kultury technicznej w tejże grupie wiekowej. Prognozujemy jednak, iż w późniejszym czasie grupa ta rozszerzy się ze względu na powiększające się zainteresowanie technologią informacyjną. Grupa ta stanowi aktualnie około 18% społeczeństwa, przy czym w dynamicznym tempie się rozszerza.

Nasza oferta kierowana jest zarówno do mężczyzn jak i kobiet, jednakże większego zainteresowania spodziewamy się ze strony mężczyzn. Model MG-10 cechuje się uniwersalnością pod względem wizualnym, dlatego podobać może się przedstawicielom obu płci.

Szacujemy, że dochód potencjalnego nabywcy przekraczać będzie 3000 zł, ze względu na wysoki standard naszych telefonów, co pociąga za sobą cenę.

 

6. Analiza otoczenia:

a) Otoczenie polityczno-prawne: Terenem na jakim produkujemy nasze produkty jest Polska. Polska jest krajem w pełni demokratycznym, o dużej przewidywalności politycznej. Aktualnie w kraju rządzi partia Platforma Obywatelska, która jest partią liberalną i ma w swoim programie politycznym przewidziane znaczne ułatwienia dla przedsiębiorców. Ponadto Polska należy do Unii Europejskiej, dzięki czemu nasza firma ma większe szanse na uczestnictwo w różnego rodzaju projektach oraz dofinansowaniach pochodzących właśnie z UE. Fakt ten może również ułatwić nam późniejszą ekspansję naszego produktu poza granice kraju.

Nasza firma opłaca znanego lobbystę, który ma nam pomóc w uchwaleniu korzystnego dla nas prawa. Polskie prawo nie należy do bardzo wspierających przedsiębiorców. Szczególnie skomplikowany jest system podatkowy, który zmusza nas do zatrudniania dodatkowych księgowych. Również zatrudnianie nowych pracowników wiąże się z pewnymi komplikacjami. Ciągle sporym problemem, ale malejącym jest realizacja prawa oraz korupcja. Uważamy jednak, że zatrudniając wykwalifikowaną kadrę kierowniczą i managerską, a także korzystając z usług doradców prawnych, jesteśmy w stanie poradzić sobie z przeszkodami jakie stoją na drodze rozwoju naszej firmy, wynikającymi z prawa polskiego oraz polityki.

b) Otoczenie społeczne: Polska jest krajem dość konserwatywnym, gdzie również dużą rolę odgrywa kościół katolicki. Ilość osób z wyższym wykształceniem jest niewielka (w Polsce ok. 8%, 41% - wykształcenie średnie, 21% - wykształcenie podstawowe), jednak w miarę upływu czasu pewnym jest, że będzie ona rosła, co dla nas, jako przedsiębiorstwa, jest bardzo dobrą informacją. Naszą grupą docelową są ludzie o dochodach powyżej 3000 zł miesięcznie, prowadzący czynny tryb życia, którzy interesują się nowinkami technicznymi, w wieku około od 18 do 35 lat, którzy cenią w telefonie przede wszystkim niezawodność. Ze względu na zwiększający się poziom wykształcenia w społeczeństwie, grupa ta powinna zwiększać swoje rozmiary. Według badań zamówionych w ośrodku badań społecznych, aktualnie wynosi ona około 18% społeczeństwa, zaś za około 5 lat osiągnie poziom 25%. Ponadto, wzrost zainteresowań technologią powoduje, że granice wiekowe społeczeństwa, w których zamierzamy osiągnąć największą sprzedaż, znacznie się rozszerza.

c) Otoczenie ekonomiczne: Polska jest gospodarczo krajem rozwijającym się, który powoli dogania poziom gospodarczy Europy Zachodniej. Średnia pensja wynosi około 3033 zł (dane na miesiąc luty 2010) i systematycznie rośnie. Polska znajduje się w Unii Europejskiej, dlatego sprzedaż naszych produktów na jej terenie nie będzie objęta cłem. Problemem może być konieczność wymiany waluty, ponieważ Polska nadal nie znajduje się w strefie Euro, co powoduje niebezpieczeństwo strat na różnicy kursów walut.

d) Otoczenie techniczne: Dynamiczne zmiany w technologii telefonów komórkowych powodują wzrost jakości produktów i efektywności pracy. Rozwój technologii sprawia, że staje się ona tańsza, spadają koszty produkcji, czyli wzrasta liczba firm dostarczających wysokiej jakości produkty. Z tego też powodu nasza firma, aby pozostać przez długi okres czasu konkurencyjną, musi sprostać wyrafinowanym normom technicznym i powinna być gotowa na ciągły rozwój, ale także zmiany. Z drugiej strony, szybki rozwój technologii powoduje, że produkcja telefonów komórkowych tanieje, a liczba dostawców komponentów wzrasta. Aby nadążyć za ciągłym rozwojem technologii IT, nasze przedsiębiorstwo współpracuje z Politechniką Poznańska, z którą wspólnie prowadzi projekty oraz badania naukowe.

 

7. Analiza SWOT

SILNE STRONY

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin